{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
375 visninger | Oprettet:

Hvad er problemet? dyse eller hvad {{forumTopicSubject}}

Hejsa, jeg har lige fået min begrænsning taget i mit standard 50cc på min yamaha jog r. Efter det fjernede vi også luftfilterbegrænsnignen, den lyder vildere nu men når jeg giver gas og kører så tager den først ved omkring 20kmt og når jeg holder gassen i bund så stopper og mister lidt optrækket og tager ved igen. Hvad kan det være, dysning og lettere rullere?

Opsætning:
GG
6,5g


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad er problemet? dyse eller hvad
  • #1   17. sep 2019 Der er 2 valgmuligheder...
    1 sæt "luftfilter begrænsningen" i igen....
    2 få den dyset ordentligt ind... Inden din motor dør.....

    Hvordan ser den såkaldte begrænsning ud i luftfilteret?


  • #2   17. sep 2019 Det var et rør vi tog ud fra toppen ved siden af der hvor den sidder til karburatoren

  • #3   17. sep 2019 Okay. De sidder også på en gilera / piaggio...
    Personligt ville jeg sætte den i igen, da den jo larmer lidt mere uden den i.. Og det dur ikke. smiley smiley
    Men om det giver nogen effekt på en standard motor at pille den ud og dyse op? Pas. Men tvivler. Var der 70ccm på kunne det måske være okay


  • #4   17. sep 2019 Det er mig ubegribeligt, at folk skifte udstødningen, før de skifter cylinderen, på en Yamaha Jog R.


    Skift din dyse til en 72.



    Eller skift cylinderen og skift så dysen til 76.


  • #5   17. sep 2019 #4 Ved du hvad standard dyse er?

  • #6   17. sep 2019 Der er så hverken begrænsning i luftfilteret eller i cylinderen på en Jog R.

    Men det er da lykkedes dig at smadre en 1500,- original cylinder..
    - Tillykke med det..

    Lad os antage du snakker om lyddæmperen/luftafstemningen i filteret.
    Den får du INTET ud over dårligere benzinøkonomi og mere larm ud af at fjerne.
    - Intet effekt.

    Den halvmåne i udstødningskanalen, du fejlagtigt tror er en begrænsning.
    Det er den der er skyld i din motor har bare en lille smule moment med de små blokerede skyllekanaler.
    Ved at fjerne den, så fjerner du samtidig alt trækkraft i lave omdrejninger, og samtidig ødelægger du en dyr cylinder.

    Som Tommy siger, så giver GG Euro2 INGEN mening.
    Med mindre det er som erstatning for en defekt original udstødning. (Da denne kostet en formue).
    - Når det går op for dig du er nød til at skifte din cylinder, så er udvalget nu ekstrem småt, hvis det skal passe på din udstødning..

    Du burde h8åbe forført dig her inde, før du begyndte at bruge penge, og ødelægge ting..


  • #7   18. sep 2019 #6 Er der noget der kan gøres? den burde da kunne dyses eller noget

  • #8   18. sep 2019 Men den er vanvittig god i bundtrækket når den er kold, men når den bliver varm bliver det dårligt

  • #9   18. sep 2019 #8
    Det er helt normalt.
    Det er et tegn på at dit stempel er slidt, hvilket det nok er fordi at du har kørt med for lille dyse.

    Af med cylinderen og se efter tegn på slid.

    Bare tag et billede af dit stempel, så kan vi hurtigt se om det skal skiftes.


  • #10   18. sep 2019 https://www.scootergalleri.dk/forum/tuning/1552963-mister_traek_naar_den_er_varm

    Bare lige så andre også kan se at vi nu har 2 emner om samme ting.


Kommentér på:
Hvad er problemet? dyse eller hvad

Annonce