{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
97 visninger | Oprettet:

Manze M
Manze M
Emner: 2 Svar: 4

Generic Trigger 2016 - Gear problem {{forumTopicSubject}}

Hejsa.
Jeg har ikke kunne finde nogle med dette problem min søn stå med, så håber der er en der ved noget om det eller selv har prøvet det, som kan hjælpe os..
Vi har 3 spørgsmål:

Min søn har lige købt en Generic Trigger SM 50 fra 2016 med 6 gear.
Ved køb sagde den tidligere ejer at den kun ville kører i 1-2 gear.
Jeg far prøvede en hurtig tur og kunne heller ikke få den i 3 eller højre.
Gearpedalen sidder fast på gearakslen, men det virker lidt løst..

1:
Den kan godt kan tage fat i de andre gear, men det er meget besværligt, da man skal træde pedalen lidt ned for at få den op i gear, dette gælder alle op ad gående gear. Det er lidt som om der er et frirum den skal ned i for at kan aktivere at man vil skifte op.
Hvad kan der være i vejen???

2:
Det er ligefør en fjer kan sætte maskinen i 1 gear, der skal så ekstremt lidt til. Altså den er utrolig finfølende, hvad kan det skyldes ??

3:
Den er næsten ikke til at sætte i frigear, den hopper enten ned i 1 eller i 2. Hvad skyldes det???

Kommentarer på:  Generic Trigger 2016 - Gear problem
  • #1   5. apr Gear vælgeren sidder formentligt ikke korrekt ned over stjernen på tromlen i gearkassen eller stjernen sidder forkert på tromlen. Uanset så skal du have tappet vand og olie af og have afmonteret koblingsdækslet og tage et billede

• #2   5. apr At den ikke bliver i frigear kan skyldes at der mangler en kugle under tromlen, har motor været adskilt? Virker frigear indikatoren?

• Manze M
    Manze M Tilmeldt:
    apr 2021

Emner: 2 Svar: 4
    #3   5. apr Hej KP
    Tak for din tid og svar smiley

Gearvælgeren sidder rigtigt, det er selve akselen der er lidt slup i.
    Om der har været rodet med det før, kunne jeg godt have mistanke til, da der en en del fusk der er lavet.

Nu har vi pillede motoren af, men mangler en aftrækker til svinghjulet, da den vi har er for stor. Tandhjul og andet ser fint og flot ud. Men vi kan ikke komme ind til selve gribearmene endnu.

N stod og lyste konstant, da de har haft rodet med strømmen.

Kommentér på:
Generic Trigger 2016 - Gear problem

x