{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
630 visninger | Oprettet:

Udfræsning krumtapshus {{forumTopicSubject}}

Kan motor køre med standard størrelse krumtap igen, hvis man har fået fræset ud i motorblokken til større krumtap?
F.eks. 45mm eller 46mm slaglængde.
I modsætning til den standard med kun 40mm.
Kan det stadig køre hvis der er drejet 3mm af krumtapshuset rundt som på billedet her?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udfræsning krumtapshus
  • #1   16. nov 2019 Jeg tror ikke det bliver godt.
    Der bliver jo et noget større rumfang der nede, som ikke længere er fyldt ud af krumtappen, og det tænker jeg kommer til at skabe et problem med at få presset benzinen ind i cylinderen?
    Den vil nok heller ikke suge lige så godt af samme årsag.


  • #3   16. nov 2019 Hvis du vil vide det med med 100% sikkerhed
    Så prøv dig frem smiley det kan kun gå galt i værste tilfælde smiley


  • #4   16. nov 2019 det vil give præcis modsat effekt som når man sætter en fuldvanget krumtap i en blok som der jo øger kompressionen i forhold til den orginale pga den jo er størrer og fylder mere i blokken

    du vil miste kompression / og den vil ikke kunne suge ordenligt som Henrik også skriver i #1


  • #6   16. nov 2019 krumtaps volumen ja / større krumtap ikke huset medmindre det fræses op til krumtappen man har købt til formålet

  • #8   16. nov 2019 wrong smiley det ville være helt tåbeligt du høre jo heller aldrig folk får fræst deres krumtap hus yderligere op til overstørelse / efter de har fået isat en fuldvanget ræser krumtap der jo er større i volumen og giver mere kompression en standard de 2 ting + det du skriver modarbejder jo hinanden hvis du forstår

  • #10   16. nov 2019 speedline beskrivelse / af deres fuldvangede tapper og virkningen af denne
    og min erfaring og 100vis af andre der har mærket effekten og prøvet med stor succes at køre med en fuldvanget krumtap der fylder hele krumtaphuset ud ved bedre
    længere er den ik smiley det er ganske nemt
    jeg har prøvet mange ting ang motore og ved hvad der virker og ikke virker og ikke noget med gasstrøm og korkpropper kolonne snak osv som du blander ind i samtalen


  • #12   16. nov 2019 jeg ved godt du kan dit kram og vi har også tit og ofte skrevet og diskuteret om forskellige ting sammen herinde og været enige men også uenige
    det skal der vel også være plads til smiley
    det er det der gør scooter galleri spændende
    og vi er voksne menesker der kan holde en god tone
    god aften TT


  • #15   17. nov 2019 Mega spændende læsning smiley
    Det er fanme lækkert i er her drenge.
    Jeg søgte i flere dage efter info om tilpasning af d50b0 motor til krumtap med 5mm længete slaglænge, og fandt intet.
    Det var først da jeg spurgte på speedlines forum at en med en d50b0 blok kunne sende mig foto af hvordan han havde været nødt til at dreje 3mm af hele vejen rundt i krumtapshuset.

    Men jeg stillede så spørgsmålet her og på speedlines forum, om man kunne køre med std tap størrelse efter forstørrelsen af krumtapshus. Og der er kun kommet 3 kommentarer på 1 sætning hver det andet sted smiley
    Rart at vide sg stadig er i live smiley

    Jeg vil sætte mig til at læse lidt 2takt abc imorgen som anbefalet

    Få det grundlæggende lidt mere på plads inden jeg grubler videre over hvad setup jeg kan få bedst træk i bunden ud af med et budget på 10000 smiley
    Med lukket filterkasse!

    Tak for hjælpen!
    Endnu en gang smiley


Kommentér på:
Udfræsning krumtapshus

Annonce