Bedre køling på jog AC hiper Racing. Hvordan? Hvad er normalt? {{forumTopicSubject}}
Hej jeg har en af de gamle yamaha jog med følgende opsætning og jeg har problemer med når den blir ordenligt varm på længere ture at den trækker dårligere. Hvilket jo er logisk nok da optimal træk og drifttenperatur vil ligge omkring 60 grader (målt med laser på topstykke) mit topstykke blir omkring 104 grader og der taber den godt med kræfter)
Når cylinder måles til de 50-60 grader så trækker den som en hest og er ikke til at holde nede men efter 70 grader og opad blir trækket dårligere og dårligere.
Hvad pokker kan jeg gøre for at forbedre min køling. Kan en større udstødning afhjælpe problemet? Er vi ude i at bygge noget ekstra elektrisk blæser på blæserhus?
Er min indstilling ikke korrekt eller er dette blot et meget normalt problem ?
Opsætning:
Stage 6 Racing MK2 cylinder (out OFF box)
Skulle jo efter sigende værende forbedrede porttider. Squisen er precis 0,60 mm
Dobler endurange krumtap, polini lejer.
Malossi VL 14 membran.
VOCCA aluminium indsugning studs og indsuningaforstærker
28 mm pwk karburator med dyse 155.
Overrange remskiver og overrange vario fra malossi. 3g ruller og 32 kg trykfjedder.
Stage 6 torch control kobling og st6 wingcooler.
Malossi 15-41 primær gearing
Malossi tc unit ubegrænset
Nakuro 32,000 volt tændspole
Iridium tændrør grad 9
R-setup racer tænding
R-SETUP OVERRANGE BLÆSER HJUL
Pt: Yazuni C16 hvilket ifølge mig er lidt for lille
(Powerwrappet på manifold)
Håber nogle kan hjælpe. Regner ikke med jeg er den eneste med en hårdt tunet AC scooter som mangler køling. ?????????????
jan 2007
Følger: 223 Følgere: 249 Scootere: 57 Emner: 101 Svar: 502
jun 2008
Følger: 15 Følgere: 54 Scootere: 8 Emner: 59 Svar: 100
Større nummer dyse, køre den faktisk heller ikke godt med.
Men måske min luft benzin blanding kan være lidt ved siden af ??
jan 2007
Følger: 223 Følgere: 249 Scootere: 57 Emner: 101 Svar: 502
jun 2008
Følger: 15 Følgere: 54 Scootere: 8 Emner: 59 Svar: 100
Og sammenligne scootere og cylinderkits kan man jo slet ikke. Det kan variere så meget.
Jeg konstater blot den køre godt med nuværende opsætning og dyse 155, skulle man våge pelsen ville jeg max gå ned på 152 som er næste spring i dyse. Dog vil jeg hellere holde den hvor den er nu og køre bedst og korrekt farve tændrør.
Luft er 1.2 omgang ud. Du ved 2x180 grader og så en lille snas til.
jun 2008
Følger: 15 Følgere: 54 Scootere: 8 Emner: 59 Svar: 100
Det samme har også bevidst sig være muligt lave over 20 hk på stage6 Racing mk2 hvis man ka sit shit. Så nogenlunde ens er de to cylindre og dermed er dysen vel ikke helt ved siden af? ??
maj 2017
Følger: 2 Følgere: 4 Emner: 10 Svar: 274
jan 2007
Følger: 223 Følgere: 249 Scootere: 57 Emner: 101 Svar: 502
når jeg har kørt med athena racing før hen som er mere eller mindre ens med stg6 racing så er det omkring 95-120 med 21mm
men vil.også sige at en 28mm måske er lidt overkill til stg6 racing:)
jan 2008
Følger: 76 Følgere: 151 Scootere: 33 Emner: 75 Svar: 235
jun 2008
Følger: 15 Følgere: 54 Scootere: 8 Emner: 59 Svar: 100
Stage6 Racing mk2 er en utrolig undervurderet cylinder: og jeg har set atester hvor man med den rette opsætning, en stage6 Racing mk2 cylinder, lidt blueprint og en korrekt portning smider over 21+ HK MÅLT PÅ FÆLT (PÅ BAGHJULET)
Og det med 28 mm karburator er faktisk det de alle bruger til den cylinder. Ihverfald hvis du går ind og læser blandt tuner freaks i andre lande. Og ja har også set det her hjemme.
Og med Utæt blok ville den sgu ikke køre som den gør ????
Jeg vil lige tilføje af jeg på denne her jog. Faktisk følger fuldstendigt på lige fod på træk og topfart med min kamarats sonic LC 86ccm
jun 2008
Følger: 15 Følgere: 54 Scootere: 8 Emner: 59 Svar: 100
jan 2008
Følger: 76 Følgere: 151 Scootere: 33 Emner: 75 Svar: 235
og du har stage 6 racing på noget mindre kit og 20 dyser større. der er sgu noget der ikke er rigtig
jun 2008
Følger: 15 Følgere: 54 Scootere: 8 Emner: 59 Svar: 100
Det gir ingen mening??. Iøvrigt så havde jeg min tvivl første gang jeg samlede den. Så jeg gjorde det jeg købte nye lejer og simmeringe hjem igen. Skildte den ad og samlede igen så jeg var helt sikker. Alt renset af i cellulose fortynder og samlet med original Yamaha flydende pakning. Benzinfast. Tryksikker. Vibrations bestandig. Benzin, olie, kølervæske, og varme bestandig. Alt efter foreskrifter fra den lokale motocross forhandler. Den blok er ikke utæt..
jan 2007
Følger: 223 Følgere: 249 Scootere: 57 Emner: 101 Svar: 502
behøver ikke nødvendigvis at være imellem blokkene den er utæt
jan 2008
Følger: 76 Følgere: 151 Scootere: 33 Emner: 75 Svar: 235
Jeg havde selv en lille jog for ikke lang tid siden med stage 6 racing ac romano knæk det samme som c16 r-setup tændning std studs Malossi membrand 21 mm karb Malossi or kit. og den kørte med dyse 98 eller 96. så det kunne bare være tegn på den var utæt. Hvad med studs og membrand der også de pakninger der skal være
mar 2006
Følger: 50 Følgere: 150 Scootere: 7 Emner: 119 Svar: 858
Stage 6 mk2 er rekorden i dk på 20 HK på et max portet kit rekorden på TS ligger på 25,8 de 2 kit kan ikke samlignes
Grunden til det evt ku være en utæthed og den stadig køre fint er at den får falsk luft “for meget luft” og det udligner du med en større dyse. Det er en mulighed.
155 dyse lyder meget stor til det kit ts og evo motore der er kørt ordentlig ind ligger mellem 122-135
En ac maskine i den kaliber som din vil du aldrig kunne holde nede på 60-70 grader under kontinuerlig kørsel
At den mister trækket jo varmere den bliver er også et tegn på den går for fed “for stor dyse” jo varmere din motor bliver jo federe kommer den til at gå og vil miste effekt.
Ja din udstødning vil jeg mene er for lille og det vil også hæve temperaturen i cylinderet. OG ryk det Powerwrap af udstødningen det hæver også temperaturen og tager effekt
Sænk din squish vi køre max 0,55 på de kits på bane maskinerne
jun 2008
Følger: 15 Følgere: 54 Scootere: 8 Emner: 59 Svar: 100
Nu begynder jeg mere og mere at tro i kan have ret i det med utæt blok jo mere der bliver argumenteret for det. Kan jeg godt se teorien i det . Men vi er enige Om vi snakker utrolig utrolig lidt falsk luft? Og tak. Men kan virkelig bare ikke forstå hvordan det ville kunne ske og hvor. Dette kan vel ligesågodt være rundt om studsen, indsugningsforstærker. som ved pakdåser ligesåved pakkefladen på blokken
For at teste dette.. Virker da metoden med starte motoren op. Lad den stå i tomgang og så sprøjte bremserens/dieselstart på rundt samlinger og pakdåser, hvorved motoren endten vil stige i omdrejninger eller gå ud? Vile denne metode kunne udelukke den skulle være utæt ?
Det med powerwrappen havde jeg godt set komme og det kommer helt naturligt nu er køber en stage6 R1400 hjem slut på ugen.
Var også lidt bange for at det med drifttempersturen var et ret normalt problem ved hårdt tunede AC maskiner. Håbede bare lidt på noget tricks. Evt med ekstra elektrisk blæser eller lign.
dec 2016
Følger: 45 Følgere: 48 Scootere: 5 Emner: 8 Svar: 197
mar 2006
Følger: 50 Følgere: 150 Scootere: 7 Emner: 119 Svar: 858
Ja alle steder som studs simmerringe bundpakning bloksamling kan den være utæt, ja du kan godt lave tricket med bremserens, dieselstart osv men ikk altid at utætheden er så stor at du kan høre det ved hjælp af det
Det vil hjælpe minimalt med en blæser osv, men hvis du får 100 procent styr på opsætning og indstilling og evt finder den utæthed, skal du ikke være bekymret for den høje temperatur.
jun 2008
Følger: 15 Følgere: 54 Scootere: 8 Emner: 59 Svar: 100
Er den passende til min opsætning ? Eller skal jeg gå med r1200?
mar 2006
Følger: 50 Følgere: 150 Scootere: 7 Emner: 119 Svar: 858
De er af “billig kvalitet” de revner. Og ydelses mæssigt kan de ikk måle sig med Yasuni
Men ta da 1400 så har du en fin udstødning hvis dit kit skal portes max en dag
jan 2008
Følger: 76 Følgere: 151 Scootere: 33 Emner: 75 Svar: 235
apr 2017
Følger: 3 Følgere: 58 Scootere: 1 Emner: 25 Svar: 344
jun 2008
Følger: 15 Følgere: 54 Scootere: 8 Emner: 59 Svar: 100
Og helst næsten som ny, da det visuelle på denne jog også gør mig en del.
jun 2008
Følger: 15 Følgere: 54 Scootere: 8 Emner: 59 Svar: 100
jun 2008
Følger: 15 Følgere: 54 Scootere: 8 Emner: 59 Svar: 100
jan 2008
Følger: 76 Følgere: 151 Scootere: 33 Emner: 75 Svar: 235
Bedre køling på jog AC hiper Racing. Hvordan? Hvad er normalt?