{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
624 visninger | Oprettet:

Giantco Stealth dårligt optræk og lav topfart når varm?!? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har anskaffet mig en brugt Giantco Stealth med 3000 km på tælleren, som jeg er ved at sætte i stand.

Skiven er pillet og jeg har netop skiftet luftfilterkassen som var flækket. Den er skiftet til en original kasse og har fået nyt filter.

Nu har jeg så et lille problem:

Når scooteren er kold kører den rigtig godt, godt træk og 45-50 km/t på speedometret. Når den så bliver varm efter måske 500-1000 meter, så mister den trækkræft og topfart. Den bliver simpelthen så utrolig sløj i det. Den rammer med nød og næppe 30 km/t.

Hvad kan dette skyldes?

Venligt hilsen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Giantco Stealth dårligt optræk og lav topfart når varm?!?
  • #1   18. aug 2018 Det kan være en bremse der hænger?
    Når en bremse hænger så bliver den hurtig varm, og når den bliver varm så udvider den sig og så vil den bremse scooteren...!!


  • #2   18. aug 2018 Hej Henrik.

    Jeg tror ikke det er problemet, for jeg mener at begge hjul drejede fint da jeg efterfølgende trak rund på scooteren i går aftes. Men jeg dobbelt tjekker det i dag.

    Kunne det være noget med bezin/luftforhold? Lagde mærke til at ringen på nålen i karburatoren var i nederste hak. Er det standard? Og en anden ting jeg lagde mærke til var at scooteren er meget følsom over for om luftfilter kassen var skruet helt sammen. Den ville ikke rigtig tage gas før jeg skruede alle skruer i ved låget til filteret.


  • #3   18. aug 2018 Har i tjekket ventiler ?? 0,08 både ind og ud !!

  • #4   18. aug 2018 Så fik hygget en hel dag på værkstedet jeg fik løst problemet.

    Jeg startede med at gennemgå alle slanger for huller, derefter rensede jeg karburator og skiftede pakninger ved indsugningsstudsen som ikke så alt for godt ud. Så stillede jeg ventiler som stod helt af h til. De blev stillet til 0.8 ind og det samme ud. Så jeg stillede luft skrue og tomgang. Til slut skiftede jeg olie.

    Så trillede jeg en tur og ...... fejlen var der stadig smiley

    Jeg kom tilbage på værkstedet og der kom jeg pludselig i tanker om hvad Henrik J skrev lidt længere oppe om at måske det kunne være en bremse der hang og blev opvarmet for til slut at sætte sig. Så jeg satte den op på støtteben og kunne da konstatere at forhjulet havde MEGET svært ved at dreje rundt. Det skal lige siges at jeg havde tjekket og det drejede fint rundt inden jeg kørte på maskinen. Derefter flåede jeg bremsekaliberen af og kørte en ny tur, hvor den kørte helt som den skal og oven i købet med meget højere topfart en tidligere.

    Bremsekaliberen er død og skal udskiftes. Skruerne der holder klodserne på plads sidder fuldstændig fast og er blevet kværnet, så der er ikke mere at komme efter. (Hvis nogen ved hvor man kan købe en ny kaliber super billigt i udlandet, tager jeg gerne imod links, ellers har speedline dem til 399,-)

    Så nu har jeg en super velkørende, renset, justeret og gennemgået scooter. Meget tilfredsstillende.

    Tak for hjælpen. smiley


  • #5   18. aug 2018 Fedt med tilbagemelding og at du kunne bruge mit råd smiley

  • #6   18. aug 2018 Synes det er på sin plads med en tilbagemelding. Så kan andre også få noget ud af de erfaringer jeg gør mig og jeres gode råd herinde. Synes der er en del emner som aldrig er blevet afsluttet i forummet. Det kan muligvis skyldes at problemerne ikke bliver løst selvfølgelig.

    Men tak for råd. Havde aldrig selv tænkt på at det kunne være fejlen. smiley


  • #7   19. aug 2018 ventil er ikke 0.8 men 0.08 husk det !

  • #8   19. aug 2018 Ja, der skal selvfølgelig stå 0.08. Kan desværre ikke rette det i mit tidligere svar.

Kommentér på:
Giantco Stealth dårligt optræk og lav topfart når varm?!?

Annonce