{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.013 visninger | Oprettet:

nicklas h
nicklas h
Tilmeldt:
1. maj 2007
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6

Hot 50 Udskift af std variator til variator top racing sv1 larm {{forumTopicSubject}}

Hej SG. Har for nylig erhvervet en hot 50 SP.

og satte mig for et hurtigere optræk, købte derfor en :
variator top racing sv1
https://kgi.dk/product/229-4023/pgo-hot50-12-6-eger/variator-top-racing-sv1

Hvor efter jeg smækkede vario skjoldet på igen, og startede den, lød den helt anderledes i tomgang, som om den var skamtunet eller ihvertfald med en masse unødig raslen inde bag fra hvilket jeg fandt underligt.. gik fra 7,5g ruller til 5.5g. og tænkte det måske var derfor.. men det samme sagde den med 7,5 rullerne..

nu har jeg altså sat den st vario tilbage på igen bare med 5.5g rullerne. og nu lyder den som før og trækker en del bedre end før..

iøvrigt skal jeg lige tilføje at med top racing varioen og 5,5g rullerne i, var det som om på de første test ture at den var 4-5 sekunder langsommere om at komme op i omdrejninger end den er med den org vario på..

nogle der har købt tilsvarende eller kan fortælle om den SKAL sige sådan eller om jeg har gjordt noget forkert?

og ja jeg har self sørget for at alt har siddet 100% korrekt og spændt alt rigtigt efter.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hot 50 Udskift af std variator til variator top racing sv1 larm
  • #1   13. jan 2018 Du har mangler shimskiver, da du satte Top Racing vario i den.

  • nicklas h
    nicklas h Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #2   13. jan 2018 Hej Tommy, der fulgte godt nok 2 skiver med som jeg ikke anede hvad skulle bruges til, kan du uddybe hvor de skal sidde? Tak på forhånd smiley

  • #3   13. jan 2018 Lige efter vario, før blæserhjul.

  • nicklas h
    nicklas h Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #4   13. jan 2018 Det vil sige skiven skal sidde i forlængelse af bøsningen der sidder i midten af varioen?
    Der fuldte 2 skiver med, skal jeg bruge 1 enkelt eller begge 2? Eller er det noget med først og prøve med 1 og med 2 bagefter eller hvad er nemmest?


  • Kasper C
    Kasper C Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 22 Følgere: 4 Svar: 187
    #5   13. jan 2018 Jep mellem blæserhjulet og bøsningen skal der shimmes, prøv med 2 skiver først men vær sikker på at der stadig er nok gevind til at gribestjernen stadig kan spændes forsvaligt fast!
    Hvis ikke der er nok gevind tilbage så fjerner du 1 skive.
    Sørg for at det er spændt ordenligt og brug loctite.


  • nicklas h
    nicklas h Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #6   13. jan 2018 Ok tak for svar Kasper smiley og dette skulle få den til og stoppe med og larme og lyde mere std i tomgangen?

  • Kasper C
    Kasper C Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 22 Følgere: 4 Svar: 187
    #7   13. jan 2018 Vent og se??
    Og sørg for at køre med pakning i varioskjoldet så kickstarteren ikke har kontakt med gribestjernen.


  • Kasper C
    Kasper C Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 22 Følgere: 4 Svar: 187
    #8   13. jan 2018 smiley

  • nicklas h
    nicklas h Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #9   13. jan 2018 Bare for lige og være på forkant, hva så når jeg har sat 1-2 skiver imellem alt efter hvad der kan være der, og den stadig larmer? Hva kan set så skyldes?

  • Kasper C
    Kasper C Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 22 Følgere: 4 Svar: 187
    #10   14. jan 2018 Det kan jo være alt.
    Prøv dig frem, 1 ting af gangen.


  • nicklas h
    nicklas h Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #11   14. jan 2018 Argh, den har kørt 140km og det eneste den siger den rasle lyd i tomgang med er racing varioen. Jeg prøver med shimskiver og vender lige tilbage smiley kan bare heller ikke lade vær og tænke på om den mon er lavet til og sige sådan? Eller burde et vario skift ikke ændre på lyden?

Kommentér på:
Hot 50 Udskift af std variator til variator top racing sv1 larm

Annonce