{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til at måle kobling, •LØST•
  • #1   10. mar 2019 Ret sikker på du skal måle inde i hulet hvor møtrikken skal sidde

  • #2   10. mar 2019 Nu har jeg lige prøvet og målt på kryds og tværs igen og i alle huller. Men synes ikke der er noget der kommer op på de 105 eller 107mm som de bliver angivet i når man køber dem. Hvis du ser mit foto album kan du også se på tværs over koblingen, altså diameteren. Der når den kun op på 100mm. Så jeg ee lidt forvirret smiley

  • #3   10. mar 2019 Du skal måle koblingen, imens den er inde i skålen og du skal kende skålens størrelse først.
    Det er skålen, som enten er 105mm eller 107mm.
    Koblingen ville jo have konstans indgreb, hvis den havde samme fysiske mål, som skålen.


  • #4   10. mar 2019 Ja okay, giver god mening. Det var jeg slet ikke klar over. Føler det er lidt misvisende når både kobling og kobling klokke der passer sammen hedder 107mm. Så kan det lige så godt være den ene frem for den anden og omvendt. Der skal have det mål. Hehe.

    Men der er ingen måde at finde ud af det uden en koblings klokke? Ellers så må jeg lige låne en vens og og ligge koblingen i. Hvor meget fri rum skal der være? Eller giver det sig selv nå man smider den i?


  • #5   10. mar 2019 #4
    Nej da.
    Du køber en 107mm koblingsklokke og dertil køber man en "107mm" kobling som passer i en 107mm koblingsklokke.


  • #6   10. mar 2019 Ja når man ved det så giver det god mening, ingen tvivl. Men hvis du står med kun en kobling, som jeg gjorde. Og du ikke er klar over hvad der skal være de 107mm, så kan det være lidt misvisende. For mig gav det for eksempel mest mening at kobling skulle være de 107, derfor gav det ikke mening da jeg målte koblingen.

    Jeg blev heldigvis klogere, takket været din hjælp. Det var lige det viden jeg søgte, det er fantastisk man kan lære hele livet. smiley


  • #7   10. mar 2019 Her ser du en kobling der har kørt 34.900 i et byområde.
    Den er slidt godt ned.


    profilbillede
  • #8   10. mar 2019 Ja der er mere eller mindre intet belægning tilbage. Kan godt se min stort set er ny i forhold til hehe.

  • #9   10. mar 2019 #8
    Jeg kunne, i teorien, nok bare sætte en 105mm klokke på koblingen,
    Så ville jeg kunne snyde mig til 1mm belægning mere.


  • #10   10. mar 2019 Vis lige hvad koblings klokke er for en så kan jeg sige det hvis jeg ser den forfra din klokke hvis altså den er standart og din scooter er født med den på

  • #11   10. mar 2019 Det er en Malossi Delta Clutch jeg skal finde ud af hvad størrelsen er på. Og jeg har ikke nogen koblings klokke, det skulle jeg købe. Men først skulle jeg jo finde ud af hvad størrelse kobling jeg havde liggende. Hehe smiley

  • #12   14. mar 2019 Hej, jeg har lige fundet en 107mm klokke. Har lagt et billede i mit fotoalbum hvor koblingen ligger i, hvis i lige gider give et kig på det det.

    Syntes ummidelbart selv det ser fornuftigt ud, så går udfra det er en 107mm kobling. men som i ved har jeg ikke den største viden her. Så ville lige vende den med jer.


  • #13   14. mar 2019 Hov, de var ikke kommet ind billederne. Men det er de nu! smiley

  • #14   14. mar 2019 Du har en super god kobling, som du kan justere.

    Der sidder en bøjle på koblingen, som sidder fast med 3 skruer.
    Fjern de 3 skruer og tag et nyt billede og tag det tæt på og hav godt med lys.
    Tag det evt udenfor, inden det bliver mørkt.
    Jeg vil se om din kobling er spændt op, så du evt kan løsne den.


  • #15   14. mar 2019 Der sidder 3 unbrako skruer under bøjlen, og så er der tre låse skiver oven på ringen. Hvilke skal jeg have af? Kan lige ligge et billede ind så du kan se hvad jeg mener

  • #16   14. mar 2019 Og vil du også mene at afstanden mellem kobling og klokke ser fornuftig ud, i forhold til om koblingen er 105mm eller 107mm? smiley

  • #17   14. mar 2019 Tag et billede.....
    Du må IKKE skrue noget løst endnu!

    Jeg ved godt hvad der sidder der, men jeg vil se hvordan at din sidder.


  • #18   14. mar 2019 Har lige lagt det op i fotoalbummet.

    Kan ikke finde ud af poste billeder her i forum.


  • #19   14. mar 2019 Du skal fjerne de 3 låseringe.

  • #20   14. mar 2019 Det prøver jeg lige

  • #21   14. mar 2019 Så er der lagt billeder op efter jeg har djernet bøjlen smiley hvis de skal være bedere så tøv endelig ikke med at sig det. smiley

  • #22   14. mar 2019 Fjernet*

  • #23   14. mar 2019 Se de lyseblå ringe.
    Der ser du at dine fjedre er spændt helt ud.
    Derfor skal du fjerne dine fjedre, så du kan løsne dem.
    Du skal IKKE løsne skruerne, så længe at fjedre sidder på.

    Se de røde ringe.
    Her vikler du noget stærkt snor omkring, som du så vikler om en skruetrækkere mange gange og så hånden på snoren.
    Gør du det rigtigt, så ser du 2 snore der går ned til fjederen.
    Nu kan du trække fjederen af.
    Tag et billede, når fjederen er trukket af.
    Og overvej at købe nogle slappere fjedre.


    profilbillede
  • #24   14. mar 2019 Jeg er ikke i værkstedet mere i dag, men kan følge op på det i morgen.

    Koblingen her skal bruges til en Stage6 sport pro 70cc vandkølet opsætning, som jeg er i gang med at bygge. Jeg har ikke engang motoren samlet helt færdigt endnu.
    -Så der kommer nok nogle flere spørgsmål i forhold til indstilling, lidt senere når jeg skal have bestilt nogle dele hjem.



  • #25   14. mar 2019 #24
    Der er helt fint.
    Hvad kobling angår, så starter man altid med de slappeste fjedre og ingen opspænding.
    Så indstiller shim og rullerne og til sidst koblingen.


  • #26   14. mar 2019 Okay, også trykfjederen?
    Burde jeg så bare købe, alle 3 varianter fra malossi og starte med at sætte den slappeste i? Og selvfølgelig se slappeste trimfjedre.

    Også indstille variatoren ind, og derefter indstille koblingen som du skrev.


  • #27   15. mar 2019 Hej Tommy, kan jeg bare bruge stål tråd til at trække trimfjedrende af tror du?

  • #28   15. mar 2019 Det kan du da sikkert.
    Du klipper bare et stykke af på cirka en meter og skubber det halvvejs igennem fjederen.
    De to ender der stikker ud, den vikler du hver sin retning om en skruetrækker.
    Så kan skruetrækkeren ikke rulle, så ståltråden vil ikke rulle ud igen.


Kommentér på:
Hjælp til at måle kobling, •LØST•

Annonce