HVAD ER DER GALT!?! {{forumTopicSubject}}
Min hot kører kun 50 km/t ifølge GPS + vejmålere...
Jeg har pillet skive, tragt og sat et Giannelli Go udstødning på den.
Jeg har også skiftet variator til denne: http://www.kgi.dk/product-2410-4023.php
Jeg kører med 7,0g ruller.
Dyse: 80
Jeg har skiftet til et std. cylinder kit fra Thansen, til omkring 350,- kroner
Den er fra 2010, har kørt omkring 24.000
Jeg tænker selv om det måske kan være skidt i membran, eller karburator. Fordi lige da jeg fjernede tragten, kørte den mega godt. Men det er som om at den er begyndt at kører dårligere gennem tiden. Og jeg føler lidt at den ikke får nok at leve af. I dag da jeg prøvede min vens hot, var det som om at den var meget mere frisk i det. Hvad vil i tro der er galt. - Mit sidste er virkeligt at det er skidt, og ellers det cylinder kit.
maj 2010
Følger: 51 Følgere: 55 Scootere: 12 Emner: 94 Svar: 1.219
- 50 er måske lidt sløjt, men forventer du virkelig at din scooter går 90, med den opsætning?
jan 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 35 Svar: 180
før i tiden kørte den 60 bare med tragt pillet og skive pillet.
Min vens går 80 på speedometer, så cirka 70 med begrænsningerne taget og GG
maj 2010
Følger: 51 Følgere: 55 Scootere: 12 Emner: 94 Svar: 1.219
jan 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 35 Svar: 180
cylinder
stempel
tændrør
kobling
rem
ruller
variator
svinghjul
-------------
Men er det med skidtet ikke en mulighed?
maj 2009
Følger: 41 Følgere: 177 Scootere: 41 Annoncer: 11 Emner: 259 Svar: 4.873
maj 2010
Følger: 51 Følgere: 55 Scootere: 12 Emner: 94 Svar: 1.219
- Hvis der skal være skidt, så skal det da være fordi den dør ud eller lignende.
jan 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 35 Svar: 180
Altså den er bare generalt sløv! Det føles som om at den burde tage meget mere fat når man giver den gas
maj 2010
Følger: 51 Følgere: 55 Scootere: 12 Emner: 94 Svar: 1.219
jan 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 35 Svar: 180
maj 2009
Følger: 41 Følgere: 177 Scootere: 41 Annoncer: 11 Emner: 259 Svar: 4.873
jan 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 35 Svar: 180
jun 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 134
mar 2011
Følger: 27 Følgere: 28 Scootere: 3 Emner: 341 Svar: 4.292
jan 2011
Følger: 26 Følgere: 25 Scootere: 6 Emner: 58 Svar: 3.104
jun 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 134
Dig selv til grin!! Det har INTET med koblingen at gøre !!!
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 424 Scootere: 7 Emner: 59 Svar: 35.108
Og rens dit luftfilter.
Tjek også om membranen er utæt.
jun 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 134
jan 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 35 Svar: 180
feb 2009
Følger: 7 Følgere: 7 Scootere: 4 Emner: 56 Svar: 1.245
jan 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 35 Svar: 180
feb 2009
Følger: 7 Følgere: 7 Scootere: 4 Emner: 56 Svar: 1.245
jan 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 35 Svar: 180
jan 2011
Følger: 26 Følgere: 25 Scootere: 6 Emner: 58 Svar: 3.104
jan 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 35 Svar: 180
jun 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 134
jan 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 35 Svar: 180
feb 2006
Følger: 17 Følgere: 18 Scootere: 12 Emner: 123 Svar: 3.952
Og din udstødning er uden plumb ?
Den har kørt godt med udstødningen på ikke ? Jeg kan ikke helt forstå det ud af din tekst.
Og som der også er blevet nævnt så ville jeg mene at 7 grams ruller er for tunge, 6 gram lyder mere fornuftigt (Du kan evt. finde guides her på siden om hvordan man indstiller vario hvis det er)
jan 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 35 Svar: 180
Kobling 2000 cirka
Variator 50 cirka
Svinghjul 10 cirka
Der er ingen begrænsning i udstødningen.
Men den har før kørt hurtigere bare med tragten og skiven fjernet.
Men den er bare blevet langsommere gennem tiden.
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 424 Scootere: 7 Emner: 59 Svar: 35.108
Utæt membran.
Rust på svinghjul, stator og pickup.
jan 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 35 Svar: 180
- Men kan da prøve at tjekke stator og pickup
jul 2011
Følgere: 110 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.299
jan 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 35 Svar: 180
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 424 Scootere: 7 Emner: 59 Svar: 35.108
3XO
3AA
3KJ
PGO
LÆS på cylinderen før du antager at der står PGO, for det gør der næppe til 350,-
feb 2004
Følger: 243 Følgere: 275 Scootere: 212 Emner: 6 Svar: 1.562
jan 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 35 Svar: 180
Den starter fint når den er varm. Og den starter også fint når den er kold.
feb 2004
Følger: 243 Følgere: 275 Scootere: 212 Emner: 6 Svar: 1.562
Hvordan trækker den f.eks op af bakke, eller hvis i sidder 2 på? Kan den holde farten eller "dør" den hurtigt?
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 424 Scootere: 7 Emner: 59 Svar: 35.108
Evt skifte det ud med Malossi Red Spunge?
Din dyse er stor nok til at kunne tage et Red Spunge indlæg.
jan 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 35 Svar: 180
Den trækker fint nok når vi sidder 2 på den.
jan 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 35 Svar: 180
feb 2004
Følger: 243 Følgere: 275 Scootere: 212 Emner: 6 Svar: 1.562
Læg det lidt i blød og klem det nogle gange for at få det meste benzin ud af det. Gentag evt et par gange med frisk benzin.
Læg det på en avis eller noget køkkenrulle - så tørrer det hurtigt.
Slut af med at smøre det med 2-taktolie. Bare noget på en finger og træk det jævnt rundt på filterindlægget.
Så bliver støv hængende i filteret som det skal.
Originalt luftfilter med tut i?
Vil mene du ikke skal have mere end højst #72 dyse i karburator.
jan 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 35 Svar: 180
Altså tændrøret har den der kakao farve så jeg vil mene at den er rigtigt dyset
jan 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 35 Svar: 180
jun 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 134
jan 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 35 Svar: 180
jan 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 35 Svar: 180
feb 2004
Følger: 243 Følgere: 275 Scootere: 212 Emner: 6 Svar: 1.562
Mht dysen, så vil for stor dyse få den til at køre sløvt - og det vil så igen vise sig ved den kører noget friskere når du piller tutten/lyddæmeren og den så får mere luftgennemstrømning i filterkassen.
Ved ikke om du kan se sammenhængende?
jan 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 35 Svar: 180
Men 2 takts olie kan erstatte det blå væske? Eller skal man købe sådan noget blåt?
feb 2004
Følger: 243 Følgere: 275 Scootere: 212 Emner: 6 Svar: 1.562
jan 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 35 Svar: 180
feb 2004
Følger: 243 Følgere: 275 Scootere: 212 Emner: 6 Svar: 1.562
Speedline f.eks sælger rigtig luftfilterolie i at spraye på filterindlægget.
feb 2004
Følger: 243 Følgere: 275 Scootere: 212 Emner: 6 Svar: 1.562
feb 2004
Følger: 243 Følgere: 275 Scootere: 212 Emner: 6 Svar: 1.562
I tomgang og slukket skal remmen ligge så den er ~2 mm under yderkanten af remskivernes yderset kant.
jan 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 35 Svar: 180
feb 2004
Følger: 243 Følgere: 275 Scootere: 212 Emner: 6 Svar: 1.562
Kunne være en forkert størrelse.
jan 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 35 Svar: 180
feb 2004
Følger: 243 Følgere: 275 Scootere: 212 Emner: 6 Svar: 1.562
""Altså den er bare generalt sløv! Det føles som om at den burde tage meget mere fat når man giver den gas""
100% sikker på at pilen på topstykket peger nedad mod udstødningsporten (og gabene på stempelringene vender opad)?
Eller at en stempelring er knækket.
Og der kan ikke være chance for du har vendt bundpakningen forkert så den delvist lukker for skyllekanalerne?
Ej heller risiko for du har fået sat forkert tændrør i? Langt gevind i til kort topstykke eller omvendt.
Den har ikke været varmesat eller kørt tør for olie på et tidspunkt?
Så vil den også køre "sløvt".
jan 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 35 Svar: 180
feb 2004
Følger: 243 Følgere: 275 Scootere: 212 Emner: 6 Svar: 1.562
Var jeg dig ville jeg få en kammerat eller en anden med lidt forstand på scooter/motor til at hive cylinder og topstykke af og tjekke hvordan tingene har det.
jan 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 35 Svar: 180
feb 2004
Følger: 243 Følgere: 275 Scootere: 212 Emner: 6 Svar: 1.562
Det er ikke for at nedgøre deres varer, men ofte er der hverken god kompression eller god trækkraft når cylinder eller stempel kommer derfra.
Har et par gange oplevet det har kørt fint efter montering, men kun nogle få hundrede kilometer hvorefter der igen har været dårligt træk.
Ved ikke om deres tolerancer er for store, om de bruger ringere materialer til fremstillingen eller om tingene er forarbejdet for groft så de hurtigt bliver slidt.
Men prøv at lukke op og få kigget ned i motoren
jan 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 35 Svar: 180
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 424 Scootere: 7 Emner: 59 Svar: 35.108
Jeg nægter at tro at du både har fjernet tragten i membranen, ringen i vario og især plumben i forrøret.
jan 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 35 Svar: 180
feb 2004
Følger: 243 Følgere: 275 Scootere: 212 Emner: 6 Svar: 1.562
Måske købe en i THansen, prøve den og så levere den retur.
Kunne være den var defekt. I hvert fald nemt at prøve.
Tænkte på : du huskede at sætte noten i da du skiftede svinghjul?
mar 2011
Følger: 27 Følgere: 28 Scootere: 3 Emner: 341 Svar: 4.292
For at spørge om noget andet Hvordan er den ned af bakke øger den farten der til det ønskede, men falder kraftig igen når det går lige ud ?
jan 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 35 Svar: 180
Den stiger i fart nef ad bakke. Men falder hurtigt når bakken slutter.
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 424 Scootere: 7 Emner: 59 Svar: 35.108
Har du tjekket det luftfilter?
jan 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 35 Svar: 180
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 424 Scootere: 7 Emner: 59 Svar: 35.108
mar 2011
Følger: 27 Følgere: 28 Scootere: 3 Emner: 341 Svar: 4.292
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 424 Scootere: 7 Emner: 59 Svar: 35.108
Du aner seriøst intet om hvordan et variomatik system det virker.
Koblingen har absolut ik en skid at sige, når du er kommet over 15kmt.
Den ændre ALDRIG topfarten, medmindre at man køber den der vejer mindre og alligevel, så er forskellen minimal.
feb 2004
Følger: 243 Følgere: 275 Scootere: 212 Emner: 6 Svar: 1.562
Skru de to skruer/møtrikker løs som holder udstødningen spændt op mod cylinderen.
Sæt evt en skive i klemme mellem udstødningsflancen og cylinderen.
Prøv en tur selvom den nu larmer fælt. Er der mere optræk i? Bedre træk i modvind og op af bakke?
Det kan nogen gange være nok at holde hånden 5-10 cm fra bagenden af udstødningen og give gas - så skal der gerne komme mere power i udstødningsgassen.
Men det er ikke altid man kan mærke om der kommer for lidt ud og potten dermed er tilstoppet på en eller anden måde.
feb 2004
Følger: 243 Følgere: 275 Scootere: 212 Emner: 6 Svar: 1.562
Har du tjekket at det ikke er enten for- eller bagbremsen som hænger?
mar 2011
Følger: 27 Følgere: 28 Scootere: 3 Emner: 341 Svar: 4.292
feb 2009
Følger: 7 Følgere: 7 Scootere: 4 Emner: 56 Svar: 1.245
Justerbar kobling er så scooteren skal have flere omdrejninger for at tage ved, sådan at scooteren ikke kommer ud af sit ydelses niveu. Kan godt være at det også har noget at sige efter sving osv. men det har ikke noget at sige ved fuld gas, med mindre den er helt smadret og glider rundt inde i klokken.
jul 2011
Følgere: 110 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.299
En justerbar kobling skal kun bruges hvis ikke andre fjedre er nok, eller hvis original koblingen er for svag.
Så snart kobling har taget fat, er den ude af billedet..
Det er ikke koblingen du justerer op til 15 km/t, ELLER der efter.
- Det er trykfjedren og dine ruller.
Så måske skulle du selv hoppe i seng igen, og drømme videre, for du er da vidst ikke helt udhvilet..
maj 2010
Følger: 51 Følgere: 55 Scootere: 12 Emner: 94 Svar: 1.219
mar 2011
Følger: 27 Følgere: 28 Scootere: 3 Emner: 341 Svar: 4.292
Jeg har jo også foreslået trykfjeder hvis i nu læser inden i fyre jeres mundlort afsted, tommy kunne bare starte med at svare på en ordentlig måde istedet at stille sig bedre vidende:-)
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 424 Scootere: 7 Emner: 59 Svar: 35.108
På hårdt tunede bør den hellere ikke file kobling meget højere end 20kmt, for så brænder den af.
Det hjælper dog med OR kit.
Min indlæg skal forståes som afkræftende, i forhold til det er indlæg for foreslog at det var koblingen der gjorde at den ikke kunne komme over de angivne kmt.
mar 2011
Følger: 27 Følgere: 28 Scootere: 3 Emner: 341 Svar: 4.292
Trådstarter har du fundet fejlen:-)
HVAD ER DER GALT!?!