{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
146 visninger | Oprettet:

Axl B
Axl B
Følger: 13 Emner: 1 Svar: 6

Gilea stalker: forlygte, baglygte og positionslys virker ikke. Alt andet el virker. {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige malet stellet på min gilera stalker, og nu virker forlygten, baglygten og positionslyset ikke. Jeg har prøvet følgene:
slibe ved stelforbindelser til bart metal
Skifte: Stator, spændingsregulator, startrelæ, lyskonsol og positionslys pære pga den var sprunget

Andrt har jeg ikke prøver og har ikke kunne få det el der til at virke.

Hjælp. På forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af 2-3 meter skur 1.300 kr.
  • Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Fjernelse af gammel oliefyr/kedel 500 kr.
  • Flytte vandhane og tilrette afløbsrør 1.200 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Lugning af ukrudt i hæk 1.130 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gilea stalker: forlygte, baglygte og positionslys virker ikke. Alt andet el virker.
  • Axl B
    Axl B Tilmeldt:
    maj 2025

#1   8. maj Glemte og sige at min højre front blinklys virker heller ikke samt virker bremselyset. Og alt el virker inden jeg skilte den ad

• #2   8. maj Køb et multimeter og start med at måle på spændingsregulatoren.

• Axl B
    Axl B Tilmeldt:
    maj 2025

#3   8. maj Har allerede et multimeter men hvordan måler jeg det? Altså ved spændingsregulatoren?

• #4   8. maj Spørg youtube eller en AI maskine.

• Axl B
    Axl B Tilmeldt:
    maj 2025

#5   8. maj Hvad gør jeg så hvis der er en ledning der ikke virker?

• #6   8. maj #5 Du udskifter den bare til en ny Den postive/Blå ledning fra en lampe ledning passer perfekt smiley jeg har dog ikke udskiftet den helt op til regulator da der var 5-10cm af den gamle ledning der ikke var irret/rustet igennem så samflettede bare den nye på der så jeg var fri for og skulle åbne den kabelsko i regulator og sætte ny i der osv osv

Har lige stået med multi meter og fejlfundet samme lorte problem på min Gilera Storm, Det du skal gøre er og starte med og lige tage hætten af det stik som sidder i spændingsregulator så du kan kigge ind til ledningerne så tager du et multimeter og sætter din plus pol ned til den terminal i stikket hvor der kommer en blå/Grå ledning ud af samt sætter du din Sorte/Minus pol et godt sted på stellet eller lig.n og så start motoren og se hvad den måler og så er det ohm du skal måle i mener jeg

Hvis det er fint der så skal du igang med og måle på ledningerne til selve forlygten og derefter til kontakten Men start bare med regulator først smiley

Men tag gerne lige et billed af de ledninger der sidder til regulator, da jeg ikke er helt 100 på det de samme lednings farver som på storm smiley

• Axl B
    Axl B Tilmeldt:
    maj 2025

#7   8. maj Tusind tak for en skide lækkert guide smiley Jeg ser på det i morgen.

• #8   9. maj Velbekomme men start lige med og send et billed af de ledningerne som sidder i det stik til regulator så jeg lige kan tjekke diverse lednings diagram

Har selv erfaret mig til dem Google kommer med passer ik en skid

• Axl B
    Axl B Tilmeldt:
    maj 2025

#9   9. maj Jeg sender et billede senere når jeg er hjemme, men mener en blå ledning er helt sølv farvet hvor alle andre stik de er kobber farvet. Men hvad skulle ske siden den ledning måske fucket alt andet op når den virket før?

• #10   9. maj Rust eller ir, På min var der lavet en masse samfletninger i elnettet hvor den ledning fra stator til spændings regulator som levere strøm til for og baglygte havde fået fugt ind og var rustet næsten hele vejen op igennem så gjorde forbindelsen var så ujævn og dårlig

Men det er heller ikke sikkert det er den ledning kan også sagtens være stikket til lygten eller selve lygten, Kontakten kunne også have dårlig forbindelse osv men det er bedst og starte et sted og så arbejde sig frem af

• #11   9. maj Dog nu hvor det er Både for og bag vil jeg næsten sige 90% sikker på det enten er ledning eller stator der død

• Axl B
    Axl B Tilmeldt:
    maj 2025

#12   9. maj Tror det med ledningen kan se den ene ledning som er blå den er sølv så formoder den er irrert, og stator er helt ny

• #13   9. maj Send gerne et billed af se ledningerne i stikket til regulator så jeg lige kan guide dig til den rigtig du skal fejlfinde på og vil anbefale dig og få købt en god sjat sort sportstape/Isolerings tape da du skal ha fjernet alt det sorte tape der sidder på elnettet fra stator stikket op til regulator men start lige med det billed der

Kommentér på:
Gilea stalker: forlygte, baglygte og positionslys virker ikke. Alt andet el virker.

Annonce