{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.458 visninger | Oprettet:

Scooter vil ikke starte efter cylinderskifte {{forumTopicSubject}}

Jeg er ved at hjælpe min lillebror med at få gang i hans scooter, og vi føler efterhånden at vi løber med panden mod en mur. Scooteren er en Generic Race, alt er standard.

Han har skiftet cylinder og stempel, fordi udstødningsboltene i den gamle cylinder knækkede og ikke ville ud. Efter cylinderskiftet har han ikke kunne starte den.

Der er gnist, kompression, den er tæt, og alt er samlet korrekt. Det virker som om der absolut ikke sker noget (som hvis der ikke var tænding på) når vi forsøger at starte motoren.

Her er hvad vi har prøvet:

Vi har haft cylinderkittet af og på igen, for at tjekke at alt vender rigtigt. Det gør det.

Vi har skiftet til et nyt tændrør af korrekt type.

Vi har haft skilt karburatoren ad og blæst igennem.

Vi har haft svinghjulet af og sikret os at det var samlet korrekt, at noten sad i.

Vi har tjekket at der kommer benzin ned til karburatoren, det gør der.

Da vi havde cylinderkittet af, så jeg at der stod væske i krumtaphuset. Jeg ved ikke om det var vand eller benzin, men vi har hældt/blæst det ud.
Vi er lidt i tvivl om den får brændstof helt ned i cylinderen. Tændrøret er kun lidt vådt efter start, men vi har også givet den dieselstart (uden effekt overhovedet)

HJÆLP os med hvad vi nu skal prøve. Vi har hænderne godt skruet på, men vi ved ikke alt om scootere smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Scooter vil ikke starte efter cylinderskifte
Kommentér på:
Scooter vil ikke starte efter cylinderskifte

Annonce