{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
334 visninger | Oprettet:

Hjælp til tandhjul *Generic trigger* {{forumTopicSubject}}

Hej .


Jeg har en generic trigger med følgende opsætning:

Top performance 70 kubik cylinder
21mm dellorto med 95 dysse
Giannelli 70 kubik udstødning
15-55 gearing .
6gear

Den ligger med forholdsvis høje omdrejninger, kontra farten, den kører ca 60-65 . og jeg tænker med den opsætning burde den rende stærkere , jeg tænker jeg skal ændre gearingen. hvordan er det nu , lille foran lille bagved så for jeg fart . Jeg ved der findes en beregner til antal tænder på hvert tandhjul for at få ca topfarten at vide l.. Eller kan i vejlede mig lidt hen i hvilke tandhjul jeg skal købe hjem for at få mest mulig fart ud af den .?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til tandhjul *Generic trigger*
  • #1   16. apr 2020 Stort foran høj fart.
    Lille bagi høj fart.
    Forestil dig hvad der er lettest at træde i på en cykel.
    Lille tandhjul foran så bevæger kæden sig næsten ikke.
    Stort tandhjul bagi så bevæger bahhjulet sig næsten ikke.
    Men den burde køre 80-90 på gps med standard gearing og din opslætning så tænker snarere fejlen ligger i tænding eller karburator


  • #2   16. apr 2020 Kan du uddybe det med tænding og karburator lidt ?

  • #3   16. apr 2020 Det kan være den går for fed nu det er blevet varmere så den skal have indstillet karburator.
    Nu ved jeg ikke hvor længe det har kørt men man kører også gerne rigelig fed blanding i starten.
    Har du styr på at tjekke blandingen ud fra tændrørets farve?

    Tænding har jeg ikke erfaring med. Har bare hørt om tændingsspoler, statorer tændrørskabler osv der kan gå til.

    Er du egentlig sikker på der ikke sidder en begrænsning i udstødningen?
    Det er mig bekendt ikke utænkeligt selvom det er en 70cc udstødning


  • #4   16. apr 2020 Alle delene er nyt , jeg syntes ikke jeg kunne se nogle begrænsninger i udstødningen ., kaburatoren har jeg ikke indstillet andet end dyssen0 , nålen står i det øverste hak , måske skal jeg sætte den i midten ? Tændrørskabel , hætte og røret er også helt nyt . Jo jo , jeg har styr på at se på tændrøret

  • #5   16. apr 2020 Jeg havde ikke lige fattet du skrev at den kører med høje omdr.

    Så burde den sku køre hurtigere end 65kmt uanset karb og tænding.

    Det må bare være gearing der skal til så


  • #6   17. apr 2020 Cdi er skiftet , det hjalp satme også meget .. nu render den 95 .. Så den får et andet bagtandhjul, fra 55 til 46 tænker jeg .. Der er vel ingen grund til at skifte fortandhjulet (15)

  • #7   17. apr 2020 95 lyder mere rigtigt smiley

    Ved ikke om 55 til 46 tands er et stort spring.
    Så skulle den køre ca 110 sådan slag på tærsken


  • #8   17. apr 2020 110 med et 46 bagtandhjul ? Det også fint , jeg kan vel ikke presse mere ud af den ?

Kommentér på:
Hjælp til tandhjul *Generic trigger*

Annonce