{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.184 visninger | Oprettet:

Hvor tit skifter i stempel 70cc {{forumTopicSubject}}

Hej jeg ville lige høre hvor tit i andre skifter stempel og stempel ringe

Kører selv med sports opsætning og mine stempel ringe plejer at gå i stykker ved omkring 700-800km

Kan det virkelig passe at man skal skifte det så ofte?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor tit skifter i stempel 70cc
  • #1   8. okt 2021 Hvis det er støbejern, så skulle de gerne kunne holde længere.

  • #2   8. okt 2021 Jeg kører med 17,5 kaburator har det noget at sige?

  • #3   8. okt 2021 De skulle ikke gerne gå i stykker overhovedet. De skal meget gerne bare blive slidt, og så tabe noget kompression.

  • #4   8. okt 2021 min yamaha slider kørte over 18000 med dr

    min nrg kørte over 13000 så lavede jeg en anden fejl der kostede både stempel og cylle, Det er altså ikke normalt slid på billedet smiley

    stempelringene så ud til at have ok tykkelse stadig. Motoren kørte godt ihvertfald


    profilbillede
  • #5   8. okt 2021 Wow hvilken opsæning kørte du lige med? ??

  • #6   8. okt 2021 dr 70cc
    gianelligo
    original 17,5mm karburator

    havde sat en længere rem og lettere ruller i, for at prøve det af.
    Sku lige pludselig køre en længere tur på den. I medvind. Kom til at køre ned af bakke i medvind med 1/8 gas og alt for høje omdrejninger. Så stemplet varmesatte sig.

    Samme opsætning på yamahaen med dr 70cc gg og original karburator.
    Fremragende hverdags opsætning. Kører langt på literen, støjsvagt, god topfart (75 på yamahaen 85 på piaggioen GPS kmt) yder 7-8hk eller lidt mere (8,35 på min nrg) ok fin som hyggeturs weekendmaskine også men så er det lige i underkanten powermæssigt


  • #7   8. okt 2021 Jeg har lært at skifte efter 2000 km men det mere for ikke at miste ydelse. Og der skifter man selvfølgelig alle pakninger osse. Kunne nemt havde holdt længere men holder den kvik

  • #8   9. okt 2021 racing på professionelt niveau = mindre end 1 hel weekend per cylinder kit i gennemsnit

    Racing på amatør niveau = ½ til 1 hel sæson mellem hoved renoveringer.

    Gaderæs i weekenden = det kunne køre over 10'000km mellem top end service, som for de fleste er 2-3 sæsoner, men de fleste enten ødelægger det eller fejlkøber så der skal skiftes 3 gange om året smiley

    Sports tun = mc motor balance niveau, mellem holdbarhed og ydeevne.
    Burde kunne køre lige så langt mellem service. 20-50'000 km. afhængig af type.

    Standard grej = over 50'000 km mellem service manualen siger der skal tjekkes stempeltolerance, ringene holder længere end stellet


  • #9   9. okt 2021 #wheelie
    Det lyder alligevel imponerende, har du selv nogle tips og tricks til at få det til at holde så længe? jeg blander selv ekstra olie i min benzin, men syns stadig mine stempler bliver ædt op sammen med cylinderen på ingen tid, mit eget bud kunne være at min 17,5 kaburator måske er for lille og ikke giver nok indre køling?


  • #10   10. okt 2021 Ekstra olie i benzinen er vist for meget. De ska kun ha 2% selvom det er 70cc.
    For meget olie er skadeligt, og det erstatter benzin, hvilket gør blandingen mere mager, som kan få den til at overophede.
    17,5mm er rigelig stor ellers.

    Altså det ska køres til forsigtigt de første 2--300 km.
    Det er på ingen måde forventeligt at det kun holder 6-700 km.

    Ville snarere undersøge hvad du gør forkert, end hvad jeg gør rigtigt smiley


  • #11   15. okt 2021 Du indstiller ikke kaburator rigtig hvis den æder stempel, 2 takter er meget vigtig at indstille rigtigt. Ellers smadre du motor hver gang. Og brug nået godt olie castrol f.eks har aldrig ædt et stempel eller ringe

  • jim H
    jim H Tilmeldt:
    sep 2019

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 184
    #12   15. okt 2021 Jeg tror dine lejere i krumtap som er slidt. og en ny krumtap så er problemet løst.

  • jim H
    jim H Tilmeldt:
    sep 2019

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 184
    #13   15. okt 2021 køb en krumtap fra Malossi og nye Racing lejere vis de ikke følger med. ellers kan du blive ved med at skifte stempel og til sidst sætter stemplet sig. så kommer det til at koste en ny cylinder og stempel. så bid i det sure æble og skift din krumtap før det koster rigtig mange penge

  • #14   16. okt 2021 Jim H, Jeg har skiftet næsten alle delene til enten malossi eller polini det eneste som er standard er kaburator membran og stator

  • #15   16. okt 2021 Wheelie, det vil jeg prøve, at undlade extra olie i benzinen i kombination med at jeg sætter en racing kaburator på tak for tippet

  • #16   16. okt 2021 Julius, jeg prøver at skifte olien til castrol, den sidste olie jeg kørte med var q8's totakts olie hvor der står advanced performance på flasken

  • #17   16. okt 2021 Forsigtig med castrol racing, det er racing olie så brænder ikke ordentligt med std eller sport tun, det gør tændrøret kunstigt mørkt så kan give fejlaflæsning.
    Jeg har haft mest held med castrol scooter. Den af de gyldne flasker i thansen ved knallerttingene hvor der ikke står racing på.
    Blander også 2% af det i benzinen på min 80cc gearmaskine. Det er også bare sport tun.

    Altså jeg kørte med std 12mm dellorto på min yamaha slider. med dr evo 70cc støbejerns cylinderen, og en gg på. Det kørte som sagt nær 20'000 før den blev renoveret. Uden problemer.

    noname karburatorer er forresten som regel upålidelige. Vil ikke selv løbe risikoen når en stage6/polini/dellorto ikke koster mere end de gør. Men som sagt den originale burde være fin nok medmindre du er ude i midrace tun


  • jim H
    jim H Tilmeldt:
    sep 2019

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 184
    #18   16. okt 2021 Hej. Extra olie i benzinen er normalt man gør begrund af stemplet ikke bliver slidt ned og sætter sig. men det har ikke noget med din Kaburator at gøre at den slider så voldsomt på stemplet. vis du bare løber tør for olie på motoren en gang kan gøre at Leje på krumtap bliver slidt og kommer ubalance i krumtapen som gør den slår skævt en lille smule som gør dit stempel slår skævt og der med slider du stemplet ned på kort tid. ved 20.000km skifter man bare stemple ringe og ikke en gang stemple. derfor siger jeg at det har noget med din krumtap at gøre. vis du har skiftede den så må det være en fejl fra fabrikken side eller du har lavet noget forkert der du har monteret den. et sandkorn mellem lejre og krumtap er nok til at slå den ud af kurs. jeg holder på det er din krumtap den er gal med.

  • jim H
    jim H Tilmeldt:
    sep 2019

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 184
    #19   16. okt 2021 Du kan tage krumtappen ud og tage den ned til en der laver cylinder service og få målt udslaget i krumtappen den skal helt ikke svinge men det gør den lidt på alle krumtapper. det perfekte er en 1000 del af en millimeter som man kalder en my .

  • jim H
    jim H Tilmeldt:
    sep 2019

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 184
    #20   16. okt 2021 Meget vigtigt er når man skifter krumtappen skal alt være 100% rent før du montere den og ikke med sorte pølsefinger. vigtigt er også før du samler motoren med den ny krumtap giver du den lidt olie så du ikke starter krumtappen op tør for olie. det er en typisk fejl mange gør og tror det er nok bare fylde olie på motoren.

  • jim H
    jim H Tilmeldt:
    sep 2019

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 184
    #21   16. okt 2021 PS et tegn du også kan prøve. tøm motoren for olie i et rent kar tag en magnet og se om der skulde være metal splinter i olien. vis du har metal splinter i olien er det dårlige tegn. det er altid det man kikker efter først. men det er ikke sikkert der er splinter i olien selv om krumtappen er dårlig.

Kommentér på:
Hvor tit skifter i stempel 70cc

Annonce