{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
78 visninger | Oprettet:

Kaburator indstilling på derbi {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har en Derbi Senda fra 2011, den køre med næsten alle begrænsningerne taget og 3 gear. Men nyt stempel og cylinder, så den skal kæres til . Ig jeg er igang med kaburator indstilling.
Vil bare høre om hvilken nål jeg skal bruge. Har w25 i nu og helt oppe med “hesteskoen”( det bliver en tyndere blanding), men er bange fir at den måske brænder sammen med den helt i bund. Så vil bare høre hvad i vil anbefale jeg skal gøre?

Tak på forhånd

Kommentarer på:  Kaburator indstilling på derbi
  • #1   21. feb Prøv dig frem. Ville personligt hellere give den for meget end for lidt, da du først kan begyndte at indstille karburatoren ordentligt når stemplet lige er kørt til.

• #2   22. feb Lidt for meget, altså en federe blanding ?

• #3   22. feb Ja en for mager blanding giver overophedning.

Find evt en karburaror tuning guide.

Det er rimelig normalt at afdrosle gearmaskiner, så du burde ku finde ud af rimelig præcis hvad du cirka skal have i, og så få justeret den ind fra det udgangspunkt.

Afhængig af hvad setup du vil køre med?

• #4   22. feb Okayy tak

Kørestandard, med alle begrænsningerne taget undtaget gearene. Tror jeg har 12 53 gearing også Leo vince udstødning.

Men den køre bedst på tanden helt oppe, ville du så anbefale af gå en ned, eller mpske købe en mindre nål, altså nålen der hedder w12, hvilket er nål størrelsen mindre?

• #5   22. feb Hvis du fjerner alle begeænsninger sku den køre med en 90 dyse ca.

Jeg vil sige køb et dysesæt, med størrelserne 70-100 cirka, og se hvad den siger til dyse 90.
    Den burde være tilpas?
    Måske endda en anelse for lille.

Jeg kørte med 90 i min 2018 motor med leovince på men skulle egentlig op i 95.
    Der er et afdroslingssæt til euro4 motorerne.
    Din dyse lyder til at være farligt lav smiley
    https://speedline.dk/afdroslingskit

Afdroslingskittet består af følgende:
    CDI
    Forrør
    NGK BR10ES tændrør
    14 tands fortandhjul
    #90 hoveddyse
    208GA dyserør
    #35 tomgangsdyse

Kommentér på:
Kaburator indstilling på derbi