3.474 visninger
|
Oprettet:
{{ group.groupName }}
Medlemmer: {{group.memberCount}}Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Andre forumemner med "Stage 6 mk2"
Stage 6 mk2 sport pro
hej ville lige hører hvad for et tændrør der skal i mk2 sport pro, er det en 8 eller en 9 der er bedst fordi jeg har en helt ny 8 til at ligge men vil bare hører om det er fint eller om jeg skal hav...
hej ville lige hører hvad for et tændrør der skal i mk2 sport pro, er det en 8 eller en 9 der er bedst fordi jeg har en helt ny 8 til at ligge men vil bare hører om det er fint eller om jeg skal hav...
Skrevet af: Emil K - 5. nov 2023
stage 6 mk2 jog r
laver nyt opslag fordi jeg fuckede lidt op i opsætningen før men jeg ville bare lige høre hvor hurtigt min jog kører cirka opsætning stage 6 mk2 ø10 doppler edurance krumtap nåleleje highqualit...
laver nyt opslag fordi jeg fuckede lidt op i opsætningen før men jeg ville bare lige høre hvor hurtigt min jog kører cirka opsætning stage 6 mk2 ø10 doppler edurance krumtap nåleleje highqualit...
Skrevet af: Mikkel B - 16. maj 2023
Spar penge på din forsikring
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 424 Scootere: 7 Emner: 59 Svar: 35.108
Det bunder alligevel i dine evner, når alt kommer til alt.
sep 2003
Følger: 17 Følgere: 654 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.011
Og har den fine metal blanding så den er mere stabil ved høj temperatur.
Men jeg havde købt s6 og brugt de sparede penge andre steder hvor man får noget mærkbart ud af det.
Omdr tæller, støddæmper, overrange, pwk karb o.lign.
sep 2003
Følger: 17 Følgere: 654 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.011
Troede det var mere.
Men havde stadig valgt s6
Medmindre du får brug for den eksotiske metal blanding.
okt 2006
Følger: 176 Følgere: 224 Scootere: 34 Emner: 198 Svar: 1.995
sep 2003
Følger: 17 Følgere: 654 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.011
Der er en højere koncentration af silikone og titanium i deres alu blanding.
Det gør dem mere varmestabile.
Du kunne ikke spørge på en pæn måde?
https://www.twostroke.se/malossi-cylinderkit-mhr-racing70cc-1
dec 2017
Følger: 4 Følgere: 428 Scootere: 1 Emner: 64 Svar: 473
Men lige her bunder det måske lidt ud i "religion"
mar 2006
Følger: 50 Følgere: 150 Scootere: 7 Emner: 119 Svar: 858
Mhr er og bliver et bedre kit holdbarheds mæssigt og effekt mæssigt om det er pga “eksotiske” metaller kan diskuteres
Nicasilen i mallosis cylindre er og bliver bare bedre end mange andre kits.
Og når vi snakker effekt er mallosi langt stærkere der er smidt 22 hk på et mhr luftkølet her hjemme mener ikk stage 6 har været over 20 “på de felter der kan regnes med”
Og kan der hives 22 på den luft kølede version kan der også på den vandkølede plus mhr’et har langt i toppen i sprint verden også det har stage 6 ikk
sep 2003
Følger: 17 Følgere: 654 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.011
Den højere ydelse ligger selvfølgelig ikke så meget i materialerne som i port layout.
Materialerne giver snarere holdbarheden
Det vekselvirker selvfølgelig. Materialevalg sætter bl.a. grænsen for hvad ydelse man kan designe.
mar 2006
Følger: 50 Følgere: 150 Scootere: 7 Emner: 119 Svar: 858
Du siger mhr kittet er lavet i bedre materiale der giver styrke og stabilitet
Og du siger også at kittet har bedre port timing og er og bliver et mere højt ydene kit som jeg også lige har bekræftet med resultater af hvor vi ligger på rekord listerne med mhr
Og alligevel vil du råde ham til at tage stage 6 :’D
sep 2003
Følger: 17 Følgere: 654 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.011
Stage6 er en semi racing cylinder med et bredt trækområde
Trådstarter skal tydeligvis ikke køre race hvor de 2-3 ekstra hk han potentielt ku klemme ud af mhr ville give ham en fordel over konkurrencen.
Holdbarheden i stage6 kittet er slet ikke decideret dårligt.
Ja jeg anbefaler stage6 kittet
Det er der ikke noget selvmodsigende i
Med en c21 og 24mm så yder det over 18hk
https://www.tuningmatters.com/reviews/cylinder-kits-reviews/70cc-mid-race-cylinder-kit-review-stage6-racing-hebo-manston-replica-italkit-alu-modular-airsal-racing-motoforce-racing/amp/
https://www.tuningmatters.com/news/news-stage6-sport-pro-mkii-and-stage6-racing-mkii/
sep 2003
Følger: 17 Følgere: 654 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.011
Med låst vario..
Så jeg kan se om effektkurven er så spids som jeg antager
mar 2006
Følger: 50 Følgere: 150 Scootere: 7 Emner: 119 Svar: 858
Holdbarheden fejler intet på stage 6 kittet nej men det når aldrig mallosi kvaliteten
Har desværre ingen billeder af målinger med låst vario men har et par billeder af kurver med bane set up og de kommer her
mar 2006
Følger: 50 Følgere: 150 Scootere: 7 Emner: 119 Svar: 858
mar 2006
Følger: 50 Følgere: 150 Scootere: 7 Emner: 119 Svar: 858
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 424 Scootere: 7 Emner: 59 Svar: 35.108
Siger du at MHR Replica er svært at indstille?
Det kan da ikke være svært at indstille vario til cirka 9.000 rpm.
sep 2003
Følger: 17 Følgere: 654 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.011
Til gadebrug havde jeg klart foretrukket s6 kittet.
Det yder jo over et spænd på 4000 omdr
Hvor mhr kittet holder sig inden for 500 omdr.
Dvs man kan indstille vario til at køre emd god effekt både ved fuld gas, halv og kvart gas?
Gætter på det også vil gøre gasgivning gennem sving meget nemmere end med mhr kittet?
Det ville jeg selv hellere have end de 3hk ekstra når det går ligeud.
har ingen personlig erfaring med racing, trækker kun på andres
Midrace cylinder mente jeg ikke semiracing. Men ja
I og med man kan køre kittet over et bredere omdr tal så tænker jeg også antal km det vil køre vil være det samme.
Hvis ikke mere på s6 kittet.
Selvf afh af hvordan det bliver kørt
sep 2003
Følger: 17 Følgere: 654 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.011
Svært er så meget sagt.
Problemet er det intet yder før det yder max, så selvom man sætter en lille udstødning (yasuni z ) på mhr replica som möet gjorde, så er cylinderen død under 7000 omdr.
Nål skal rykkes og tomgangsdyse formentlig skiftes før det går nogenlunde med under halv gas.
Rullerne skal være til den lette side, for den ikke kører med for lavt omdr tal ved halv gas.
Det er ikke meget svært at indstille.
Men s6 kittet er meget tilgivende til sammenligning
Nu har möet fået en gg på mhr replica og det kompenserer lidt for mhrs ikke eksisterende mellemområde
aug 2005
Følger: 104 Følgere: 199 Scootere: 23 Emner: 31 Svar: 1.735
Og jeg har en del rulninger på pc´en til mit rullefelt med låst vario og div kits, bla mhr og stage6 racing.
mar 2006
Følger: 50 Følgere: 150 Scootere: 7 Emner: 119 Svar: 858
Og den sidste jeg lagde op kan du se effekt kurve uden låst vario og med.
Husk nu lige at effekt kurven med låst vario er på en sprint maskine med max portet kit det vil sige træf området gøres meget mindre i og med det bruges til sprint hvis det var et uportet kit eller portet til bane brug ville du have et bredere træk område
Og om du køre med halv kvart eller fuld gas ændre sku ingen ting min sprinter sonic med 25 hk og dks hurtigste i sprint køre da lige så fint med halv gas som den gør med fuld
Og lige meget hvilket kit du justere med skal du over tomgangs dyse nål og ruller
Og lette ruller vil jeg ikk sige kraftige kits = stram fjeder = tunge ruller
sep 2003
Følger: 17 Følgere: 654 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.011
Vil du udpege hvad der er vås?
#19
Jo spottede godt der var en låst vario kurve i #14
Det er så portet til sprint siger du. Ok, for det var da også ekstremt spidst
Vario ændrer jo gearing når du går af gassen / giver halv gas gennem et sving, og hvis kurven er så spids som i #14 så er den mere fintfølende på gassen ift med en kurve som i #16
=sværere at variere effekten præcist med gassen
Ja jo hårdere trykfjeder= hårdere ruller.
Men relativt ift setupet lettere ruller..
Og ja med alt over sport kits, der skal man indstille alt i karb.
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 424 Scootere: 7 Emner: 59 Svar: 35.108
sep 2003
Følger: 17 Følgere: 654 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.011
mar 2006
Følger: 50 Følgere: 150 Scootere: 7 Emner: 119 Svar: 858
Det hele ligger i dit vario setup og kan komme til og køre lige så smooth som en sports maskine
Men det fint du ville vælge et stage 6 Racing
Men når alt kommer til alt er og bliver et mhr et bedre kit på allle parametere og det er vel det manden spørg om
Bedre kvalitet
Højere yde evne
Det vel det man vurdere et kit ud fra om man så ikke kan finde ud af og justere motoren Ret til det den skal bruges til er jo ikk kittes skyld
sep 2003
Følger: 17 Følgere: 654 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.011
Ud fra hvad jeg har set af scooter ræs så er det meget noget med at bremse sent, få vendt den rigtige vej og så skyde den af ned mod næste sving.
Mhr er ikke bedre på bredden af trækområdet
Så hvad der er bedst overall afhænger jo af hvad det skal bruges til.
Tiil gadebrug ser jeg kun fordele ved s6 udover den lavere topeffekt
Når kurven er så stejl som den er på et portet mhr, så vil effekten falde/stige drastisk når man varierer på gasrullen
Ift med en fladere effektkurve.
mar 2006
Følger: 50 Følgere: 150 Scootere: 7 Emner: 119 Svar: 858
aug 2005
Følger: 104 Følgere: 199 Scootere: 23 Emner: 31 Svar: 1.735
sep 2003
Følger: 17 Følgere: 654 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.011
Vil sku gerne se hvis kurven på et ikke portet s6 mk2 er så spidst som i mener
Hvis tuningmatters er helt galt på den vil jeg sku gerne vide det
https://www.tuningmatters.com/news/news-stage6-sport-pro-mkii-and-stage6-racing-mkii/
If you want to be real fast and have already gathered some experience in scooter tuning this cylinder allows for 21hp when porting it to the max. The T-shaped exhaust port is revenue oriented by default but allows for maximum horse power when modified correctly. Due to the low price and and the amount of available spare parts the old version of this cylinder was probably one of the best selling cylinder kits ever sold. The new version improved the performance and will no doubt again be a best seller.
Priced at 187€ for the LC and 155€ for the air cooled version this cylinder kit is considerably cheaper than the Malossi and Polini kits. Ride this with a Stage6 R1200 exhaust and a 21mm carburator for an instant 15-16hp boost. In combination with an R1400 or Yasuni C21 and a 24mm+ PWK you will exceed the 18hp.
sep 2003
Følger: 17 Følgere: 654 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.011
Men fandt en anden test af s6 mk2, også fra tuningmatters
Her er den godt nok noget spidsere end i den første rulning jeg så
Dog stadig med god ydelse over et spænd på 2000omdr med r1200 på
Stage 6 mk2 vs malossi mhr- vandkølet