{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
249 visninger | Oprettet:

Hjælp til hidsigere opsætning uden at bruge mange penge {{forumTopicSubject}}

Kunne godt tænke mig at få et hidsigere optræk men ogs en lækker topfart, nuværende topfart lægger på 70. Hvad skal ændres

Opsætning:
70cc dr Racing
Malossi multivario
Gul tryk
6 grams ruller
Gg udstødning
Alt andet std


Kommentarer på:  Hjælp til hidsigere opsætning uden at bruge mange penge
  • brian n
    brian n Online Tilmeldt:
    jan 2010

    Følgere: 181 Scootere: 14 Emner: 28 Svar: 18.662
    #1   7. okt hvilken maskine


  • #2   7. okt Større karburator

  • #3   7. okt Er det 70på gps eller speedo?

  • #4   7. okt GPS

  • #5   7. okt Hvis det er en hot, så ville en 17,5 eller 19mm karbu være det du har brug for. Det ville gove mere optræk, uden at ødelægge topfarten(så længe du kan indstille). Evt strammer trimfjeder. Måske medium fra stage 6?

  • #6   7. okt hvis det er en hot så skift scooter smiley

    Hvis det er en yamaha/piaggio/gilera så prøv med en brugt yasuni R eller c10. Burde kunne findes til under 1000 i god stand. Og så sælge ggen for 300 kr så er det billig opgradering.

    Ellers ska der bedre cylinder og tap til.

    Hvis det er en hot, så byt til en italiensk maskine. 17,5mm standard, standard vario kit svarer til or på en yamaha. Højere gearing. kan tage flere omdrejninger så du kan få c16 på en sport cylle med std krumtap.

    hiper kører 90kmt med dr 70cc og gg på, hvis den ska være diskret.
    yasuni r på dr 70 så kører den 100.
    folk i sydeuropa sætter c16 på std cylle og kører 100kmt.
    95kmt med std cylle og yasuni r.
    80 med gg på std cylle.

    pgo hot er en post knallert.
    De kører a h t, med mere end sport setup. Og selv med sport setup rammer de grænsen for hvad de er velegnet til.


  • #7   7. okt til gengæld er pgo hot ekstremt over prissat på brugt markedet lige nu.

    så hvis du har sådan en, så bare om at få den solgt og finde en stalker/nrg power/ jog R/ jog RR/ slider/ zip/ runner.
    Selv en speedfight er bedre end en hot, men vil dog fraråde dig at sælge pgoen for at få noget bedre, og så ende ud med en peugeot smiley smiley køb noget italiensk japansk nu du er igang.
    Hvis du kigger på DBA så finder du formentlig næsten ikke nogen.
    De bliver revet væk når der er en i god stand til fair pris.
    Pgoerne og kineserne er til salg i bunkevis brugt. Du kan altid købe en igen hvis du sku ende med at savne en taiwanesisk maskine. Men tvivler smiley


  • #8   7. okt ok en pmx. Hvis det endelig ska være en taiwan maskine så er pmx da et godt bud.
    Men stadig elendig motorblok.
    Hvis du vil have mere power, og ikke har mange penge til det, så vil jeg absolut anbefale dig at sælge den og få fat i en piaggio/gilera fra 2004-2017, om det er vandkølet eller luftkølet motor er lige meget.
    Bare den ikke er forskruet.

    De koster typisk som regel en smule mindre end en tilsvarende PGO, kører længere på literen, holder længere, holder værdien bedre og udnytter tundele væsentligt bedre.
    især når man kommer højere end sports tun.

    piaggio typhoon og gilera storm, og vist nok gilera stalker er med 12mm karburator de fleste af dem.
    Dog er studsen klar til at tage 21mm, og en 17,5 er lige til at sætte på og fås billigt brugt original piaggio kval pillet af en standard der skulle skamtunes.
    Typhoon/storm kører virkelig godt også, trods den lidt mindre original karburator.


    Hvis du absolut skal prøve noget med pmxen, så vil jeg sige find en brugt yasuni R/ stage6 pro replica og prøv med.
    Lidt ned i rullevægt, lidt op i trim, lidt op i dyse.
    Det giver rimelig hidsigt optræk, men den kører stadig kun 85 kmt cirka og den trækker virkelig dårligt over 50 kmt.
    Og den sluger en hulens masse benzin.
    Og det er på grænsen af hvad original krumtap/svinghjul er afbalanceret til i en pgo. Hvis du presser den for meget så knækker krumtappen formentlig i tændingssiden.

    Du har ca 7hk at gøre godt med lige nu, hvis motor er ordentligt indstillet. En knæk udstødning kan få dig op på 9hk cirka.


  • #9   7. okt #8 nu er hot heller ikke så dårligt. Ja, den kører ikke mange km/l eller udnytter tun godt, men det er jo lavet til at køre std ubegrænset. Og det gør den jo fint. Ja, hyper motoren er bedre til tuning osv, men hot motoren er ikke det slemmeste. Syntes faktisk at peugeot og honda knallerter er noget lort at tune på. Der sidder for mange begrænsninger og de kører heller ikke over 50 efter de er pillet. Min vens peugeot kissbee kommer med 4-5 begrænsninger(4takt). Fjærner dem alle sammen og lortet ville bare ik køre hurtiger. Det er noget lort at arbejde på. Ville sige at hot motoren generalt ligger i midten. Ikke det væreste og ikke det bedste

  • #10   8. okt 4t motorer kører heller ikke ret stærkt.
    90 kmt på en 125cc.

    Til gengæld kører de langt på literen, lygterne giver fakrisk lys på vejen, vindlæet virker, der er plads til ens ben og der er som regel en krog til bagage og affjedringsstoppet er ikke metal direkte mod stellet så lakken blir slidt af og stellet ruster der. Hvor det absolut ikke skal ruste smiley

    En 4t er ik god at tune på heller.

    Hot motoren er fin i forhokd til en 4t. Men jeg har qldrig oplevet så dårlig en 2t motor før hehe.
    Så sku det lige væe de gamle suzukier. Gal det var noget hø også.

    Ludix er kendt for at oliepumopen dør npr gsrantien er udløvet og så er tap m.v. død.

    Så bliver de til gengækd solgt billigt, kan få ny (tun) tap i og det niveau tun udnytter de super godt.
    Stel støddæmpere og førerkabine er også genialt indrettet på sådan en fransk designet peugeot ludix, og derfor er de super populære stunt scootere i sverige og frankrig.
    Eneste rigtige fejl på dem er den oliepumpe. Og så at de er grimt fransk design selvf.
    Men de virker. Og virker godt. Udover den fejl med pumpen.

    Pgos "fejl" er ikke sådan fejl. Det er design features. Høhr benzin foebeug. Lav yde evbe. Lav topfart. Dårlig lko foer. Dårligt lys. Dårlig bagageplads.

    Til gengæls går de nemt på baghjul. Det er et lille plus.

    Pmx er bedre design. Den er også solgt en del i usa.
    Hotten er ikke et hit uden for danmark. Udover når der skal køres fragt langsomt. Det kan den.


Kommentér på:
Hjælp til hidsigere opsætning uden at bruge mange penge

x