{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
118 visninger | Oprettet:

Gilera Stalker. Motor sætter ud, drukner måske, mulig fejl 40 {{forumTopicSubject}}

Hej ScooterGalleri.

Jeg har brug for lidt input, da jeg ikke kan få knægtens Gilera Stalker til at køre.
Knægten har lige fået fået knallert kørekort, og har købt en Stalker.
Da vi prøver knallerten køre den ganske udemærket. Den starter godt, går godt i tomgang og tager gassen når man drejer håndtaget.
Der sidder:
Malossi 70ccm sport cylinder
Polini CP 19 karburator, med dyse 92
Stage6 udstødning.

Vi kommer hjem og knallerten står lidt, vi kan se at det drypper ud af breether tuben på karburatoren. Jeg tænker at karburatoren skal renses. Det gør jeg jeg men den bliver ved med at dryppe.
det er først efter jeg har renset den nogle gange at den stopper med at dryppe.

Vi fik en kasse med nogle at de orginale lovlige dele med. Jeg tænker det kunne være sjovt at prøve at sætte den orginale karburator på, for at se om jeg kunne drosle knallerten lidt.
Med den orginale karburator vil motoren ikke starte, og tændrøret er vådt. Jeg tænker den drukner.

Det virkede ikke, så jeg renser Polini CP 19 karburatoren og montere den igen.

Det er så her problemet starter. Nu vil motoren ikke tage gassen. Den vil meget gere gå i tomgang, det kan den blive ved med. Den kan tage en eller to gange, med kvarte omgange med gas håndtaget, hvor motoren tager omdrejninger, men efter det begynder den at hakke og prutte og gå virkelig dårligt. Jeg kan holde den i live en periode inden den går ud for mig. Hvis jeg giver den over halv gas går motoren ud. Når jeg efterfølgende kontroller tændrøret er det vådt.

Jeg tror jeg har skildt karburatoren af 30 gang nu. Den virker til at være samlet korrekt. Jeg har prøvet dyser fra 75 til 110, men det gør ingen forskel.

Hvad er det jeg overser, jeg forstår det ikke helt ?
Input modtages meget gerne smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af afløb og vandinstallation under køkkenvask 1.500 kr.
  • Oprydning i have 2.200 kr.
  • Reparation af opvaskemaskinen 800 kr.
  • Fælde 2 træer 3.000 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Samle 14 borde til restaurant 1.208 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gilera Stalker. Motor sætter ud, drukner måske, mulig fejl 40
  • #1   i dag kl. 02:42 Første tanke var, er der prøvet nyt tændør.

Tanke to. Hjalp engang en med en new typhoon der havde sprækket studs, men den ville ikke engang starte.

Tænker også autochoker eller gamle trætte pakninger.
    Nu kender jeg ikke standen på knallerten.

Stalkere plejer at have haft et sted mellem 100 og 1000 ejere der har skruet i dem.
    Og max 1 af dem haft en servicemanual til dem, endsige skiftet gearolie selvom det skal gøres jævnligt
    https://share.google/NTBsZQXzDaNNAcZr7

Kommentér på:
Gilera Stalker. Motor sætter ud, drukner måske, mulig fejl 40

Annonce