{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
113 visninger | Oprettet:

kenneth M
kenneth M
Emner: 1 Svar: 2

VGA Explora Euro-4 EL problem {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg ejer en VGA Explora Euro-4 som er mindre end 1 år gammel.

Den har et et problem hvor forlygten og speedometeret enten går helt ud eller flimrer og kun lyser med 10% af hvad den normalt kan. Den har nu allerede været inde hos Thansen 2 gange, og nu skal jeg så aflevere den for tredje gang.

Første gang sagde de at pæren var sprunget og min lås var lidt dårlig. De skiftede pæren og "rensede" min lås, og derefter påstod de at problemet var løst. Efter 1 dags kørsel på lige godt 5 km, så er problemet tilbage.

Anden gang den er inde, siger de til mig at de ikke kan se noget problem med den og at den virker fint. De har derfor kun tjekket alle kablerne og spændet dem en smule.

De sagde at hvis problemet opstod igen, så måtte jeg bare komme igen. Jeg hentede min knallert og rigtigt nok, så virkede den. Men efter cirka en uge, altså i dag, opstår problemet igen.

Jeg har nu filmet problemet som man kan se her:

https://www.youtube.com/watch?v=lbKUyPkehys

Det er ikke så tydeligt i videoen, men forlygten er virkelig svag, og skal lyse meget mere end det. Det kan man også se i virkeligheden. Problemet kan fremkaldes ved for eksempel at køre over et bump, eller slå fjernlys til og fra som i kan se i videoen.

Udover det problem med lyset, så kører den perfekt. Det er kun forlygten og speedometer, så blinklys og baglys virker perfekt. Den har heller ikke haft problemer med at starte.

Mit spørgsmål er så, hvad kunne være problemet i denne situation? Og hvorfor kan en mekaniker fra Thansen ikke have nok viden/erfaring til at fikse dette problem? Jeg er ikke selv mekaniker, men jeg synes sgu at det er dårligt arbejde fra Thansen.

Også skal jeg også spørge, da dette er en reklamation sag, skal jeg så betale for det? De har allerede givet mig en regning fra første reklamation?

Tak.

Kommentarer på:  VGA Explora Euro-4 EL problem
  • #1   20. feb Det er det der sker når man køber vga. Alt el gå i stykker smiley . Jamen hvis det ik koster noget så bare tag den ind igen. Ellers pas

• TT
    TT Tilmeldt:
    maj 2019

Følgere: 8 Emner: 1 Svar: 905
    #2   20. feb Kunne tyde på en dårlig stelforbindelse, eller noget galt med lyskontakten. Måske endda to separate fejl, alt efter om baggrundsbelysning er Led eller en alm pære koblet sammen med forlys/baglys. Jeg kender desværre ikke til VGA scootere.

Hvis ikke de kan fremprovokere problemet når den er indleveret, så er det lidt op af bakke for dem. Jeg kender udmærket problemet da jeg selv er mekaniker, og må ryste opgivende på hovedet når kunden siger "min bil siger nogen gange en mærkelig lyd, men den gør det ikke lige nu".

• #3   20. feb det er jo bare ind med den igen og igen for begynder du selv at rode så ryger garanti

• kenneth M
    kenneth M Tilmeldt:
    feb 2021

#4   20. feb Svar til #2:

Første gang den var inde, kunne de sagtens se problemet. Anden gang kunne de dog ikke. De undrer mig lidt at de ikke kan bruge mere tid end 1-2 timer på den indtil problemet kommer.

Jeg arbejder selv i IT branchen, og når en kunde kommer til os og siger at en computer vi har solgt til dem nogle gange fryser, ja så bruger vi det tid der skal til for at finde problemet. Jeg kan huske en sag hvor vi brugte 3 uger på en computer som vi stadig ikke fik løst, og der fik kunden bare en helt ny computer.

Hvis det ikke er muligt at fikse produktet, ja så må jeg jo kræve erstatning.

• #5   21. feb Hvorfor har du fået en regning hvis det er under garantien? Det kan de vel kun hvis du selv er skyld i det, og sådan lyder det da ikke umiddelbart

• kenneth M
    kenneth M Tilmeldt:
    feb 2021

#6   21. feb Svar til #5:

Jeg har ikke garanti, men jeg har dog reklamationsret, og så vidt jeg kan læse mig til det, så skal man ikke betale for en reklamation. Men jeg er ikke 100% sikker.

• #7   22. feb Min fejl, troede man havde to års garanti på VGA'er. Men reklamation burde også være gratis ja

Kommentér på:
VGA Explora Euro-4 EL problem

x