{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Pakning til Athena racing
  • #1   10. jan Nej.
    Du skal KUN bruge den af gummi.

Men ud fra at det er Athena ( som mig bekendt slet ikke laver støbejern ), så er det sindsygt vigtigt at du indstiller squish, eller som minimum måler din squish FØR du starter motoren, når den nye cylinder er monteret.
    Hvor mange bundpakninger følger der med?

• #4   11. jan Billede 2

profilbillede
  • #7   11. jan Eller skal jeg slet ikke bruge PAP pakningen overhovedet ? Og er det bedst at kun bruge EN eller kan man bruge flere pakninger så længe man rammer squish størrelsen?
    For jeg så et indlæg om en som også havde købt og monteret athena evo/racing cylinder, og han startede ud med et putte pap pakningen og så en metal pakning i bunden, og da han havde skruet det hele sammen og målte squishen, ramte han 0.70

• #9   11. jan Og så har jeg også lige fået Top performance Torque converter Remskiver .. den er godt nok nice.. Det var det der var problemet da jeg kørte med den anden gamle remskive at den kun ville køre med tunge ruller (7g) selvom jeg havde 11k udstødning på .. Den ville SLET ikke under 7g, hvis jeg prøvede at køre med mindre end 7g, så ville den slet ikke tage ved og jeg kunne give den BUND GAS og holde knallerteren tilbage med benene ... Nu kører jeg med de rigtige ruller til polini sport 70cc og meget bedre optræk osv. Tror den anden remskive var defekt eller sådan noget .. Har også shimmet variatoren, så det hele spiller bare .. Skal bare skifte cylinder imorgen.. og så skal jeg ha den nye 15.41 gearing sat på .. skal bare lige op til mekanikeren og ha presset den.

• #10   11. jan Jeg ved GODT, at man skal indstille squish - Det var ikke mit spørgsmål.
    O-Ring af gummi passer ind i topstykkens runde rille .. Men der følger en metal pakning med også som er formet til topstykket .

profilbillede
  • #11   11. jan Du skal kun bruge o-ring.

Der er en herinde sol starter ud med at måle squish helt uden pakning og så regner sig frem til den nødvendige pakning.
    Jeg tror dog at jeg ville starte ud med den tykkeste metalpakning og så regne mig frem til den nødvendige pakning ud fra denne.
    At bruge fiber og den tyndeste metalpakning og så lande på 0,7mm, det lyder meget heldigt.
    Især Stage6 Racing er kendt for at være svært at ramme lave nok squish med, så folk er begyndt at køre kun med flydende pakning.

• #12   11. jan jeg har ihvertfald 13 bundpakninger at vælge imellem .. Den tykkeste metal bundpakning er vidst nok 0.25 eller 0.30.. jeg Må tjekke imorgen når der er lyst, så skal jeg skrue knallert. Kan jeg egentlig køre med 2 forskellige ruller ?`Så længe det kun er 2 forskellige, altså f.eks 3x 5g og 3x 6g .. og så sætter man dem så de sidder sådan her : 5g, 6g, 5g, 6g, 5g, 6g osv osv så vægten er fordelt rigtigt .. jeg har ikke 5.5g ruller.. så tænkte at jeg ville putte 3x 4g og 3x 7g, det giver nemlig 33, hvilket 5,5 * 6 også gør , så vil jeg sætte dem sådan her - 4, 7, 4, 7, 4, 7 .. Eller SKAL man køre med ALLE ens

• #13   12. jan Du kan sagtens blande rullerne.
    Det står der i Malossi's Multivar manual, at man kan.

Kommentér på:
Pakning til Athena racing

x