{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
91 visninger | Oprettet:

Manze M
Manze M
Emner: 2 Svar: 4

Generic Trigger - Svinghjul {{forumTopicSubject}}

Hejsa D/P
Jeg står og skal have svinghjulet af en Trigger. jeg har det rigtige værktøj og har prøvet det 100 gange på andre maskiner, så det burde være lige til.

Bolt og skive er ude og nu skal en svinghjulsaftrækker kunne klare det sidste. Men det her sidder enormt fast og rykker sig ikke en millimeter ud ad, jeg tør ikke at spænde mere, da jeg er bange for at det vil rive i det inderste 19mm gevind. Jeg har aldrig prøvet det før at det sidder så fast, nogle der har en ide til hvad det skyldes??

Jeg ved ikke om tidligere ejer har haft været derinde, men man kan jo ikke som sådan samle det forkert, da der er sådan en krave der skal passe når man skal have det på igen..

Kommentarer på:  Generic Trigger - Svinghjul
  • TT
    TT Online Tilmeldt:
    maj 2019

Følgere: 8 Emner: 1 Svar: 991
    #1   7. apr Sørg for at aftrækkeren er skruet HELT i bund, spænd bolten i aftrækkeren så hårdt op du tør.. og klap den en i enden med hammeren, så slipper det sikkert.

• Manze M
    Manze M Tilmeldt:
    apr 2021

#2   10. apr Den slipper på ingen måde, den sidder bare fast.
    Jeg tør ikke at bruge den org. 19mm svinghjulaftrækker da gevindet ikke har det så godt. Så jeg har svejset et beslag på hvor jeg så kan skrue ind. Men det giver sig ikke den bukker bare det 5mm fladjern
    HJÆLP....

profilbillede
  • TT
    TT Online Tilmeldt:
    maj 2019

#3   10. apr 5mm fladjern er blød som snot når det vender sådan der. Det kan bøjes med hånden hvis det skal være.

• Manze M
    Manze M Tilmeldt:
    apr 2021

#4   10. apr Det ved jeg, men nu skal den jo ikke som sådan sidde så fast.
    Jeg har svejst et vinkel jern på, så nu bukker det ikke, men den kommer stadig ikke ud..
    Jeg fatter hat smiley

• TT
    TT Online Tilmeldt:
    maj 2019

#5   10. apr Det kan sidde så godt fast at efter man har revet alle gevind ud af svinghjulet og ødelagt en spritny aftrækker...at man banker samme aftrækker ind i svinghjulet og svejser den fast hele vejen rundt, tager passende fastnøgler og lægger alle 100kg i..og så slipper det med et brag. Det koster så et nyt svinghjul.

Det gør det nok i forvejen da du har svejset på det, magneterne tager skade af det.

De kan sidde fast, og de kan sidde rigtig godt fast hvis der er en eller anden bøw der har spændt møtrikken med luftnøglen. Konus samlinger er enormt stærke, og næsten umulige at løsne igen hvis de er spændt for hårdt så metallet strækker sig.

• Manze M
    Manze M Tilmeldt:
    apr 2021

#6   12. apr Tak for jeres indlæg.
    Jeg prøvede forskelligt og havde flere indover som heller ikke havde oplevet at det kan sidde så fast før.

Sikkert nogle som ikke har haft forstand på det og evt. sat det på med luftnøgle.
    Jeg løste problemet på den hårde måde, da jeg var træt af at kæmpe, så skar den over, så ja det koster et nyt svinghjul smiley

Kommentér på:
Generic Trigger - Svinghjul

x