{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
839 visninger | Oprettet:

Gilera Stalker vil ikke starte ordentligt og drukner tændrøret, har prøvet ALT! {{forumTopicSubject}}

Hejsa jeg har en Gilera Stalker fra 04, uden begrænsning i blokken.

Cylinderen døde her før december, og jeg besluttede mig for at renovere den.

Der er blevet skiftet
Cylinder og stempel med pakninger: DR.Racing 50 cc
Pakning i bundkaret på std dellorto 17,5 mm kaburator, samt renset.
Ny kilerem: Malossi Special Belt
Helt ny cdi: std
Simmeringe i begge sider: std
Luftfilter: Malossi Red Sponge
Nye ruller i malossi variator: 6,6 grams Malossi
Nyt tændrør: kan ikke lige huske hvilket et andet end nkg b9???

Alting er blevet skiftet efter alle love og regler og blæst igennem med kompressor. Og ALT på nær krumtapshuset er blevet skilt ad, men renset for eventuelle metalstykker.

MEN! Jeg satte en dyse 75 i, luftskruen 1/2 omgang ud og nålen i midten. Den får benzin og olie, men den gad ikke starte, så pillede jeg tændrøret ud igen og det var helt vådt af benzin nede i tændrøret (altså druknet tændrør), så jeg skiftede det og satte en anden type i som jeg fik anbefalet (også nkg) Så startede den, men kørte ikke specielt godt og hakkede og hostede som en ny op startet cylinder gør. Den står tændt og bliver godt varm så stopper den med at sprutte og hoste og jeg køre forsigtet en tur indtil den er RIGTIG godt varm (nok 30-50 for tankede 2 gange ). Så har jeg fået at vide når det kun er 50cc så kan man ligeså stille give den bundgas og det gjorde jeg så og der var dejligt med optræk osv, endte i en dyse 72 med lyst nødebrunt tændrør
Men hver gang jeg skal starte den når den er kold er tændrøret druknet og den vil næsten ikke starte. Så gir jeg tændrøret lidt bremserens og får brændt den smule benzin som ligger nede i tændrøret af med en lighter og får det værste sod væk. Sætter det i og hugger 2-5 gange i kickstarten og så er det ikke rigtig noget andet en 1-2 minutter og så køre den bare og trækker uden nogen døde punkter. NÅR den så har stået et stykke tid ikke nødvendigvis at den er kold, men blot lun. Så drukner tændrøret igen, selvom det stadig er lys nødebrunt når den slukkes.
Jeg har prøvet absolut ALT, havde købt et manuelt chokerkabel samt ombygnings kit med og det virkede som det skulle, men det hjalp heller ikke. Har rykket rundt i nålen flere gange med 10 forskellige tændrør, men den drukner det STADIG!
Jeg står virkelig på bar bund og søger noget ekspertise. Det kan være jeg har glemt noget men spørg endelig.
Hav en rigtig god dag smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gilera Stalker vil ikke starte ordentligt og drukner tændrøret, har prøvet ALT!
Kommentér på:
Gilera Stalker vil ikke starte ordentligt og drukner tændrøret, har prøvet ALT!

Annonce