{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
113 visninger | Oprettet:

Aprilia sx 50 dødpunkt {{forumTopicSubject}}

Hej…
Jeg har en aprilia sx 50 model 2018. Jeg har haft købt et afdroslingskit til den, og har monteret alt der er fulgt med.
Jeg har nu skiftet udstødningen til en voca cross rookie 50/70cc, og efter det har den ligesom fået et dødpunkt.
Der sidder dyse 90 i, men jeg har dog ikke skiftet dyserøret kan det have noget med det, at gøre eller skal den have mere benzin.
Jeg har lagt et link til en video så i kan høre, at den ikke rigtigt køre godt.
https://youtube.com/shorts/gUFJtbqaHVo?feature=share


Kommentarer på:  Aprilia sx 50 dødpunkt
  • #1   20. sep Hvis karburatoren ikke er helt afdfroslet så ville jeg starte der.
    Den skal næsten have mere end bare afdrosling for at køre med sport udstødning. De kører ret magert de piaggiogroup dellorto 17,5.
    karburator indstilling kan godt afhjælpe det lidt. Den vil stadig have et dødpunkt lige inden udstødningen går i resonnans. Det var også mærktbart på min rx da jeg havde leovince på kun med dyse 90, 35 tomgangsdyse og dyserøret skiftet.
    Den sku tydeligvis både ha større dyse, og ha hævet nålen. Den var indstillet til std udstødning...
    Tør ikk tænke på hvordan den havde kørt i leovincens dødpunkt med det lovlige dyserør i karben


  • #2   20. sep Så du anbefaler, at jeg får skiftet dyserøret, større dyse, og så skal jeg have hævet nålen.
    Jeg er ikke klog på knallerter så, hvad vil det sige at man hæver nålen, og hvordan gør man lige det?


  • TT
    TT Online Tilmeldt:
    maj 2019

    Følger: 1 Følgere: 11 Emner: 1 Svar: 1.115
    #3   20. sep Du skal lære at lytte til motoren og hvad den gør, og især hvorfor den gør det.

    I dit korte klip er det tydeligt at den får for meget benzin i starten indtil den får luft/friskgas nok igennem indtil den trækker rent.
    Det kan der være årsager til, ofte er det nok at trimme på luftskruen så den går en smule mere mager i tomgang så den ikke som man engelsk kalder "loads up" i tomgang = den samler en lille pøl ren benzin/olie i krumtaphuset som den skal have brændt af inden den trækker rent.
    Er det ikke nok, så skal nålen sænkes et hak.


  • #4   20. sep TT
    Du skriver nåles skal sænkes, hvad betyder det? Får den mindre benzin eller???


  • #5   20. sep Det er svært at vurdere ud fra videoen da det også afhænger af hvor meget håndtag den får.

    Hæve/sænke nålen = der sidder en lille ring i et af 3 eller 5 hakker i nålen, som kan rykkes ned hvis nålen skal hæves, elller op hvis nålen skal sænkes. Det gir mening når man står og ser på det.
    Men de fleste der sætter sports udstødning på euro4 motorerne synes jeg bare køber afdroslingskit delene, får en 4-8 numre større hoveddyse i og så kører de ok


  • #6   20. sep Okay tak for forklaringen. Jeg tænker jeg køber et dysesæt, så må jeg prøve mig frem til jeg synes den kører okay. Jeg ringer til mekanikeren og får bestilt en tid hos ham, så han kan skifte dyserøret.
    Men hvor henne sider nålen? Er det også inde i karbu?


  • #8   21. sep Mange tak for hjælpen

Kommentér på:
Aprilia sx 50 dødpunkt

x