{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
554 visninger | Oprettet:

Dr Pulley Sliders {{forumTopicSubject}}

De skulle holde meget længere, fordi de ikke bliver slidt flade ved lang tids kørsel i højeste gear.

De skulle også give lavere omdr tal ved middel fart med lav gas.
På bekostning af en lille smule respons.

Er der nogen der kan finde en officiel beskrivelse fra dr pulley om design fordelene?

Nogen der ved noget mere om ulempen?

Og hvordan forholder man sig til vægten....

Skal der samme vægt i som normale ruller, eller skal de være tungere eller lettere?

Har 7.2g i nu og tænker at købe et sæt 7.0g og et sæt 7.5g.

Der er mange meninger, men jeg kan ikke finde nogen data der understøtter nogens påstande
Eksempel:
https://advrider.com/f/threads/rollers-vs-sliders.893465/


Kommentarer på:  Dr Pulley Sliders
  • #1   24. feb 2020 Der er en video på youtube med en gut der tester dem på hans kymco super 8 mener jeg, hvor han rent faktisk henter lidt ekstra topfart hvis jeg ikke husker forkert.
    Om hvorvidt de giver lavere omdrejninger ved middel fart ved jeg ikke, men det med at de ikke bliver slidt lige så hurtigt ned skulle være rigtigt nok.
    Jeg har dog ikke selv prøvet dem.


  • #2   25. feb 2020 De skulle gerne være pengene værd.

    Men når man har 23mm x 18m ruller, så koster de sygt mange penge, så jeg holder mig bare til Malossi's egne ruller.


  • #3   25. feb 2020 Ja mit dilemma er lidt at jeg kan få malossi ruller i den helt rigtige vægt for 80 kr.
    Færdig bum. Klar til 10000km mere.

    Jeg skal give nærmere 350kr for 2 sæt sliders.
    Og så er jeg ikke engang sikker på jeg ikke skaæ ud og have et tredje sæt til 180 kr mere.
    For at finde den rigtige vægt.

    De skulle opføre sig forskelligt ift vægt på ruller, afhængig af hvilken vario de bliver sat i.
    Nogen gange opfører de sig lettere end ruller af samme vægt.
    Andre gange tungere.

    350kr vil imidlertid være billigt hvis jeg kan nedsætte mit omdr tal ved 60kmt med 500omdr.
    Især hvis jeg får 5kmt mere på toppen.
    Og hvis sliderne samtidig holder 3 gange så længe.

    Plus jeg kan en gang for alle lave en youtube video der besvarer alle de spørgsmål der måtte være omkring dem.
    I det mindste hvad angår kompatibilitet/præstation i hiper cvt med multivar... rimelig snævert men stadig.
    Burde kunne belyse en del spørgsmål omkring dem.
    Har egentlig også en std hiper vario liggende jeg kan prøve dem i.
    Og se om sliders faktisk giver lidt lavere laveste gear f.eks.

    Har søgt en del på youtube og google for info men fandt intet andet end næsten ubrugelige fuldgas optræks test.


  • #4   25. feb 2020 De kan kun give et lavere startgear, hvis de er mindre, hvilket vil give prævis det samme som at shimme vario, men det vil være på bekostning af topfarten.
    Forskellen burde ligge i stidtagen, som gør at man bevarer sin topfart i flere tusinde km.
    Mangler du et lavere startgear, så er du ude i en god trykfjeder og passende shim.
    Mangler du topfart, så er du ude i en højere gearing.

    Rullerne har ikke så meget med omdrejningerne at gøre, i forhold til vinklen på rullebanerne.
    Min Sym GTS 300 ccm kører normalt med 25mm ruller, som vejer 18 gram, så jeg bestilte et ekstra sæt 18 gram og 16 gram, så jeg havde lidt at lege med, da jeg manglede lidt omdrejninger.
    Der følger 20 gram med til mit Malossi Multivar 2000 og med dem i, der tager den rigeligt med omdrejninger.

    Forholdet imellem omdrejningerne ved lav fart og næsten topfart kommer sig af ændringen på glidebanen, på sporet inde i remskiverne.
    Sådan plejer det at være.


  • #5   25. feb 2020 Det er det her jeg mener med at de potentielt kan give lavere laveste gear

    https://youtu.be/yxcQGmT8EJc


  • #6   25. feb 2020 #5
    Jeg tror ikke på at den kan begge dele.
    Alt kan laves på en 3D video.
    Men giv dem da et forsøg.

    Jeg havde dog hellere shimmet rigtigt, valgt en stærk trykfjeder og en 25% højere gearing.

    De skriver "much higher" og "much lower" men så meget er der altså næppe tale om.
    Vi taler 5 kmt på toppen, hvis der er plads til det på remskiverne.


  • #7   25. feb 2020 Ja lige præcis jeg tager også den video med et pund salt.

    Men hvis de gør at vario kan klemmes mere sammen, så opnår man jo unægteligt et større arbejdsområde for vario.

    Shimming skal vel altid gøres rigtigt.
    Det er ikke "enten sliders eller korrekt shim"
    Man kan da vel stadig shimme korrekt selvom.man har sliders i som giver lidt "gratis shimming"

    Og ja 5kmt på toppen.
    Hvis der med ruller i er plads tilovers mellem vario og blæserhjul, som man kan lukke helt ved at få sliders i som kan presse vario lidt længere ud mod blæserhjul.
    I højeste "gear"

    Men ja hvis og hvis. Det må komme an på en prøve


  • #8   26. feb 2020 Jeg tænker at du sagtens kan købe de to sæt, som du tænker at du har brug for.
    Og i de vægte, som du har sagt.
    Rullebanen bliver ikke ændre af at du bruger andre ruller.

    Hvis du har omdrejningstæller, så lav gerne en før og efter video, så jeg/vi kan se forskellen i arbejdsområdet fra start til slut.

    Hvis du føler at du mangler en smule topfart, så skyd tanken om nye ruller til hjørne og køb en anden gearing.
    En højere gearing vil helt sikkert give ekstra topfart, uanset hvor lidt HK din motor har.
    Hvad er din fulde opsætning?


  • #9   26. feb 2020 Mit primære håb er at få lavere cruising omdr tal. Mens den stadig tager 8200omdr ved fuld gas
    Og så at sliderne holder 3 gange så længe.

    Ekstra topfart er kun en lille bonus som jeg egentlig ikke har brug for.

    Opsætningen er
    Hiper
    Dr evolution 70
    Gg
    17.5mm piaggio dellorto
    Multivar med trykfjeder
    Top performance remskiver
    Malossi special belt


  • #10   26. feb 2020 Hvor mange omdrejninger tager den ved 60 kmt, 70 kmt og ved 80 kmt?

  • #11   26. feb 2020 På speedo holder den sig på 8200 op til 75kmt før den begynder at stige mod små 8900omdr ved 95 på speedo

    Sådan slag på tærsken ud fra hukommelsen


  • #12   26. feb 2020 Med fuld gas selvf.

    Ifm test af dr sliders vil jeg notere hvad omdr tal den tager når man bare vil holde farten, ved de forskellige hastigheder


  • #13   26. feb 2020 Så den yder sin effekt ved 8.200 rpm?
    Har du prøvet at justere rullerne, så den trækker ved 8.000 rpm eller 8.400 rpm?

    Ud fra det som du siger her, så er det ikke en anden slags ruller, som skal hælpe dig, der er det en anden gearing.

    Eller faktisk, så burde du have en anden udstødning.
    Evt en R-Setup 9K, som er svejst om på et Yasuni R eller Nardo forrør.

    Måske du skulle se om du kunne få fat i nogle remskiver med en anden vinkel.


  • #14   26. feb 2020 Jeg har prøvet lidt over 8400 omdr og der var ikke mærkbar forskel.
    Jeg målte ikke hvor hurtigt den kom op på 60 men det føltes ens.
    Så foretrak det lavere omdr tal.

    Jeg prøvede aldrig tungere ruller
    Synes omdr tallene var fint acceptable, tvivler på jeg vil få mere ydelse nærmere de 7800 omdr som twostroke siger cylinderen yder fra. De siger mellem 78-8800 omdr.
    Og med den gg på skulle effektkurven være temmelig flad på toppen.
    Så det sku ikke være meget der er at hente frem og tilbage.

    Hvis den yder 0.3hk mindre ved 7800 omdr.
    Så ku det godt være jeg ville ofre de 0.3hk for at komme den sjat omdr længere ned ved div gasgivninger/hastigheder.
    Topfart vil vel forblive uændret.
    Og det vil knap være til at mærke at den kun yder 8.05hk.

    Det kan jeg prøve af når jeg nu alligevelner ude i at skulle finde vægt på dr. sliders.


    Hvad ville det hjælpe at skifte til remskiver med en anden vinkel?

    Og hvad ville det gøre at få en 9k med et tilpasset forrør på?


  • #15   26. feb 2020 Hvis jeg får 3000kr tilovers så tænker jeg at sætte sport pro mk2 på, og et or kit.
    Og så stadig gg på.
    Med lidt tunge ruller i. Så den trækker med ca 8000 op til de 80-85 på speedo.
    Så skulle den trække som nu, ca 8.35hk, men kunne rende ud til 10500 omdr, selv med gg på.

    Det vil gøre den ligeså diskret og hurtig i optræk som den er nu, op til de 75-80, men med 15-20kmt på toppen.


    Som den er nu er den kun lige akkurat diskret nok i byen, og kun lige akkurat hurtig nok på landevejen.
    Ville gerne have den lidt mere diskret OG med lidt højere topfart


  • #16   27. feb 2020 Nååå med anden vinkel på remskiver mener du et komplet kit med vario blæserhjul bagerste remskiver og rem?

    Det er lykkedes at tænke mig til at jo stejlere vinklen er på remskiverne, jo mindre plads vil der være mellem dem øverst når de er helt samlet.
    Det vil skubbe remmen højere ud.

    Samme effekt som når man sætter en bredere rem i std remskiver.


  • #17   27. feb 2020 Med en anden vinkel på remskiverne, så miner jeg simpelthen bare nogle andre remskiver, som har en anden vinkel på sporet.

    https://www.youtube.com/watch?v=AxpiUJPJr1Y

    Jeg faldt lige over denne video.
    Så der kan godt være noget om sagen.

    Jeg skal selv igang med at file mit blæserhjul til, så vinklen bliver 10 grader, istedet for de 12 grader ( eller mere ), som det er nu.


    https://www.youtube.com/watch?v=d3cQKYT0ojg

    Se alle 3 videoer.
    Noget af det, som han laver er en gang pølle, men en god del af det kan man faktisk godt bruge til en hel del.


  • #18   29. feb 2020 Ok jeg skal have set hans 3 or alternative videoer igennem igen.
    Inden jeg selv går igang

    Fordelen ved hans eksperienter er at man typisk kan konkludere lidt af hvert ud fra det.
    Selvom hans teoretiske viden grundlag er lidt en mangelvare

    Du har noget bedre teoretisk bund, hvilket skinner igennem i dine videoer.

    Desværre ender din 75 minutters video serie med at man ikke ser multivar setuppets resultat på tuschstregerne, ikke ser accel fra 0-30, og kun finder ud af at den rem du havde købt alligevel ikke sidder i skabet smiley

    Så det er svært at konkludere nogen retningslinjer ud fra nogen af jeres videoer smiley

    Jeg har tænkt om jeg skulle downloade dine videoer, klippe dem til og sætte dem sammen til en kompirmeret udgave der holder sig til det generelle, kun nævner hver ting 1 gang og så i alt varer under 20 minutter.
    Noget du vil være interesseret i?

    Men jeg kom lidt fra det igen da jeg nåede slutningen og kom i tanke om hvorfor jeg ikke kunne huske hvad konklusionen af din 3 video serie var.
    Navnlig at konklusionerne udeblev smiley

    Noget der til gengæld irriterer mig er at ingen tester noget på scooter ved andet end fuld gas smiley smiley
    Som om scootere ikke bliver brugt til andet end at køre dragrace og køre topfart.
    Af de km jeg har kørt de sidste 2 år har mindre end 10% foregået med fuld gas.

    Jeg vil teste stigningsgrad i torquedriveren ved forskellige hastigheder/gasgivninger og se hvad forskellene er i praksis. Her i weekenden satser jeg på.

    Men til den øvrige analyse af min cvt har jeg lige et par spørgsmål du måske kan svare på


  • #21   1. mar 2020 PB sendt.

    Jeg bruger selv både halv gas og kvart gas og fuld gas, men da min er en 4 takter, som er rimelig std, så betyder det ikke ret meget hvilke omdrejninger den ligger på ved halv gas eller klart gas. Den skal nok trække og gør den ikke det, så får den lidt mere at leve af.

    Hvad angår stigningerne på remskiverne, så skal min Area 51 være 100% std, da jeg ikke magter at have panserne på nakken og betale bøder eller endnu værre, få den konfiskeret.
    Min Area 51 er ikke engang på plader endnu, da forgaflen er rustet fast, så jeg tør ikke sende konen ud på den, før det er lavet.


  • #22   1. mar 2020 Der mangler en konklusion, da jeg ikke er kommet til Vario Part 4, som gerne skulle samle op på det hele og slutte af med at teste med en hårdere trykfjeder.

    Og så skal jeg liiiige bruge en masse penge på nye ruller, som "kun" koster 39,88 euro for 2 sæt på 22 gram og 25 gram... Plus porto.

    Næste skridt er at prøve mine Hvide Malossi trimfjedre i min originale kobling, da min tæske dyre Maloss MHR 145mm kobling tager for mange omdrejninger, selv når vægklodserne står til fuld vægt og fjederen er så slap som muligt og når jeg bruger de hvide fjedre, som er de slappeste.
    Det er sgu for ringe, af Malossi.


  • #23   1. mar 2020 Aha ok man skulle tro malossis kobling kunme justeres ned til standard niveau.
    Med de fjedre der er i pakken.
    Umiddelbart tænke jeg lige det kan være pga den for lange rem, som så går unaturligt langt ud på bagerste remskiver fra 0kmt.
    Men så mange flere omdr skulle det heller ikke give
    Selv om den godt nok ser mere end bare en lille smule for lang ud den rem.

    Det eneste bedre end en maskine der kører godt, er en maskine man ved hvorfor kører godt smiley synes jeg


  • #24   2. mar 2020 #23
    Lige netop.

    Har du set dette emne omkring en std kobling med std trim/tryk, som filer?
    https://www.scootergalleri.dk/forum/teknik/1506377-er_det_en_105mm_kobling_i_en_107mm_skaal_


Kommentér på:
Dr Pulley Sliders

Annonce