{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stage 6 mk2 vs malossi mhr- vandkølet
  • #1   19. feb 2020 Der er nok ikke den store forskel.
    Det bunder alligevel i dine evner, når alt kommer til alt.


  • #2   19. feb 2020 Mhr yder vist en lille smule mere.
    Og har den fine metal blanding så den er mere stabil ved høj temperatur.
    Men jeg havde købt s6 og brugt de sparede penge andre steder hvor man får noget mærkbart ud af det.
    Omdr tæller, støddæmper, overrange, pwk karb o.lign.


  • #3   19. feb 2020 Ok du sparer kun 150kr
    Troede det var mere.
    Men havde stadig valgt s6
    Medmindre du får brug for den eksotiske metal blanding.


  • #4   19. feb 2020 Eksotiske metaller. Wtf. Hvad ryger du homie ? smiley

  • #5   20. feb 2020 Har du nu drukket træsprit igen? smiley

    Der er en højere koncentration af silikone og titanium i deres alu blanding.
    Det gør dem mere varmestabile.

    Du kunne ikke spørge på en pæn måde?

    https://www.twostroke.se/malossi-cylinderkit-mhr-racing70cc-1


  • #6   20. feb 2020 Klart Malossi MHR.

    Men lige her bunder det måske lidt ud i "religion" smiley


  • #7   20. feb 2020 Eksotiske metaller hahah smiley

    Mhr er og bliver et bedre kit holdbarheds mæssigt og effekt mæssigt om det er pga “eksotiske” metaller kan diskuteres smiley

    Nicasilen i mallosis cylindre er og bliver bare bedre end mange andre kits.

    Og når vi snakker effekt er mallosi langt stærkere smiley der er smidt 22 hk på et mhr luftkølet her hjemme mener ikk stage 6 har været over 20 “på de felter der kan regnes med”

    Og kan der hives 22 på den luft kølede version kan der også på den vandkølede smiley plus mhr’et har langt i toppen i sprint verden også det har stage 6 ikk smiley


  • #8   20. feb 2020 Det kan diskuteres om fakta kan diskuteres...
    Den højere ydelse ligger selvfølgelig ikke så meget i materialerne som i port layout.
    Materialerne giver snarere holdbarheden
    Det vekselvirker selvfølgelig. Materialevalg sætter bl.a. grænsen for hvad ydelse man kan designe.


  • #9   22. feb 2020 Prisen til forskel er 150 kr som du selv siger og så modsiger du sig selv smiley

    Du siger mhr kittet er lavet i bedre materiale der giver styrke og stabilitet

    Og du siger også at kittet har bedre port timing og er og bliver et mere højt ydene kit smiley som jeg også lige har bekræftet med resultater af hvor vi ligger på rekord listerne med mhr

    Og alligevel vil du råde ham til at tage stage 6 :’D


  • #10   22. feb 2020 Jeg havde selv taget stage6 da jeg antager mhr er ligeså peaky og svært at indstille som mhr replica.

    Stage6 er en semi racing cylinder med et bredt trækområde

    Trådstarter skal tydeligvis ikke køre race hvor de 2-3 ekstra hk han potentielt ku klemme ud af mhr ville give ham en fordel over konkurrencen.

    Holdbarheden i stage6 kittet er slet ikke decideret dårligt.

    Ja jeg anbefaler stage6 kittet
    Det er der ikke noget selvmodsigende i

    Med en c21 og 24mm så yder det over 18hk

    https://www.tuningmatters.com/reviews/cylinder-kits-reviews/70cc-mid-race-cylinder-kit-review-stage6-racing-hebo-manston-replica-italkit-alu-modular-airsal-racing-motoforce-racing/amp/

    https://www.tuningmatters.com/news/news-stage6-sport-pro-mkii-and-stage6-racing-mkii/


    profilbillede
  • #11   22. feb 2020 Er der ikke en af jer der kan fremvise en effektkurve for mhr?
    Med låst vario..

    Så jeg kan se om effektkurven er så spids som jeg antager


  • #12   23. feb 2020 Mhr er på ingen måder sværre og hive effekt ud af end stage 6 og stage 6 Racing er ikk et semi Racing kit det er et Racing kit smiley 18 hk med 24 mm og c21 er ikk noget man “bare lige” smider 16-17 hk er nærmere normalt for det kit uportet. I dk hvertfald.

    Holdbarheden fejler intet på stage 6 kittet nej men det når aldrig mallosi kvaliteten smiley

    Har desværre ingen billeder af målinger med låst vario men har et par billeder af kurver med bane set up og de kommer her smiley


    profilbillede
  • #13   23. feb 2020 Og bider mærke i du skriver “antager” vil det sige det er gæt værk fra din side og du ingen praktis erfaring har med mhr kittet sammlignet med stage 6 ? For jeg har lavet flere motore med begge kit og udfra det er min holdning mhr smiley

    profilbillede
  • #14   23. feb 2020 Her er mhr med låst vario smiley sat op til sprint smiley

    profilbillede
  • #15   23. feb 2020 #10
    Siger du at MHR Replica er svært at indstille?
    Det kan da ikke være svært at indstille vario til cirka 9.000 rpm.


  • #16   23. feb 2020 Ja det er jo en helt anden effektkurte i #14 end her

    Til gadebrug havde jeg klart foretrukket s6 kittet.

    Det yder jo over et spænd på 4000 omdr
    Hvor mhr kittet holder sig inden for 500 omdr.
    Dvs man kan indstille vario til at køre emd god effekt både ved fuld gas, halv og kvart gas?

    Gætter på det også vil gøre gasgivning gennem sving meget nemmere end med mhr kittet?

    Det ville jeg selv hellere have end de 3hk ekstra når det går ligeud.

    har ingen personlig erfaring med racing, trækker kun på andres
    Midrace cylinder mente jeg ikke semiracing. Men ja

    I og med man kan køre kittet over et bredere omdr tal så tænker jeg også antal km det vil køre vil være det samme.
    Hvis ikke mere på s6 kittet.
    Selvf afh af hvordan det bliver kørt


    profilbillede
  • #17   23. feb 2020 #15
    Svært er så meget sagt.
    Problemet er det intet yder før det yder max, så selvom man sætter en lille udstødning (yasuni z ) på mhr replica som möet gjorde, så er cylinderen død under 7000 omdr.

    Nål skal rykkes og tomgangsdyse formentlig skiftes før det går nogenlunde med under halv gas.

    Rullerne skal være til den lette side, for den ikke kører med for lavt omdr tal ved halv gas.

    Det er ikke meget svært at indstille.
    Men s6 kittet er meget tilgivende til sammenligning

    Nu har möet fået en gg på mhr replica og det kompenserer lidt for mhrs ikke eksisterende mellemområde


  • #18   23. feb 2020 Det må have været en god bytur igår MAF, for alt du skriver idag er det værste vås pænt sagt, stage6 racing har ikke et arbejdsområde over 4k rpm lol og har du ingen erfaring med de adspurgte kit så er det da dumt og sidde og fyre en masse teorier af du har, for du har 100% ikke erfaringen kan man da læse sig frem til. smiley

    Og jeg har en del rulninger på pc´en til mit rullefelt med låst vario og div kits, bla mhr og stage6 racing.


  • #19   23. feb 2020 De 2 første rulninger er ikk med låst vario “håber jeg du kan se”

    Og den sidste jeg lagde op kan du se effekt kurve uden låst vario og med.

    Husk nu lige at effekt kurven med låst vario er på en sprint maskine med max portet kit det vil sige træf området gøres meget mindre i og med det bruges til sprint smiley hvis det var et uportet kit eller portet til bane brug ville du have et bredere træk område

    Og om du køre med halv kvart eller fuld gas ændre sku ingen ting smiley min sprinter sonic med 25 hk og dks hurtigste i sprint køre da lige så fint med halv gas som den gør med fuld smiley

    Og lige meget hvilket kit du justere med skal du over tomgangs dyse nål og ruller smiley

    Og lette ruller vil jeg ikk sige smiley kraftige kits = stram fjeder = tunge ruller smiley


  • #20   23. feb 2020 #18
    Vil du udpege hvad der er vås?

    #19
    Jo spottede godt der var en låst vario kurve i #14
    Det er så portet til sprint siger du. Ok, for det var da også ekstremt spidst

    Vario ændrer jo gearing når du går af gassen / giver halv gas gennem et sving, og hvis kurven er så spids som i #14 så er den mere fintfølende på gassen ift med en kurve som i #16
    =sværere at variere effekten præcist med gassen

    Ja jo hårdere trykfjeder= hårdere ruller.
    Men relativt ift setupet lettere ruller..

    Og ja med alt over sport kits, der skal man indstille alt i karb.


  • #21   23. feb 2020 Det yder intet under 7.000 rpm, fordi at udstødningsporten er så bred, men den burde så have er ret så bredt felt, når den ligger lidt højere.

  • #22   23. feb 2020 Hvis det yder intet under 7000 og yder max ved 8500, så må den være relativt snæver

  • #23   23. feb 2020 Altså folk der køre bane race med 20-30 hks motore med pottede kits fungere da fint ind og ud af svingene smiley

    Det hele ligger i dit vario setup og kan komme til og køre lige så smooth som en sports maskine smiley

    Men det fint du ville vælge et stage 6 Racing

    Men når alt kommer til alt er og bliver et mhr et bedre kit på allle parametere og det er vel det manden spørg om smiley

    Bedre kvalitet
    Højere yde evne

    Det vel det man vurdere et kit ud fra smiley om man så ikke kan finde ud af og justere motoren Ret til det den skal bruges til er jo ikk kittes skyld smiley


  • #24   23. feb 2020 Ind i svingene er du ikke på gassen.

    Ud fra hvad jeg har set af scooter ræs så er det meget noget med at bremse sent, få vendt den rigtige vej og så skyde den af ned mod næste sving.

    Mhr er ikke bedre på bredden af trækområdet
    Så hvad der er bedst overall afhænger jo af hvad det skal bruges til.
    Tiil gadebrug ser jeg kun fordele ved s6 udover den lavere topeffekt

    Når kurven er så stejl som den er på et portet mhr, så vil effekten falde/stige drastisk når man varierer på gasrullen
    Ift med en fladere effektkurve.


  • #25   24. feb 2020 Bo kan du lige finde en udskrift fra dine Stage 6 og vise ham de er lige så spidse med låst vario smiley

  • #26   24. feb 2020 Jo skal ud og rulle her senere, så kan jeg lige tjekke og smide et par billeder op med låst vario på stage6 mk2, og mon ikke jeg har med mhr os, roost har jeg mange med ved jeg haha

  • #27   24. feb 2020 Her står meget klart og tydeligt noget andet end i to siger

    Vil sku gerne se hvis kurven på et ikke portet s6 mk2 er så spidst som i mener

    Hvis tuningmatters er helt galt på den vil jeg sku gerne vide det

    https://www.tuningmatters.com/news/news-stage6-sport-pro-mkii-and-stage6-racing-mkii/
    If you want to be real fast and have already gathered some experience in scooter tuning this cylinder allows for 21hp when porting it to the max. The T-shaped exhaust port is revenue oriented by default but allows for maximum horse power when modified correctly. Due to the low price and and the amount of available spare parts the old version of this cylinder was probably one of the best selling cylinder kits ever sold. The new version improved the performance and will no doubt again be a best seller.

    Priced at 187€ for the LC and 155€ for the air cooled version this cylinder kit is considerably cheaper than the Malossi and Polini kits. Ride this with a Stage6 R1200 exhaust and a 21mm carburator for an instant 15-16hp boost. In combination with an R1400 or Yasuni C21 and a 24mm+ PWK you will exceed the 18hp.


  • #28   24. feb 2020 Ledte efter dyno test af mhr 70cc og fandt ikke npget
    Men fandt en anden test af s6 mk2, også fra tuningmatters
    Her er den godt nok noget spidsere end i den første rulning jeg så
    Dog stadig med god ydelse over et spænd på 2000omdr med r1200 på


    profilbillede
Kommentér på:
Stage 6 mk2 vs malossi mhr- vandkølet

Annonce