{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  luft
  • #1   20. sep det står der på dække de fleste 2.5 bar

• #2   20. sep Det der står på dækket er MAXimum smiley
    ikke det anbefalede dæktryk

Det skal stå i manualen til maskinen eller hvis du googler det.
    Men det er igen ikke præcist

Hvad er det for en maskine
    Hvad er det for dæk
    Hvad er det for nogen forhold du ska køre i
    Hvordan kører du (friskt / forsigtigt)
    Og hvor mange kg er knallerten lastet med

På min zip kører jeg 1,7 for og 1,8 bag om vinteren. 1,9 for og 2.1 bag om sommeren på varme dage. Men det er med de nuværende dæk.

På min gearknallert står der vist 1,3 for og 1,5 bag til offroad. 1,5 for og 1,6 bag til vej.
    Men det er med knopdæk på.
    Det står i manualen og på svingarmen.

På min forrige gear knallert stod der lidt højere dæktryk fordi den kørte med 17" hjul med gadedæk istedet for 18/21" hjul med allroad dæk.

På min piaggio nrg kører jeg 1,6-1,8 foran om vinteren 1,9-2,2 om sommeren.
    Det er med regnvejrs sommer sportsdæk på. Bagi sætter jeg den 0,2-0,4 højere afhængig af forhold men med samme dæktype på.

• #3   20. sep Det du føler for..

MC og bil kunne jeg dog aldrig finde på at overstige producenten, men scooter/knallert får bare det tryk jeg har lyst til.

Kørte engang med 4-5bar på min sonic, bare fordi det skulle testes, det gik fint i et halv års tid, inden det sprang i luften smiley

• #4   20. sep 2 bar. køre jeg altid med for og bag. ligemeget tommer på dæk smiley

• #5   20. sep Jeg kører med 2 bar på scootere.
    Prøv det.

• #6   20. sep Den taber også luft med tiden, især nu hvor det bliver køligere daler alles dæktryk en del pga luftmolekylerne i dækkene skrumper så der ska flere ind jo koldere det bliver. Og de får nemmere ved at klemme sig ud igen.

2.0 var det jeg fyldte på alle maskiner i starten, indtil jeg begyndte at eksperimentere med det og tjekke og justere det hver gang jeg kom forbi en tank på det nærmeste.

Dækkene og benzinen holder længere med 2.0 end 1.8, der går længere imellem du vil bemærke den skal ha luft igen, og de højere dæktryk øger letkørtheden af maskinen mht greb i de situationer hvor det kan gå aller mest galt... ved hård pludselig belastning af dækkenes evne til at gribe.

Det kræver mere fin teknik af en kører, når dækkene ikke er optimeret til hårde pludselige opbremsninger eller sving.

Mine dæktryk er optimeret til når jeg udsætter mig selv for fare med vilje smiley
    F.eks. køre på baghjul ned af en trappe, eller køre sidelæns i sne med 40 kmt

2.0 er et rigtig godt sted at starte hvis man skal starte et sted uden at have en fornemmelse for det

• #7   20. sep Man kan jo lave en vane om altid lige tjekke dæk inden man køre det gør jeg. lige trykke på for og bagdæk med en finger. også engang imellem så påfylder jeg luft på op til 2 bar. scooter spasser spids dæk er noget følsom lort. der kan man tydeligt mærke om der er for meget eller lidt i. en god gammeldags rundt flad dæk. mærker man ikke en skid om der er for meget. og flad er svær at mærke når man køre. men det kan man se tydeligt.

• #8   21. sep Jeg kører altid med 2,5.

Kommentér på:
luft

x