{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  17mm kabu
  • #1   7. okt 2018 Forstår ikke helt spørgsmålet

  • #2   7. okt 2018 Du har tegnet en ring om luft/blandings skruen, hvis det er til nogen hjælp

  • #3   7. okt 2018 #2
    Det er en luftskrue. Og kun en luftskrue.
    Du skal op på 19mm eller større, før den har en blandingsskrue.


  • #4   10. okt 2018 Over 19mm?
    Jeg har lært at det er en luftskrue (mere luft når man skuer den mod uret), hvis den sidder tæt på luftfilter.
    Og en benzinskrue (mere benzin når du skruer mod uret), hvis den sidder tættere på studsen?
    Har dog altid kaldt dem begge blandingsskruer...
    Lad mig høre nærmere Tommy smiley


  • #5   10. okt 2018 #4
    Det er helt rigtigt at luftskruen sidder ved luftfilteret ( der hvor der kun er luft i indsugningen og at blandingsskruen sidder ved studsen ( der hvor der er en blanding i indsugningen ).
    Så nemt er det at huske.

    En karburator med en luftskrue har en lille bitte hul og en dyse siddende imellem luftskruen og studsen, som gør at du KUN ændre på mængden af luft, men mængden af benzin er konstant, så du dermed ændre på blandingsforholdet af det der kommer ud af luftskruehullet tættest på studsen.

    En karburator med blandingsskrue har et hul ved luftfilteret og en dyse, som begge forsyner samme rør, som peger imod studsen.
    Der sidder så en skrue, som skruer op eller ned for denne færdige blanding, af benzin/luft.

    Hvad der helt specifikt er fordelen ved den ene, kontra den anden, det ved jeg ikke.
    Jeg ved bare at godkendt indstilling ligger mellem 1 omgang ude og 2 omgange ude.
    Mindre end 1 eller mere end 2, så skal du ændre noget.
    Om det så er nålen er tomgangsdysen ( for det meste tomgangsdysen ), det må man selv finde ud af.

    Det er gerne her at de fleste går galt i byen, når de tuner deres scootere.
    De glemmer at skifte tomgangsdysen og de tror at luftskruen er til finindstilling af blandingen ved fuld gas.


  • #6   10. okt 2018 Her er en forkortet udgave af manualen.
    Jeg er ret sikker på at originalen er på 58 sider.

    https://www.scribd.com/doc/9641108/Dellorto-Manual


  • #7   10. okt 2018 En mere.
    http://danskkartingcenter.dk/dellorto_motorcycle_carburetor_tuning_guide.pdf

    Jeg har læst dem 3-4 gange og nu sidder det meste fast.
    At have læst dem, gør det ekstremt meget nemmere at indstille en 2 takter helt rigtigt, da man forstår symptomerne.
    Der er endda en fejlfindingsguide i manualen.


  • #8   10. okt 2018 Fedt fedt fedt!
    Mange tak Tommy...


Kommentér på:
17mm kabu

Annonce