{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.139 visninger | Oprettet:

Bedre køling på jog AC hiper Racing. Hvordan? Hvad er normalt? {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har en af de gamle yamaha jog med følgende opsætning og jeg har problemer med når den blir ordenligt varm på længere ture at den trækker dårligere. Hvilket jo er logisk nok da optimal træk og drifttenperatur vil ligge omkring 60 grader (målt med laser på topstykke) mit topstykke blir omkring 104 grader og der taber den godt med kræfter)

Når cylinder måles til de 50-60 grader så trækker den som en hest og er ikke til at holde nede men efter 70 grader og opad blir trækket dårligere og dårligere.

Hvad pokker kan jeg gøre for at forbedre min køling. Kan en større udstødning afhjælpe problemet? Er vi ude i at bygge noget ekstra elektrisk blæser på blæserhus?

Er min indstilling ikke korrekt eller er dette blot et meget normalt problem ?

Opsætning:

Stage 6 Racing MK2 cylinder (out OFF box)
Skulle jo efter sigende værende forbedrede porttider. Squisen er precis 0,60 mm

Dobler endurange krumtap, polini lejer.

Malossi VL 14 membran.

VOCCA aluminium indsugning studs og indsuningaforstærker

28 mm pwk karburator med dyse 155.

Overrange remskiver og overrange vario fra malossi. 3g ruller og 32 kg trykfjedder.

Stage 6 torch control kobling og st6 wingcooler.

Malossi 15-41 primær gearing

Malossi tc unit ubegrænset

Nakuro 32,000 volt tændspole

Iridium tændrør grad 9

R-setup racer tænding

R-SETUP OVERRANGE BLÆSER HJUL

Pt: Yazuni C16 hvilket ifølge mig er lidt for lille
(Powerwrappet på manifold)

Håber nogle kan hjælpe. Regner ikke med jeg er den eneste med en hårdt tunet AC scooter som mangler køling. ?????????????


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bedre køling på jog AC hiper Racing. Hvordan? Hvad er normalt?
  • #1   20. maj 2018 kan være du køre med lidt forkert dyse smiley

  • #2   20. maj 2018 Jeg køre med 155. Og tændrør er Cocio brunt (inden man ryster dem)

    Større nummer dyse, køre den faktisk heller ikke godt med.

    Men måske min luft benzin blanding kan være lidt ved siden af ??


  • #3   20. maj 2018 virker også lidt vildt med 155 til stg6 racing. det er den nr dyse jeg plejer at køre med til ts og sårn:)

  • #4   20. maj 2018 Men for meget benzin får den ihverfald ikke. Og endu mindre Benz vil blot skabe endu mere varme. Den vej skal vi ikke.

    Og sammenligne scootere og cylinderkits kan man jo slet ikke. Det kan variere så meget.

    Jeg konstater blot den køre godt med nuværende opsætning og dyse 155, skulle man våge pelsen ville jeg max gå ned på 152 som er næste spring i dyse. Dog vil jeg hellere holde den hvor den er nu og køre bedst og korrekt farve tændrør.

    Luft er 1.2 omgang ud. Du ved 2x180 grader og så en lille snas til.


  • #5   20. maj 2018 Og malossi team speed, så vidt jeg husker laver der omkring 20 HK med rigtig opsætning og indstilling.

    Det samme har også bevidst sig være muligt lave over 20 hk på stage6 Racing mk2 hvis man ka sit shit. Så nogenlunde ens er de to cylindre og dermed er dysen vel ikke helt ved siden af? ??


  • #6   20. maj 2018 Hooold.. Lad vær med at sammenligne Stage 6 Racing med Teamspeed. Der er kæmpe ydelses forskel. Jeg vil vædde med du har set de 20hk inden på tuningsmatter, og de måler HK i motoren og ikke på baghjulet, som vi gør her.

  • #7   20. maj 2018 det lyder stadig vildt med den str dyse:).
    når jeg har kørt med athena racing før hen som er mere eller mindre ens med stg6 racing så er det omkring 95-120 med 21mm

    men vil.også sige at en 28mm måske er lidt overkill til stg6 racing:)


  • #8   20. maj 2018 Kunne godt lyde til din blok var utæt et sted siden du skal bruge så stor dyse

  • #9   20. maj 2018 Sikke dog noget forbandet vrøvl, min blok er særdeles ikke utæt: min opsætning må være bedre udført end hvad i har kunne præstere med jæres Racing mk2 alt er gjordt efter kunstens regler og den køre presis som den skal. Går jeg ned i dysestørelse igen så koster det mig bare flere stempler. Har brændt hul i 2 fordi jeg heller ikke selv kunne forstå det høje dysetal.

    Stage6 Racing mk2 er en utrolig undervurderet cylinder: og jeg har set atester hvor man med den rette opsætning, en stage6 Racing mk2 cylinder, lidt blueprint og en korrekt portning smider over 21+ HK MÅLT PÅ FÆLT (PÅ BAGHJULET)

    Og det med 28 mm karburator er faktisk det de alle bruger til den cylinder. Ihverfald hvis du går ind og læser blandt tuner freaks i andre lande. Og ja har også set det her hjemme.

    Og med Utæt blok ville den sgu ikke køre som den gør ????

    Jeg vil lige tilføje af jeg på denne her jog. Faktisk følger fuldstendigt på lige fod på træk og topfart med min kamarats sonic LC 86ccm


  • #10   20. maj 2018 Mener faktisk det er omkring 22 HK som er smidt på rullefelt med stage6 Racing mk2.. godt nok er det LC men boringen er den samme...

  • #11   20. maj 2018 Jeg syns bare det lyder voldsomt stort med den dyse. om du så mener din blok ikke er utæt vil jeg stadig mene den er det. team speed og 28mm karb køre med dyse 120 til 140

    og du har stage 6 racing på noget mindre kit og 20 dyser større. der er sgu noget der ikke er rigtig


  • #12   20. maj 2018 Men hvordan kan en utæt blok køre fejlfrit ?
    Det gir ingen mening??. Iøvrigt så havde jeg min tvivl første gang jeg samlede den. Så jeg gjorde det jeg købte nye lejer og simmeringe hjem igen. Skildte den ad og samlede igen så jeg var helt sikker. Alt renset af i cellulose fortynder og samlet med original Yamaha flydende pakning. Benzinfast. Tryksikker. Vibrations bestandig. Benzin, olie, kølervæske, og varme bestandig. Alt efter foreskrifter fra den lokale motocross forhandler. Den blok er ikke utæt..


  • #13   20. maj 2018 det kan ligeså godt være en pakning ved cyl, membran osv der ikke er som det skal være.
    behøver ikke nødvendigvis at være imellem blokkene den er utæt


  • #14   20. maj 2018 man kan nemt få en utæt blok til og køre ordentligt det bare dyse den nok op. Jeg siger heller ikke din blok er utæt. Det bare med så stor dyse det voldsomt.

    Jeg havde selv en lille jog for ikke lang tid siden med stage 6 racing ac romano knæk det samme som c16 r-setup tændning std studs Malossi membrand 21 mm karb Malossi or kit. og den kørte med dyse 98 eller 96. så det kunne bare være tegn på den var utæt. Hvad med studs og membrand der også de pakninger der skal være


  • #15   20. maj 2018 Lige lidt opsummering af den lange tråd her smiley

    Stage 6 mk2 er rekorden i dk på 20 HK på et max portet kit smiley rekorden på TS ligger på 25,8 smiley de 2 kit kan ikke samlignes smiley

    Grunden til det evt ku være en utæthed og den stadig køre fint er at den får falsk luft “for meget luft” og det udligner du med en større dyse. Det er en mulighed.

    155 dyse lyder meget stor til det kit smiley ts og evo motore der er kørt ordentlig ind ligger mellem 122-135

    En ac maskine i den kaliber som din vil du aldrig kunne holde nede på 60-70 grader under kontinuerlig kørsel

    At den mister trækket jo varmere den bliver er også et tegn på den går for fed “for stor dyse” jo varmere din motor bliver jo federe kommer den til at gå og vil miste effekt.

    Ja din udstødning vil jeg mene er for lille og det vil også hæve temperaturen i cylinderet. OG ryk det Powerwrap af udstødningen det hæver også temperaturen og tager effekt smiley

    Sænk din squish vi køre max 0,55 på de kits på bane maskinerne smiley


  • #16   20. maj 2018 Jeg har lige læst så sent som idag at rekorden er på 22hk. Med den overstående cylinder, det er 3 HK som skilder os af. Men lad nu det ligge.

    Nu begynder jeg mere og mere at tro i kan have ret i det med utæt blok jo mere der bliver argumenteret for det. Kan jeg godt se teorien i det . Men vi er enige Om vi snakker utrolig utrolig lidt falsk luft? Og tak. Men kan virkelig bare ikke forstå hvordan det ville kunne ske og hvor. Dette kan vel ligesågodt være rundt om studsen, indsugningsforstærker. som ved pakdåser ligesåved pakkefladen på blokken

    For at teste dette.. Virker da metoden med starte motoren op. Lad den stå i tomgang og så sprøjte bremserens/dieselstart på rundt samlinger og pakdåser, hvorved motoren endten vil stige i omdrejninger eller gå ud? Vile denne metode kunne udelukke den skulle være utæt ?

    Det med powerwrappen havde jeg godt set komme og det kommer helt naturligt nu er køber en stage6 R1400 hjem slut på ugen.

    Var også lidt bange for at det med drifttempersturen var et ret normalt problem ved hårdt tunede AC maskiner. Håbede bare lidt på noget tricks. Evt med ekstra elektrisk blæser eller lign.


  • #17   20. maj 2018 Skynd dig og hiv den indsugnings forstærker af og smid den af h til som det for det første, men jeg tror den høje temperatur kommer af at din udstødning er for lille. og det er næsten 100% sikkert at din motor er utæt når du har så stor en dyse i. Jeg kører med en 132 dyse med en 28mm pwk og stage6 r/t cylinder og udstødning

  • #18   21. maj 2018 Vil du finde den rulle udskrift smiley ? For jeg kender ham der har dk rekorden på stage 6 kittet smiley

    Ja alle steder som studs simmerringe bundpakning bloksamling kan den være utæt, ja du kan godt lave tricket med bremserens, dieselstart osv smiley men ikk altid at utætheden er så stor at du kan høre det ved hjælp af det smiley

    Det vil hjælpe minimalt med en blæser osv, men hvis du får 100 procent styr på opsætning og indstilling og evt finder den utæthed, skal du ikke være bekymret for den høje temperatur. smiley


  • #19   21. maj 2018 Hvad vil du sige til stage6 1400 ??
    Er den passende til min opsætning ? Eller skal jeg gå med r1200?


  • #20   21. maj 2018 Jeg er ikke fan af stage 6 udstødningerne smiley

    De er af “billig kvalitet” de revner. Og ydelses mæssigt kan de ikk måle sig med Yasuni smiley

    Men ta da 1400 så har du en fin udstødning hvis dit kit skal portes max en dag smiley


  • #21   21. maj 2018 Har da en r 1200 i pæn stand til 800 hvis det er

  • #22   22. maj 2018 spændende tråd

  • #23   22. maj 2018 Hvad er pæn stand. Søger helst R1400
    Og helst næsten som ny, da det visuelle på denne jog også gør mig en del.


  • #24   22. maj 2018 Det er denne

    profilbillede
  • #25   22. maj 2018 .

    profilbillede
  • #26   23. maj 2018 Den er stor set ny. self har den lidt rust efter brug men det kun 10cm af forrøret resten ser næsten nyt ud

Kommentér på:
Bedre køling på jog AC hiper Racing. Hvordan? Hvad er normalt?

Annonce