{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Oliver city (t-Hansen scooter)
  • Kim
    Kim Online Tilmeldt:
    dec 2018

    Følger: 2 Følgere: 9 Emner: 8 Svar: 200
    #1   5. sep Det tog 30 sek at finde via Google.

    30km er dysen størrelse 45


  • #2   5. sep Tak for svar..

  • Kim
    Kim Online Tilmeldt:
    dec 2018

    Følger: 2 Følgere: 9 Emner: 8 Svar: 200
    #3   5. sep Du skal nok rense karburatoren

  • #4   6. sep Du sætter fandme ikke en dyse 45 i den karburator.

    Thansen var nødsaget til at dyse den op og bore huller ( med myndighedernes tilladelse ), fordi at den ellers ville smelte udstødningen, inden i, når det var en 30 kmt.
    Smid en dyse 62 eller 64 i den og se hvordan den kører.
    Bemærk også at du SKAL have gummirøret i luftfilteret, da den ellers vil få alt for meget luft, ved fuld gas.

    En CPI karburator er en kopi af dellorto, men den er 14mm bred og 16mm høj, istedet for dellorto's normale 10mm bred og 12mm høj.
    Så vil kan yde en del mere.

    Når den skal være lovlig, så skal dysen var et sted imellem 56 og 62, så vidt jeg husker.
    Bemærk så også lige at det er med det originale lorte topstykke.


  • #5   9. sep Tak For svar Tommy smiley
    Pt har den det problem at den kan starte med lidt besvær..
    når den så er startet kører den på høje omdrejninger hvor efter den efter kort tid går ud igen.. det er ligeså om at man ikke selv har fuld kontrol over gassen..
    nogle ideer??


  • #6   9. sep Den er nok bare utæt et eller andet sted eller der sidder alt for lette ruller i.

    Medmindre at du mener at den starter med høje omdrejninger i tomgang, når den er kold og så går ud efter et par minutter.

    Så kan dit stempel/cylinder godt være ødelagt eller din tomgangsdyse og eller hoveddysen være tilstoppet.


  • #7   9. sep Hmmm.. Der skulle efter sælger ikke været fortaget noget ulovligt på den..
    Har renset karburator og skiftet hoved dysen
    Du imtalte tidligere en gummislange i luft filteret.. Kan det være det der driller.??
    Eller ksn problemet være noget omkring rændrør autochocker eller tændspole eller måske cdo boxen?? Er kommet i tvil hvor jeg skal starte eller stoppe smiley


  • #8   9. sep Dit største problem er nok at du ikke ved nok om simpel fejlfinding på en knallert.
    Hvis man ved lidt, så kan man komme langt med sine øre.


  • #9   10. sep Hov hov ?? Den lyder normalt i kompression men kender mest til biler.. Ville bare gøre knægten glad

  • #10   10. sep Det var ikke ondt ment, men nok at du bør prøve på at beskrive fejlen bedre.

    Den kan starte og hvad sker der så?
    Hvor lang ti går der før den gør noget andet?
    Hvad gør du og hvornår gør du det og hvad sker der?


  • #11   10. sep Ved godt at det ikke var hårdt ment smiley
    Den kan med lidt besvær starte men holder ikke rigtigt tomgang da den enten går ud eller stiger i omdrejninger for derefter at gå ud..
    Hvis man starter og giver gas dtiger omdrejningerene men køre ej jævnt (stiger og falder er i omdrejninger) og når gassen slippes går den ud igen..
    Den lyder helt normalt i kompressionen og helt frisk bræbdstof på samt nyrenset kaburator..
    Har prøvet flere cdi boxe men uden held gas kablet funger normalt.. Har prøvet forskellige dyser fra 47-80 uden den store forskæl
    Spørgsmål:
    Kan det være flg.
    Auto choker
    Defekt luft filter
    Tændspole /tændrør
    Forkert instillet tomgang skrue
    Har en fornemmelse at det er en form for falsk luft der driller mig..


  • #12   10. sep Split din karburator af og rens den og test om din choker virker.

Kommentér på:
Oliver city (t-Hansen scooter)