{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
325 visninger | Oprettet:

Elendig mellem 30-50 km’t {{forumTopicSubject}}

Hej med jer

Har en forfærdelig bøvl efter montering af 21 mm kabu (dellorto) fra 0 til 30 rykker den rigtig fint, men den vil ikke forbi de 30 og så op til 50/55 kmt uden at jeg køre med choker, har en 120 dyse i og nålen har jeg prøvet i alle hakker men er nu i den nederste for at få så meget Benz som muligt, men intet hjælper det, køre med 8,5 gr ruller 70 ccm cyl kit og standart luftfilter
Inden jeg fik 21 mm på kørte jeg med standart kaburator og der gik den fint.

Er der nogen af jer der har prøvet det sammen? eller har et bud på hvad der kan være galt????

På forhånd tak ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Elendig mellem 30-50 km’t
  • #1   21. feb 2020 Din dyse lyder godt nok høj i mine øre og dine ruller lyder også til at være alt for tunge.

  • #2   21. feb 2020 har dyset ned til en 100 dyse nu men uden resultat, stadig død mellem 30 og 50.
    Når jeg læser hvad i andre køre med ligger jeg stadig i den høje ende!
    Og hvad angår rullerne så kørte den helt fin med standart kaburator så det er lidt mystisk !?


  • #3   21. feb 2020 I teorien burde det vel ligge i nålens placering når vi snakker fra 1/3 gas og indtil hoveddysen får sin rigtige virkning og det med stjerne skal bruge choker for at komme over 30 kmt tyder vel på manglende benzin ellers ville den vel drukne og gå helt i stå i stedet for at øge farten op til næsten bundgas

  • #4   21. feb 2020 Hvilken maskine er det?

  • #5   21. feb 2020 Yamaha neos

  • #6   21. feb 2020 Jeg kan godt følge din teori, men jeg tror stadig dit problem ligger i for tunge ruller og for slap trykfjeder.
    Hvordan ser Tændrøret ud?


  • #7   21. feb 2020 8,5 grams ruller er helt vildt.
    Sæt en 32kg trykfjeder i den og sæt nogle 6 gram ruller i den.
    Så skulle den gerne være der.

    Det lyder som om at din blandingsskrue står for langt ude.
    Skru den helt ind og bagefter enten 1, 1,5 eller 2 omgange ud.
    Og se lige efter om tomgangsdysen mangler i din karburator.

    Hvilket luftfilter bruger du?


  • #8   21. feb 2020 Kevin E

    Tændrøret er stadig lidt mørke brun med 100 dysen så måske jeg skal lidt længere ned, bestiller et sæt mellem 80-100 ca


  • #9   21. feb 2020 Ja 80-100 og 32kg fjeder og 6g ruller som Tommy siger, så er du godt sat.

  • #10   21. feb 2020 Tommy

    Jeg bestiller lidt lettere ruller og en ny tryk fjeder som Kevin også er inde på !

    Jeg har justeret blandingsskruen til fabriks indstilling de 1, 1/2 gang ud og justeret lidt derfra både ind og ud

    Tomgangsdysen er der, har jeg lige tjekket

    Jeg køre med standart luftfilter ! Ville i mene at der skal en anden til ?? For så kan jeg lige så godt købe en ny med ??


  • #11   21. feb 2020 Naa.. Standard filter er fint, hvis det er meget beskidt kan eventuelt købe en ny "sport" filter indsats, men ellers er standard filter at fortrække for det meste.

  • #12   21. feb 2020 Okay super, mange tak for hjælpen begge 2!! nu er der lidt at gå videre med!
    kommer med en opdatering når stumperne er i hus


  • #13   21. feb 2020 Velbekomme.

Kommentér på:
Elendig mellem 30-50 km’t

Annonce