{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
502 visninger | Oprettet:

Poul K
Poul K
Tilmeldt:
3. jan 2021
Emner: 1 Svar: 6

Kobling {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har en VGA Digita, som starter fint, trækker i første hug, men efter at have kørt lidt og jeg skal bremse ned for at dreje ind på en anden vej, bliver den så sløv at den næsten ikke kan trække sig igang. Ellers kører den fint. Det er som om man kører i for højt et gear.
Nogen gode idéer


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kobling
  • #1   3. jan 2021 Hvad har du lavet på den er den lovlig og helt std?

  • Poul K
    Poul K Tilmeldt:
    jan 2021

    Emner: 1 Svar: 6
    #2   3. jan 2021 Helt lovlig og standard. Har købt den af en ven hvis datter har kørt på den. Den har stået stille et par år. Karb renset, nyt tændrør og renset luftfilter. Det virker som om variator og kobling måske ikke arbejder helt sammen. Er det koblingen eller varitor som skal sørge for at remmen køre tilbage til start når den kører tomgang

  • #3   3. jan 2021 Altså det er variatoren de aørger for at du kan skifte "gear". Remskiverne følger bare med(på std). Koblingen er den der svinger ud ved en bedstemt antal omdrejninger og sørger for hjulet drejer rundt

  • #4   3. jan 2021 Men nu er den jo lovlig, så den har ikke så mange kræfter. Trækker den ellers ok hvis du bare holder gassen ned?
    Dvs 0-30/35? Tror ikke det er noget specielt, udover at den begrænset motor ikke har kræfterne til det. Men hvis du har en andet knallert der kører bedre og er lovlig, så er det nok noget der er slidt. Min hot(der den var lovlig) kunne næsten ikke trække efter sving(altså hvis jeg drejer med 20 kmt). Den sad ved 20 kmt efter svinget i 3-4 sec før den begyndte og stige i omdrejninger og fart.


  • Poul K
    Poul K Tilmeldt:
    jan 2021

    Emner: 1 Svar: 6
    #5   3. jan 2021 Hvis den har stået lidt eller lige er startet, er der masser af kraft i den. Det er når jeg skal standse ved f.eks. vejkryds den så næsten ikke er til at få til at accelerere. Jeg tænker om fjeder i koblingen er for svage, da jeg nemt kan trække skiverne fra hinanden. Jeg kan se der kan fås forskellige styrker i de store fjedre. Skal lige huske at skrive, at det er en 50 cc 45 kmt.

  • #6   4. jan 2021 Har du tjekket dine ruller ikke bare er slidt.

  • Poul K
    Poul K Tilmeldt:
    jan 2021

    Emner: 1 Svar: 6
    #7   4. jan 2021 Nej ikke endnu, men er igang, men kan se at kileremmen har "kant" og kun 15,5 mm bred i stedet for det der står på remmen 16,6 x 792.
    Jeg er ikke helt klar over om der er links gevind på variator og kobling, eller er det alm. gevind... skal ikke have overspændt noget :-).


  • Poul K
    Poul K Tilmeldt:
    jan 2021

    Emner: 1 Svar: 6
    #8   6. jan 2022 Ny varator + ruller og ny rem så nu kører det!

Kommentér på:
Kobling

Annonce