{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Knallert 30, der kører 110
  • #1   8. okt 2018 Hvad skal du med en knallert der kan køre 110?

  • David T
    David T Tilmeldt:
    okt 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #2   8. okt 2018 Køre på den, ahaha.
    Kommer ikke til at køre 110 alligevel, den er bare sådan når jeg køber den.


  • #3   8. okt 2018 Så bliver den konfiskeret og så må du tage den med sælgeren.
    Jeg ved ikke hvordan du står, sådan rent juridisk.


  • #4   8. okt 2018 Du kommer ikke til at kunne lade være, at skulle prøve den af.

    Du er kun 16 år, og selfølgelig uden at vide det, har du ikke den nødvendige kørefærdighed, til at kunne styre den hvis du kommer op i høje hastigheder.

    Håber du ved hvad konsekvensen er, hvis du falder.

    Tænk dig om!!


  • David T
    David T Tilmeldt:
    okt 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #5   8. okt 2018 Hva så, hvis den kærer 80-95? Bliver den så konfiskeret med det samme også?


  • David T
    David T Tilmeldt:
    okt 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #6   8. okt 2018 Hej E.B:)
    Ja, jeg 16. Du har både og ret.
    Ja, jeg kommer til at prøve den af. Men jeg kommer ikke op på 110, det tør jeg simpelhen ikke smiley


  • #7   8. okt 2018 Du får en bøde for at den kan køre over 43.
    Det er 1500kr.
    Så får du eb betinget frakendelse af knallertkørekortet.
    Fordi den kører mere end 42.9kmt.
    Om de tager de ulovlige dele på den eller om de bare nøjes med den sædvanlige trussel om de tager maskinen og destruerer den næste gang du kører på en der ka køre 43/40 ved jeg ikke.

    Men det er lige meget om den kører 45, 85 eller 145.
    Alt over 43 = tun.
    Det bliver ikke værre af den er mere tunet


  • David T
    David T Tilmeldt:
    okt 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #8   8. okt 2018 Jeg har kørt motocross i næsten 9 år, dog har det ikke været på vej, men bane smiley Så lidt kørefærdigheder har jeg smiley

  • #9   8. okt 2018 Udover du hurtigere bliver stoppet hvis den larmer som og ligner en race maskine.
    Og det er dyrere dele de tager /destruerer.
    Bortset fra det så er straffen ens for 45 og 145kmt topfart


  • #10   8. okt 2018 Hvorfor fanden køber du så ikke, en der ikke kan køre så hurtigt?

    Du siger selv, at du ikke tør køre så stærkt!!
    Hvad skal du så med den?

    Køre indtil du får mere og mere mod?? Og så forøge hastigheden til noget så sindssygt som 110 km/t.

    Skal ikke moralprædike, men du tænker vist overhovedet ikke på hvad der kan ske, både med dig fysisk, og ikke mindst andre mennesker, hvis uheldet er ude.
    Du kan risikere, at stå i gæld resten af dit liv.
    Så bliver der ikke meget bmw, hus osv når du bliver voksen.

    Men selfølgelig dit eget valg.


  • David T
    David T Tilmeldt:
    okt 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #11   8. okt 2018 Hej igen E.B
    Jeg har kigget rundt på market, og alle dem der har faldt i min interesse ligger et sted langt oppe i jylland. Har valgt denne maskine, da den ligger relativ tæt på. Kiggede på en lovlig en tidligere, hvor jeg så blev brændt af fordi han havde fået et større bud.

    Jo, jeg ved hvad der kan ske med mig, og andre folk i trafikken. Selvom jeg køber en maskine der kan køre 110, gør det mig ikke mindre fornuftigt.
    Og netop fordi jeg gerne vil have stor bil og hus når jeg bliver voksen - kører jeg ikke 110.


  • David T
    David T Tilmeldt:
    okt 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #12   8. okt 2018 Hej MAF.
    Tusind tak for svar smiley


  • #13   8. okt 2018 #11
    Held og lykke med at få råd til stor bil og hus, når du bliver voksen, hvis du kører en person ned på en ulovlig knallert.
    Så er der ingen forsikring der dækker og det kan blive siiindsyt dyrt.
    Bare tænk på hvis der er en der brækker et ben og ikke kan arbejde i 4 måneder.
    Efter de 4 måneder, der kan personen kun arbejde på halv tid.
    Det er lige 6 måneders tabt arbejdsfortjeneste, som du nu hænger på, pljus sagsomkostninger, bøder og svie, tort og smerte.
    Det bliver nok ½ million, inden at du får set dig om.
    Jeg kender en der fik en dom på 380.000 for at smadre et villakvarter i en mega brandert.
    Det var som 19 årig.
    Han var færdig med de sidste afdrag da han var 34 år.
    Det har været 15 år uden en krone på lommen.
    Han havde kun penge til byture, når han havde arbejdet sort.


  • David T
    David T Tilmeldt:
    okt 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #14   8. okt 2018 Jeg ved ikke helt hvad jeg skal svare til dig, Tommy.
    Jeg håber inderligt at jeg aldrig kommer til at ramme en person, eller selv kommer til skade. Jeg vil gøre mit, for at det ikke sker - SELVOM jeg har en knallert der kan køre mere end det tilladte.


  • #15   8. okt 2018 Har du kørt cross før på noget ok maskineri, kommer du til og kede dig på en scooter, og er der ok bremser på så er der ikke noget og være bange for hvis du kører efter forholdene og ikke bare fuld gas ned igennem alle små gader og stræder, kør med fornuft og brug landevejen hvis du vil køre stærkt smiley

    Men vær klar på risikoen for og miste den hvis du bliver stoppet.

    Vi har vel alle været unge og kørt ulovligt hehe


  • #16   9. okt 2018 Ja sørg for at have ansvarsforsikring.
    Den dækker dog selvom knallerten er skamtunet.
    Så længe du ikke kører galt med vilje, eller på grund af kørsel der kan betegnes som Grov Hensynsløshed.
    At køre hurtict på baghjul et sted hvor det ikke er sikkert kan f.eks. betegnes som grov hensynsløshed.
    Men at den er tunet er ikke helt nok i sig selv.
    Ligesom at køre ind i en bil uden baglygter.
    Det er muligt det er grov hensynsløshed at køre uden baglygte, men hvis ikke det var det der forårsagede uheldet så er det lige meget.

    Min scooter kører knap 95 på gps 105 på speedometer. Det kan man godt styre med den rigtige indstilling til tingene (70%reglen) og/eller øvelse.
    Ligesom de fleste folk på mc er startet ud på en der kan køre over 200

    Dog lyder 110kmt på en scoot til at være med et rimelig larmende setup der ikke helt egner sig til hyggekørsel.

    Jeg leder selv efter knallert og der er nærmest intet for tiden.
    Tror det er på grund af sommeren. Så der er stor efterspørgsel og lille udbud for tiden, selvom den her årstid plejer at være med en del maskiner til salg.
    Jeg havde ventet til lidt senere på måneden hvis jeg var dig.
    Normalt fordi man kan gøre bedre handler sidst på måneden. Men det lader til man ikke er så alene om buddet for tiden. Så synes du ska vente lidt bare fordi der er flere der tager sig sammen til at oprette annonce når man er i næstsidste uge af måneden.

    Der ska nok komme noget bedre hvis du hellere vil have noget der ikke larmer så meget og hvor du ikke betaler for en masse tun du formentlig ikke vil få ret fulft udbytte af.

    Knallerterne bliver også solgt hurtigt for tiden. Så det er noget med at have pengene klar og tjekke markedet tit


  • #17   9. okt 2018 God tommelfingerregel er at de fleste der har været til salg mere end 14 dage, har været til salg mere end 14 dage af en grund smiley
    Dog ingen regel uden undtagelser


  • David T
    David T Tilmeldt:
    okt 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #18   9. okt 2018 Hej Bo og Maf
    Tusind tak for svar, begge 2 smiley


  • #19   9. okt 2018 Maf: ja, og så får du et erstatningskrav fra forsikringen, efter de har dækket skaden

  • #20   9. okt 2018 E.b.
    Det hedder at foesikringen gør regres mod en.
    Og først skal de i retten og bevise at man har forårsaget uheldet ved grov hensybsløshed, eller med fortsæt.
    Når de har fået rettens ord for der, SÅ kan de begynde at kradse penge ind.
    Men ikke før


  • #21   9. okt 2018 #20 nej.
    Man skal blot kunne påvise et andet scenario, HVIS den havde været lovlig.
    Så man vil med 99.9% sandsynlighed hænge på regningen.
    Hensynsløshed osv, er af hensyn til færdsels og straffeloven. Ikke forsikringen.


  • #22   9. okt 2018 Tak Simon.
    Det nemlig rigtigt.

    Maf: Kører du en ned på en tunet knallert, vil de sige: Havde knallerten været lovlig, havde du kunne bremse. De skal ikke bevise, at du kørte det du måtte...


    Kører du en ned, i påvirket tilstand i bil, MC, scooter, hænger du osse på den, uanset om fodgængeren sprang ud foran dig for rødt lys.


  • #23   9. okt 2018 Du bryder færdselsloven, ligesom en tunet knallert.
    Så den taber man..


  • #24   9. okt 2018 #20
    What?
    Hvem skal kunne påvise et andet scenarie, hvilket andet scenarie og hvorfor?
    Det med grov hensynsløshed er i højeste grad relevant i forhold til forsikringen.
    Og nærmest aldrig på tale ifm. Bøder for færdselslovsovertrædelser

    Jeg gætter på du ikke helt har læst på sagerne smiley
    Det har jeg nemlig.
    Og jeg er mere end bare bekendt med hvordan reglerne om regres og specifikt præcedens dommene ifht det med at køre på en måde som kan defineres som grov hensynsløshed.


  • #26   9. okt 2018 E.b.

    Du tager fejl

    Man er heldigvis stadig uskyldig til det modsatte er bevist.
    Selvfølgelig

    Og nej man bliver ikke tildelt ansvaret hvis man er uden ansvar for ulykken
    Heller ikke selvom man har forbrudt sig mod de hellige regler om hvorvidt promillen ligger på 0.49 eller på 0.50.
    Gudskelov.

    Men der er desværre mange i ordensmagten, domstolene og forsikringsselskaberne der deler foragten for folk der ikke makker ret, klapper arret og adlyder ordrer


    Derfor har jeg selv ventet 3 år på erstatning fra politiet selvom jeg havde kamera der beviste at det var betjenten der kørte ind i mig.


    De første 6 måneder ignorerede de mig bare..
    Hun troede måske jeg løj første gang jeg skrev.
    Men sådan som hun formulerede sig til min advokat ka man ikke lade være med at tænke hun bare var en lille skabs facist med magt syge.

    Der er en grund til jeg ikke har flere fcks at give for kæft trit og retning attituden

    Jeg kørte uforsikret 100hk mc uden afgift med fake plade, frakendt kørekort, kamere på hjelmen kniv i lommen og holdt lige så meget for rødt som den gennemsnitlige cyklist.
    Indtil jeg blev taget på den.
    Næste gang på mc uden kørekort bliver det dyrt.
    Men for mit vedkommende er bøder ligemeget nu. Det skriver de bare på regningen....

    Hvad er bøder også hvis vi skal være lige for loven?

    1000kr betyder sku noget forskelligt for de rigeste pg de fattigste.
    Hvorfor den forskelsbehandling?

    Er slet ikke anarkist.
    Men sometimes.
    Good people have to wear a mask smiley
    Total god film forresten smiley lone ranger.
    Se den hvis i ikke har set den endnu.
    Den og så a million ways to die in the west smiley

    På forhånd sry hvis jeg støder nogen.
    Det er på ingen måde hensigten.

    Og jeg opfordrer ikke til noget af det jeg gør.
    Havde jeg boet i et hvilket som helst andet europæisk land havde jeg også været på den rigtige side af loven.
    Så vidt det nu er muligt på 2 hjul smiley

    De lægger jo op til fjol de fleste af dem


    profilbillede
Kommentér på:
Knallert 30, der kører 110

Annonce