{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
385 visninger | Oprettet:

Kim H
Kim H
Tilmeldt:
27. jun 2020
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Honda HM trækker først ved mange omdrejninger {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg har lige fået en 45 Honda HM 50 fra 2008.
Den har ikke noget bundtræk og skal over måske 6000 omdr for at trække. Men så trækker den også - næsten som et turboboost.
Begrænsninger er fjernet og anden cdi, samt politiværn.
Kører de bare sådan - eller kan der gøres noget så den også er rar at køre i lavere omdrejninger? Der mangler bundtræk.
Hilsen Kim.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Honda HM trækker først ved mange omdrejninger
  • #1   27. jun 2020 ja det skal den

  • #2   27. jun 2020 effektkurven på min så sådan her ud
    Meget spids

    De er ekstremt døde i bunden, når de er afdroslet.
    Mellemområdet er vist en del bedre med tragten monteret i udstødningen.
    Men det tager omkr halvdelen af topeffekten sååå. Det er pest eller kolera.

    Jeg ville anbefale dig at sætte airsal sport 50mm på, hvis dit kørselsbehov er som jeg umiddelbart vil gætte på.
    Men har ikke lige tid lige nu til at begrunde det, og jeg anbefaler helst ikke folk at gøre noget bestemt.
    Jeg fortæller hellere hvorfor de bør prioritere som de bør, og så burde min anbefaling af komponenter give sig selv.

    Hvis du er interesseret i at få den til at køre rigtig dejligt, uden at larme betydeligt mere, så forklarer jeg gerne hvordan og hvorledes så vidt min forstand rækker


    profilbillede
  • Kim H
    Kim H Tilmeldt:
    jun 2020

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #3   28. jun 2020 Tak for svar begge.
    MAF jeg kan godt se at din kurve er meget spids og jeg vil meget gerne høre nærmere om at få lidt bundtræk. Lige nu ligger den kun op til at køre ræs:)
    Hilsen Kim


  • #4   28. jun 2020 Er din begrænset lovligt nu her?
    skal bare lige være sikker.
    Går ellers ud fra den er afdroslet.
    Der fulgte afdroslingskit med til dem da de blev solgt, så det har de fleste valgt at gøre.


  • Kim H
    Kim H Tilmeldt:
    jun 2020

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #5   28. jun 2020 Den er afdroslet - udstødning, ubegrænset cdi og er der andet?
    Jeg har lige fået den og kender ikke hele dens historie.


  • #6   28. jun 2020 Hvis du har tragten til udstødningen liggende kan måske give lige akkurat nok til det går an, at montere den i.
    Men så skal karburator vist omdyses.

    mener kun det var dyse og udstødning og så måske cdi der begrænsede dem som lovlige.

    Men hvis det ikke holder, du alligevel vil have den ulovlig, og ikke har noget imod lidt mere topeffekt
    og gerne vil smide et par dages arbejde i den.
    Og ca 1400kr

    Så ville jeg anbefale dig at købe den her cylinder og et dysesæt.
    ellers beholde alt andet helt standard.
    https://www.twostroke.se/airsal-cylinderkit-sport80cc-am6

    Det er det cylinderkit jeg har set de laveste port tider på.
    Og de ekstra 30cc giver ikke mange flere omdrejninger på toppen end den tager nu.
    i kraft af port tiderne er så lave.
    Et normalt 50cc sport cylinderkit arbejder ved højere omdr tal end det kit så vidt jeg har forstået.
    Airsals 70cc sport kit er kendt for at være ekstremt lavt ydende i topeffekt.
    Men til gengæld sparke ind tidligere end nogen andre.
    80cc kittet skulle være endnu mere på den måde lavtydende.
    Men meget ukendt kit fordi de fleste der vil tune supermotard knallerter vil have topeffekt topfart og er ok med larmen.

    Når du vrider den i øret vil larme mere for fuld udblæsning med det 80cc på end den gør nu. Ikke meget. Men det vil kunne høres. Dog formentlig kun med et lettere trænet øre.
    I forhold til de også larmer ad helvedes til for fuld udblæsning som standard.

    Men med 80cc kittet vil den yde ved 4500 omdr som den ellers skal have 7000 for at gøre standard.
    og ved 4500 larmer det bare mindre, hvis luftfilter og udstødning ellers er standard.
    Meget mindre end 50cc gør oppe ved 7000 omdr.

    Jeg ville ha det samme ud af min derapage som det lyder til du søger i din, og jeg ville have prøvet det airsal sport 80 på ellers std setup.

    Men jeg skulle bruge den til enduro og ku ikk nænne at smide så meget rundt med en hm moto crm som jeg vidste jeg ville komme til.
    Så solgte den og købte en aprilia offroad gear knallert i stedet.
    Den ka jeg godt nænne at banke til plukfisk offroad.
    og så smider jeg en ordentlig pose penge i den 1 gang for alle.
    12k kr ca.

    Den får 88cc på og alt andet også opgraderet mhp at få mere effekt over hele kurven. især i bunden og midten


  • #7   28. jun 2020 for at sætte lidt tal på ydelsen

    min blev rullet til std 6.75 hk.

    Airsal sport 70cc yder 13 med en hidsig udstødning på som tvinger den til høje omdr for at yde.
    Alligevel er kurven slet ikke spids på samme måde.

    udstødnigen har enormt meget at sige for hvor højt op i omdr motor skal før den yder noget.
    med std udstødning på, eller en 50cc udstødning på vil effekten være betydeligt lavere, men også betydeligt tidligere end her


    profilbillede
  • Kim H
    Kim H Tilmeldt:
    jun 2020

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #8   28. jun 2020 Tak for din fine beskrivelse.
    Jeg ser om jeg kan finde tragten til udstødningen og prøver med den først.
    Men det lyder til at det sæt på 80ccm er vejen frem:)


Kommentér på:
Honda HM trækker først ved mange omdrejninger

Annonce