{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
146 visninger | Oprettet:

Suzuki DM50 {{forumTopicSubject}}

Har en Suzuki DM50 som kørte ca 40kmt med en Protuna udstødning, nu har jeg monteret et knækudstødning på den, hvor den kun kan trække sig selv op på de 35kmt på lige vej, men ned af bakke, kan den trække sig selv op på over 45kmt uden problemer, og holde farten på ca 45kmt indtil man stopper. Hvad kan problemet være her?

Kommentarer på:  Suzuki DM50
  • #1   4. nov har du indstillet den og du skal passe på gear kassen de har det med at dø

• #3   4. nov Har ikke indstillet den som sådan, har bare skruet lidt på kaburatoren, for ved nemlig ikke om den skal dysses om eller hvordan

• #4   4. nov Den skal helt sikkert dysses om

• #5   4. nov Ja sikkert, skal den have mindre eller større dyse?

• #6   4. nov tjek dit tændrør

• #7   5. nov Knækudstødming på DM50, hahahahahahahahahahahahhahahahahahahahahahahaha xD

Den skal SATME være lille for at gøre noget godt! Hvilken et det du har tilpasset?:)

Har du intet andet skiftet på den??

• #8   5. nov Nej har ikke skifte noget andet på den, det var nu bare For sjov skyld jeg har sat den på, men vil gerne have den til at køre ordentligt jo

• #9   5. nov Det for du virkelig ikke, medmindre den er en lille sports knæk og du tuner den alt du kan ellers:/ Den kan slet ikke blæse sådan en knæk op ad sig selv! Sjov idé, men lidt meningsløs på en DM'er xD

• #10   5. nov tja, bare mærkeligt hvordan den kunne klare det med en protuna udstødning

• #11   5. nov Dem kan de sagtens køre med, de er slet slet ikke lige så store:)

Ikke at de bliver hurtigere af en protuna, men de kan da køre ordentligt med dem ved jeg:)

Men hvilken udst er det du har på? Det er ret så afgørende for om der er noget at gøre:)

• #12   5. nov Den ligner lidt det knæk fra Mopedspeed der er udgået, men er ikke helt sikker

• #13   5. nov Det var godt nok en ubrugelig beskrivelse.... En udgået knæk til hvilken model scooter?

• #14   5. nov ikke til en scooter... Den er lavet til en dm50

• #15   5. nov Det er den med garanti ikke, der er aldrig lavet knæk til de gamle knallerter.... Enten har vi forskellige opfattelser af knæk, ellers er det en tilpasset udstødning:) Men send lige link til den du mener den ligner:)

Mener du med "knæk" udstødning, at det er ala biturbo og de modeller?:)

• #16   5. nov https://www.mopedspeed.dk/udstoedning-tecno-estoril-suzuki-dm50-10074/

Så må du selv sige hvad det er for en udstødning.

• #17   5. nov Der må jeg gi mig:)

Den har jeg ALDRIG set før:)

Men vil så tilgengæld sige at hvis det er den du har, så kan den også komme til at køre helt fint med den:)

Jeg var sikker på det var en der var tilpasset fra en scooter, de bliver NEMT for store til den!:)

Der skal dog gøres meget ved den lille DM'er, men den kan sagtens komme til at køre:)

Har du værksted så du selv kan makke?:)

• #18   5. nov Ja har værksted, og reservedele hvis der er noget som skal skiftes.

• #19   5. nov Super:)

Cylinder, Indsugning og Karb skal der bestemt kigges på:)

Nu er det nogle år siden jeg har stået med en Samurai, så kan sgu ikke huske hvor meget cylinderen kan hones.. Men mener std boring er 41mm hvis ikke jeg husker helt galt:) Det er halv svært at finde cylindre til den nemlig, hvis det kan lade sig gøre overhovedet, har ikke kigget:) Men stempler kan jeg huske man kunne få op til 45-46mm dengang, så må man selv igang med cylinderen:)

• #20   5. nov Det må jeg få kigget på

• #21   5. nov Men pas på! Den kan simpelthen ikke holde til ret mange hk, kobling/gearkasse og specielt stellet er ikke bygget ret stærkt, bliver hurtigt rykket i stykker:(

Jeg har selv kørt med 43mm på min gamle samurai, det gav sgu et noget bedre træk bare dét! Samt en liiidt større karb, så sker der altså noget med sådan en Samurai:)

Men hurtig bliver den nu aldrig!:) Det er mere en hygge maskine:)
    Jeg turde eksempel ikke køre med 45mm bare, er virkelig bange for det bliver for kraftigt til det satans dårlige stel:/

• #22   5. nov Regner også med kun at gøre så den kan trække det udstødning også ikke mere, for vil jo ikke splitte den ad

• #23   5. nov Så ville jeg prøve med at starte med at opgradere til 43mm, samt 15mm indsugning/karb:) Se om det er nok til at få det til at køre ok, ellers stille og rolig forøge, for den er virkelig ikke bygget ret stærk:/

Men en konge maskine ellers!:)

• #24   5. nov Jeps

• #25   5. nov Men det der folk siger med at en Samurai ikke kan tunes, det passer sgu ikke! De kan godt holde til det hvis man kører dem ordentlig og laver det ordentligt og ikke for kraftigt:)

Jeg kørte da 63km/t på min gamle, målt på gps:) Jeg fik så også ødelagt et par koblinger og baghjul igennem de 2 år jeg havde den:) Men det var nu også pga min kørestil på den! Jeg legede lidt for meget på den og det er de IKKE lavet til!:) Kun lavet til at zimmere afsted på vejen:)

• #26   5. nov Ja præcis, bruger også kun min som vinter knallert. da jeg har nogle andre at bruge om sommeren

• T.T
    T.T Tilmeldt:
    maj 2012

Følgere: 14 Emner: 3 Svar: 2.559
    #27   5. nov # 16

Den har aldrig været til en DM50, den er lavet til Tomos A3 og et par andre.

• #28   5. nov Kommer ellers frem under dm50, og passer på..

• T.T
    T.T Tilmeldt:
    maj 2012

#29   5. nov Så hvis jeg nu lægger et Puch forrør og en passende dæmper ind under DM50, så er det også lavet til DM50 ? ( passer også på den, men sidder mere skrå)

https://www.jmpbdele.dk/uitlaat-tomos-a35-tecno-estoril.html

• #30   5. nov Okay

• #31   5. nov men siger bare at inde under Mopedspeed står den til en DM50. Har aldrig sagt at den kun er lavet til dm

• T.T
    T.T Tilmeldt:
    maj 2012

#32   5. nov Det lød ellers sådan i #14.

Mopedspeed er ikke et hak bedre end Thansen osv, hvis det ligner så sælger vi det. Det passer godt nok ikke helt til modellen, men det er kundens eget problem.

Men bortset fra det, så burde det kunne fåes til at køre fornuftigt hvis du får DM'eren hidset lidt op, den er ikke til 10 eller 12000rpm med det enormt lange forrør der er på den.

• #33   5. nov Okay, det er bare mærkeligt når den står stille kan den tage fandens mange omdrejninger, men så når den kommer ud og kører tager den knap nok nogle og kan ikke trække når den kommer på 35kmt

• T.T
    T.T Tilmeldt:
    maj 2012

#34   5. nov Det er slet ikke så mærkeligt når det er en "knæk" udstødning. Den har et vist omdrejningstal den er effektiv indenfor, og afhænger af samlet længde fra stempel til midt på bagerste konus, stejlheden på de enkelte konuser den er samlet af, og samlet volumen.

Det nytter ingenting at sætte en resonans (knæk) udstødning på der f.x er afstemt til 7000-10000rpm, hvis Suzukien i nogenlunde lovlig trim mister pusten over 5000rpm, det afhænger af cylinderens porttiming. (indsugningsvarighed/skylleporte/udstødningsport højde)

• #35   5. nov Okay, men prøver nu bare på at få den til at køre ordenligt med det udstødning og ikke andet.

Kommentér på:
Suzuki DM50