{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Squish
  • #1   4. okt Du måler den godt nok med det hele monteret og spændt sammen?

  • #2   4. okt Jeps krydsspændt og formet et "L" igennem tændrørs hullet
    Måler med digital skydelære


  • #3   4. okt Fjern bundpakningen og brug flydende pakning istedet for .

  • #4   4. okt Og hvad med toppakningen hvor tyk er den ?

  • #5   4. okt #4
    NEJ.
    Man piller ikke ved toppakningen. For gør du det, så ændre du porttiderne.

    #0
    Det du oplever der, det er der mange som brokker sig over med Stage6 Racing.
    Du kan kontakte forhandleren og spørge om der er en fejl på produktet.
    Måske kan du gå ind og se på Malossi's hjemmeside, hvor høj at cylinderen skal være.
    Og hvis den har den rette højde, så kan det være stemplet og er det ikke stemplet, så er det din motorblok.


  • #6   4. okt Ellers få planslebet topstykket .

  • TT
    TT Online Tilmeldt:
    maj 2019

    Følger: 1 Følgere: 4 Emner: 1 Svar: 323
    #7   4. okt @5

    Man piller ikke ved toppakningen. For gør du det, så ændre du porttiderne.

    Er der en længere forklaring på hvordan det skulle hænge sammen ?


  • #8   4. okt hahaha den klaphat smiley
    se min video om squis skriver han snart


  • #9   4. okt En ting er terorien en anden ting er fakta . Prøver man sig frem får man som regl det bedste resultat i sidste ende . Det kan blive dyrt hvis man er uheldig smiley

  • #10   4. okt Toppakningen er bare en o rings pakning smiley

    #5 hvis det er min motorblok hvad kan jeg så gøre?


  • #11   4. okt det eneste du som sådan kan gøre er at droppe bundpakningen og smør flydende pakning istedet for . Ellers få planslebet 0,25mm af dit topstykke så det passer med 0,55 mm .. ellers kontakt det sted hvor du har købt det hvis det er en fejl og få er nyt .

  • #12   4. okt Hvis det er din motorblok så tænk hvad du skal gøre du skal nok slibe det antal mm af som du vil have af for at det passer . Men det virker helt skørt at slibe i motorblokken hvis man sliber sliber man i topstykket . Men held og lykke

  • #13   4. okt Og hvis du finder ud af hvordan man regner porttiderne ud så må du gerne lige give info smiley

  • #14   5. okt #7
    Du ved det godt allerede. Du har bare misforstået det jeg skriver.

    Lad os nu tage dette eksempel og regne på det eller bedre endnu, lad os lave det lidt om til nemme tal.

    Squish skal være 0,5mm.
    Den rigtige porttid for udstødningsporten er 21mm.
    Det er kun muligt at få den ned på 1,5mm squish.
    Der betyder så at porttiden på udstødningsporten nu er 20mm.
    Hvis du så piller 1mm af topstykket, som #6 mener at man skal, så vil kompressionen være rigtig, men porttiderne vil være 1mm skæve.
    Og desværre, så er de skæve i den retning, som kan give "elastik gashåndtag", og gøre at den slet slet ikke kan noget som helst i lidt lavere omdrejninger og gasresponsen vil være helt væk.
    Så hvis noget skal "planes", så er der motorblokken, som han skal fjerne 1mm fra, hvilket vil give ham noget at arbejde med, men så også give lidt ekstra kompression ( hvilket panserne aldrig nogensinde opdager ), hvis han gør den standard igen.


  • #15   5. okt #14 Er der nogen bestemt måde der er bedst at slibe motorblokken på?

  • TT
    TT Online Tilmeldt:
    maj 2019

    Følger: 1 Følgere: 4 Emner: 1 Svar: 323
    #16   5. okt Hvis du absolut vil pille i motorblokken, så skal den adskilles og samles som tomme blokke igen, spændes op i en fræser og planslibes/fræses til det mål du ønsker, og du står med en motorblok som kun dur sammen med den ene cylinder.

    Normalt vil man tjekke porttiderne (som ikke har noget med topstykke eller toppakning at gøre), enten via udmåling med micrometerur, eller skydelære som mange gør, eller med en gradskive spændt fast på krumtappen. og danne sig et indtryk af hvad man står med, og hvilke muligheder man har:

    1:Finde et stempel hvor kompressionshøjden er større = Afstanden fra krydspind til stemplets kant er f,eks 0.5mm større end det du har nu.

    2: Beholde stemplet, og i stedet modde topstykket til at være 0.25mm undersænket i cylinderen. Dur kun hvis porttider ikke i forvejen er til den hidsigste side.

    3: Spænde cylinderen op i drejebænken og dreje 0.25mm af bunden på cylinderen, så passer målene igen med den tyndeste pakning og porttider vil være indenfor det man ønsker.


  • #17   5. okt Et maskinværksted hvor de har værktøjet . Hvis du vil have det lavet ordenligt

  • #18   5. okt #16
    Eller spænde cylinderen op i en fræsebænk og græde 0,5mm af bunden af cylinderen.

    Motorblokken dur ikke kun til en enkelt cylinder, hvis du piller 0,5mm af blokken.
    Du kan altid give den to bundpakninger, hvis der skal en anden cylinder på.


  • #19   5. okt ja din fantasi fejler ikke noget smiley

  • #20   6. okt #19
    Hvad har du bidraget med i dette emne?
    Intet konstruktivt i hvert fald.


  • #21   6. okt Dette problem gælder også på 2F cylindrene

    Og det er som sagt 2 ting og gøre fræs af bunden af cylinder eller fræs pakfladen på blokken

    Man rør aldrig ved topstykke i og med hvis du skal fjerne 0,25 mm kommer det til og berøre Squish banne på topstykket.

    Og nej din blok dur ikk kun til det ene cylinder fremadrettet i og med du altid kan hæve squishen med flere bundpakninger.

    Der godt nok mange kloge hoveder her inde som intet har og ha det i :’D


  • TT
    TT Online Tilmeldt:
    maj 2019

    Følger: 1 Følgere: 4 Emner: 1 Svar: 323
    #22   6. okt @ 21

    Man rør aldrig ved topstykke i og med hvis du skal fjerne 0,25 mm kommer det til og berøre Squish banne på topstykket.

    Så du mener dermed at andre tunere og motorbyggere der ændrer på topstykkets form, cc indhold, og squishband for at ændre på Squishband areal, MSV eller vinkel, for at ændre på motorens karakteristik ikke ved hvad de laver ?

    Jeg foretrækker til hver en tid, hvis muligt, at tilpasse cylinder/topstykke i stedet for at skulle stable den næste op på flere bundpakninger, det er mit valg.

    Der godt nok mange kloge hoveder her inde som intet har og ha det i :’D

    Så er det godt du lige fik muligheden for at gøre opmærksom på det.


  • #23   6. okt #22
    De ting du siger, de kommer meget bag på mig TT.
    De tungere der ændre på topstykket, de gør forhåbentlig med viden om at de ender porttider der ligger tidligere.

    Hvis man var virkelig pro tuner, så kendte man måske tallet for afstanden mellem blok og center af krydspinden, når plejlstangen er længst fremme.
    Så ville man vide om den var gal med blokken. Og det ville man vide før man adskilte den, så man kunne rette det, inden man foretog andet arbejde.

    Det helt store spørgsmål i denne sag er jo, om der er fejl på cylinder, stempel, motorblok, topstykke eller om det bare er en fejl 40 fra brugerens side.


  • #24   6. okt Min crosser på 450cc fik planslebet topstykket og det spiller max og det samme bliver gjort på motorcykler og biler . Kan ikke se hvorfor det så ikke skulle fungere på en 70cc cylinder på scooter . Men inden du har fået skilt blokken ad og sendt den på maskinværksted og sat nye lejer i igen så kan det næsten bedre betale sig at købe nyt cylinder .. hvis ikke du kender en som kan gøre det til en go pris .

  • #25   6. okt #24
    Nu sammenligner du 4 takt med 2 takt.
    Der er ikke porte i cylinderen på en 4 takt.....!
    Hvem siger at der vil hjælpe med en anden cylinder, hvis den er gal med blokken?
    Man skal da hellere sende cylinderen retur og klage over at den ikke kan komme i den rigtige squish.
    Såfremt at motoren overholder de rigtige tolerancer.


  • #26   6. okt Ja Tommy giver dig ret . Men burde mhr kittet ikke bare passe på uden man skal fræse i et sprit nyt cylinder eller i sin motorblok ? Og inden du har set dig om med at få sendt motor afsted til maskinværksted er det lige før det er billigere at købe nu motorblok .

  • TT
    TT Online Tilmeldt:
    maj 2019

    Følger: 1 Følgere: 4 Emner: 1 Svar: 323
    #27   6. okt @ 23

    Du kan flytte topstykket op og ned og skråtlæns, det ændrer ikke på hvornår portene fysisk åbner og lukker i forhold til krumtapgrader/ TDC, cylinderen befinder sig samme sted som før.
    Deck height er anderledes ja , men stemplets TDC og porttider ændrer sig ikke uanset om der er 0.5mm eller 5mm squish, porttider ændrer sig først i det øjeblik du hæver eller sænker cylinderen.

    Det er et valg man må ta, ud fra flere parametre og ønsker til motorens karakteristik.
    Står du med en cylinder der er 2mm for høj (deckheight 2mm) er porttiderne måske total i skoven til den allermest hidsige side...så hjælper det ligesom ikke at sænke topstykket ned i cylinderen for at bringe squish på plads, det dur ikke, og det eneste valg du har er at sænke cylinderen, jeg foretrækker igen at modde cylinder kontra blok, hvad andre gør, det står dem frit for.

    Omvendt kan du stå med en cylinder med f.eks 21.9mm fra top til stempel (deckheight 0.4) og skylletider er lige hvor du ønsker dem, men kan ikke få squish ned på 0.5.. det giver fint mening at modde topstykket så det stikker 0.3mm ned i cylinderen og du ender på 21.6mm fra top, du har bare kunstigt ændret deckheight. Man kunne også bare dreje af cylinderens top, det giver det samme.


  • #28   6. okt #27
    Cylinderen er jo netop hævet, hvis squish er for stor....

    Jeg vil mene at #0 bør tegne et portmap af cylinderen omgående, så han kan se hvad han har at arbejde med.
    Porttiderne på MHR ligger frit tilgængeligt på nettet, så dem kan han sammenligne med og så huske at regne topstykkets kant med ( hvis der er en kant ) samt squish.
    Hvis porttiderne er identiske med de tilgængelige portmaps, så skal han ikke ændre på topstykket, for så ændre han på porttiderne, i forhold til producentens foreskrifter.
    Og hvis den er til gadebrug, med std tænding, så skal porttiderne da absolut ikke være tidligere end det som producenten anviser at de skal være.
    For så vidt som jeg husker, så yder MHR sin effekt omkring 12.800 rpm, hvilket jeg vil mene er rigeligt for en std tænding.
    Jeg ville også hellere sænke porttiderne en lille smule og så vælge Yasuni C16, frem for C20 eller C21 og ende med en motor der nok holder lidt længere, larmer lidt mindre, bruger mindre brændstof, er nemmere at indstille i vario, men på bekostning af lidt effekt.
    Til gengæld, så opnår man lidt bedre gasrespons, vil jeg mene.

    Så alt andet end tidligere porttider.


    #0
    Tegn et portmap, så du ved hvad du har at arbejde med, for lige nu, der er det hele bare teori.


  • #29   11. okt Vi ændre topstykket for og hente effekt til det givne maskinen skal bruges til. Hk, sprint, bane ikk for og få squishen til og passe.

    Så jo vi ved hva vi laver men det os på max pressede maskiner med pottede kits osv når der ikk Kan hentes mere begynder man med topstykket.

    En let tunet mhr maskine kan det ligeså vel give en negativ Virkning smiley

    Jeg taler udefra min egen erfaringer. Men heldigvis er vi forskellige smiley


Kommentér på:
Squish

x