{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.261 visninger | Oprettet:

Ringen får min Pgo Hot 50 til at køre langsommere {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen, i dag pillede vi ringen og den gik fra at køre 52km/t til 40km/t også gad den ikke og tage gas og motoren sagde sådan bøøøøhhh når man gav gas, alt er std udover powerfilter og et jdk udstødning

Hvad kan det mon være, den burde da gå op i fart når man piller ringen


Kommentarer på:  Ringen får min Pgo Hot 50 til at køre langsommere
  • #1   23. aug 2019 Du har fået vredet i studsen eller lign hvis den er begyndt at brøle af at fjerne ringen

  • #2   23. aug 2019 Kan det være at der er noget du ikke har spændt ordentligt?

  • #3   23. aug 2019 Hvad dyse kører du med

  • #4   24. aug 2019 Du skal huske at dyse den 2 nr op hvis du har powerfilter på ,
    Og ikke mindst skal du huske hvis du fjener ringen så kræver det at den for en smule mere HK for at kunne trække det .. og det nok derfor den brøler mere og evt er ved gå ned i gassen fordi den ikke kan trække det
    Men for at få den til at blive lige så kvik i optrækket med ringen tagen væk , som den var da den var lovlig med ringen i stadigvæk , skal du finde et topstykke fra en Bigmax 45mmodel, den har nemlig højkomprimeret topstykke på... og monter den på din Hot50
    Og hvis din udstødning er sådan en med plumpe i skal de fjernes også , hvis den er købt som en ulovlig udstødning uden plumpe så den fin nok ...,
    Men for at holde styr på det skal du gøre for at få en kvik Hot50 med god topfart og godt optræk ,.,, så gør jeg sådan her altid for at motoren har de bedste arbejds forhold når det hele er ændret.. ( hvis hotten ikke har gået så langt igen eller ikke er så gammel igen så springer du nr ( 2 )
    Men jeg gør som beskrevet nedenfor i den rækkefølge du ser.

    1) Hvis du har powerfilter på skal den dyses op 1-2 nr op

    2) Skift dine stempelringe og bundpakning.

    3) Monter topstykket fra en Bigmax model altså en 45model husk nyt toppakning også

    4) Nyt tændrør NGK BR8HS

    5) Fjern plumpen i udstødningen hvis det er den std der er på , jeg gør det at jeg lukker det ekstra lille rør af som er helt op ved forrøret , det der stikker frem langs forrøret ....

    Hvis du har et andet rør på så behøver du ikke pille ved den , med mindre den er plumberet ... jeg kender ikke det rør du nævner nemlig.



    Dette er måden jeg gør det på i værkstedet hvis der en som vil have Hotten til at blive mere kvik på toppen og i optrækket Og ikk ønsker at ændre på cylinder og kaburators volumen.


  • #7   24. aug 2019 Jeg har std dyse i som er boret, så har jeg et malossi powerfilter 37mm, men med ring i kører den 52 og den tager gas med det samme men når så vi piller ringen kører den kun 40 og vil først tage gas ved bundgas

  • #8   24. aug 2019 Og ja vi har prøvet med 6g, 7g, 8g ruller men den gør det samme og motoren brøler sådan helt fordi den ikke vil tage gas

  • #11   24. aug 2019 https://www.kgi.dk/img_big/3871-1.jpg

    Mangler selve den der gummiring som sidder på det hul som går over karburatoren da den sidste ejer havde skåret det af, så det std luftfilter kan ikke sidde fast, så ja men tak for hjælpen alle sammen :))


  • #12   24. aug 2019 Smæk standard luftfilter på igen og smid en dyse 76 i.

    Den brøler og tager ikke gassen med garanti fordi den tager ALT for meget luft ind.

    Det er komplet idioti at køre med et åben luftfilter på en scooter der er standard.


Kommentér på:
Ringen får min Pgo Hot 50 til at køre langsommere

Annonce