{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
133 visninger | Oprettet:

Puch Maxi tændings problemer {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg er ret ny i puch maxi (knallert generelt), men jeg har fået en gammel puch Maxi fra min svigerfar og efter at have skilt den ad og samlet den igen, samt udskiftet en del forskellige ting, er jeg nu nået til at få den startet. Og det er her problemet opstår.
Jeg er i tvivl om der har manglet noget i tændingssystemet. Når jeg måler mellem den sorte ledning og stel så er der konstant forbindelse (jeg bruger mit mulitimeter med hyletone til at måle gennemgang) så afmonterede jeg tændspolen (jeg har købt en ny + ny kontensator) og nu var der kun forbindelse (kortslutning/lyd9 når platinerne rørte hinanden. Så monterede jeg tændspolen igen og nu er der konstant forbindelse igen. Noget siger mig derfor at der skal være en elektrisk isolering mellem tændspole og ankerplade, således at når jeg lægger den sorte ledning til stel, så slukker motoren (som dog ikke har været i gang endnu).
Der er heller ingen gnist - hvilket jo giver mening da der konstant forbindelse mellem den sorte ledning og ankerpladen, som sidder på motorblokken.
Så mit spørgsmål er: Skal enten tændspolen eller hele ankerpladen isoleres elektrisk (Med pap/gummiskiver) fra motorblokken? Jeg har kigget i manualer og tegninger på bla. west-imports hjemmeside, men kan intet finde. Da jeg er total noob her, kan det jo sagtens være at det bare er noget man skal vide, men jeg ved det ikke. kun at jeg resonerer mig frem til det. så Hjælp venligst en gammel mand, der ALDRIG har rodet med knallert da han var dreng - og det er virkelig lang tid siden. På forhånd tak

Spar penge på din forsikring



  • Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
Puch Maxi tændings problemer

Annonce