{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
134 visninger | Oprettet:

Hjælp til matematik kilerem {{forumTopicSubject}}

Hvilken er bredest?

X kevlar er 19 bred, men den er 10.8 mm høj
Men men men
Special belt er 18.7 bred men kun 8mm høj.

Hvilken af dem er bredest i bunden?

Det er jo meget fint x kevlar sku være bredere.
Men bygger man remmen højere og højere så er det jo klart den bliver bredere og bredere i toppen.
Uden at man får en fis ud af det.

Så vidt jeg kan forestille mig er malossi special belt og x kevlar nøjagtig samme størrelse.
Eneste forskel er at x kevlar er bedre materialer og lidt tykkere i højden.

Kan ikke lige huske formlerne til at udregne trapezer på den måde remmen er formet.
Nogen der kan hjælpe?

Kommentarer på:  Hjælp til matematik kilerem
  • #1   1. jun Den der er højest er også den der er bredest i bunden.
    Vinklen skulle gerne være den samme.
    Den er der højest vil også være den der er stivest og som derfor kræver den hårdeste trykfjeder, for at få den helt ned i laveste gear ved 0 kmt.

En trapez er jo bare en firkant med 2 trekanter på hver sin side.
    Så hvis du kender vinklen på kileremmen og højden på den, så kan du også nemt udregne resten.

Hvis du går efter optræk, så skal du vælge den er går helt ud til kanten på remskiverne.
    Hvis du går efter topfart ( der kan du jo nok bare skifte din gearing ), så skal du gå efter den der går længst ind til midten af remskiverne.

I dit tilfælde, der bør du vælge Special Belt, hvis du kun har cirka 15 HK, eller mindre.
    Den burde være stærk nok til det.

• #2   1. jun Jeg blev nødt til at prøve og bestille den original piaggio rem twostroke siger er 825 x 19 x 8
    Hvis det er standard målene så fatter jeg slet ikke hvad de tunproducenter vælter rundt i størrelserne for.

Jeg kunne se at der var plads til en bredere rem nede mellem bagerste remskiver.
    Remmen gik helt ned og rørte stoppet i midten.
    Testede med trykfjeder fjernet.

Og i laveste gear, som man kan se på billedet. Så kan remmen altså godt blive længere end 810. Uden den bliver så lang at remskiverne klapper helt sammen og remmen bliver slap

Forsøger med den 1mm bredere og 15mm længere rem. Ellers går jeg tilbage til special belt tror jeg. Var fint tilfreds med den

profilbillede
  • #3   1. jun #2
    Jeg kan slet ikke finde hoved og hale i dit billede, forhold til hvad du forsøger på at vise med det.

• #4   1. jun Ja ok man sku nok ha været der smiley

Remskiverne er "langt" fra at være helt samlet.

Nu var det ikke sådan lige at få målt afstand. Det gør jeg inden den nye rem kommer i.

Men det var tydeligt at remmen kunne være en del læmgere uden ar behøve være bredere. Gætter på de 15mm længere er lige i skabet med lidt at slide af.

At den så også bliver 1mm bredere gør at den kan holde 10000km før den bliver for lang/smal

profilbillede
  • #5   1. jun Jeg afprøver dr pulley sliders også i den her omgang.

Bliver spændende at se hvad forskel det gør. Kedeligt hvis det eneste nævneværdige er at de holder længere. For de koster 200kr pr sæt..

• #6   2. jun #5
    Det er jo næsten std prisen på ruller til Malossi Multivar 2000.
    Du kan se på rillesporet på remskiverne, om der er noget at hente.
    Jeg skal selv til det på min Sym.
    Jeg vil gerne kunne få den op på 130 kmt, uden at den går i rødt felt.
    Den kan sagtens trække 120 kmt, men så nærmer den sig det røde felt.

• #7   2. jun Synes sjældent de kører mere end de 130kmt de mc scootere.
    Om så det er en 650cc køree de ikke mere end 160 ca.
    Gætter på de er lavt gearet da de er halvtunge og deres fornemmeste opgave er at accelerere.
    Hva yder den 25-30hk sådan en gts 300?
    Så er de 120-130kmt måske meget forventeligt på std gearing?

• #8   2. jun Det er lige netop tilkoblingen, i lande med stejle bakker, som bliver et problem, hvis de bliver testet højere.
    Min yder 23 ponyer.
    Jeg kan hente 10-15 kmt med tungere ruller, men det koster virkelig meget på optrækket.
    Der er jo kæmpe forskel på om den trækker ved 5800 rpm eller ved 7100 rpm, når den yder sin effekt ved 7500 rpm.

At komme fra 100 til 120 er ikke så svært på de store scootere.
    Men at få dem over 120 kmt kan være lidt tricky. Mest i forhold til lav gearing og korrekt længde og korrekt bredde kilerem.

Jeg skal selv rode lidt videre med min, for nu har jeg prøvet med en rem der er lidt kortere og lidt smallere og det kostede 10 kmt på toppen.

• #9   4. jun Nu har jeg kun kørt en enkelt testtur og kigget efter.
    Men skal love for det virker lovende.

Den rem smiley
    Nu fatter jeg BJÆLLE af hvorfor tun remmene er sub optimale mål alle sammen.
    Medmindre man køber or kit.

Den her rem på 825x19 slider alt helt som den skal. Og den kører bedre end nogensinde. Kørte 98 på speedo første testtur i medvind med kold motor uden hjelm iført klipklapper på en hullet vej der ikke var synderligt lang.

Det gjorde den ikke før.

Rullerne, eller sliderne som de hedder, dr pulley sliders på 6.5 gram vil jeg skyde til svarer til de 7.2gram malossi ruller umiddelbart. Men har kun lige kørt små 1500 meter med det.

Vender tilbage med fotos af remskive og vario udnyttelse med setuppet når den har kørt lidt mere.
    Overvejer at få den rullet igen på samme felt som den blev sidst, her efter motor har kørt 10000, men nu med bedre str rem og rullevægten ikke til den tunge side.

En eller anden please forklar mig lige hvorfor ingen aftermarket remme kører nær så godt som originalen?

profilbillede
  • #10   4. jun

profilbillede
  • #11   4. jun Ud fra dine røde markeringer, så ser det perfekt ud.
    Jeg har ingen anelse om hvorfor at de andre remme er så dårlige.

Kommentér på:
Hjælp til matematik kilerem

x