{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Scooter går ud når jeg giver gas
  • #1   21. mar 2018 Vand i benzinen.....!!

    Start med at rense din karburator og kom karburatorsprit i benzinen og se om ikke det hjælper.


  • #2   21. mar 2018 For lille dyse. min gjorde det samme

  • #3   21. mar 2018 Rensede karburator i går. Så lød det som om problemet var væk, men kun i kort tid, har karburatorsprit i tanken, har haft det den sidste måneds tid.

  • #4   21. mar 2018 #2 men den har kørt fint med denne dyse, alt er standard?
    Problemerne er kommet efter jeg har skiftet tændingslås??


  • #5   21. mar 2018 Hvis det hjalp at rense karburator så har du fundet fejlen...!! Også selv om det kun var i kort tid.

    Rens den igen og tjek hvor meget vand der er i benzinen, og så brug da for fanden det karburatorsprit, det gør jo ingen gavn ved at du tænker på det...!!


  • #6   21. mar 2018

    profilbillede
  • #7   22. mar 2018 Der er karburatorsprit i tanken. Det var det jeg mente når jeg skrev jeg har det i “tanken” smiley

  • #8   22. mar 2018 Sorry my bad smiley

  • #9   22. mar 2018 Hvordan har din vacumhane det, for er det defekt kan den lave samme nummer. Hmmm hvis jeg havde en hvor det hjalp og rense, men kun for en kort periode og så var problemet tilbage ville jeg tømme tanken helt og komme nyt benzin i den.
    Men prøv og tjek din vacumhane, om det er den er ved og have udtjent sin værnepligt og skal skiftes.


  • #10   22. mar 2018 Undrede mig faktisk over benzinen flød fra benzinslangen, når jeg tog den af karburatoren, burde den ikke kun flyde hvis der suges i vakum slangen?


  • #11   22. mar 2018 Jo vacumhanen åbner først ved sug, så din lukker ik og er konstant åben.


  • #12   22. mar 2018 Så må der bestilles en vakum hane ????

  • #13   22. mar 2018 Vakum haner er meget billige hvis du køber Off brand, du kan få en til en hund

  • #14   22. mar 2018 Tager den gamle af og kigger om den kan renses i aften, og ellers må der bestilles en ny, det ser ikke ud til thansen har dem

  • #15   22. mar 2018 hmm min vakum hane virker. Har renset karburator igen, nu kan den stå fint i tomgang og give gas, men så taber den ligesom gassen med mellemrum. Nogengange kan den køre nærmest almindeligt 10-20 meter så taber den gas og vil ikke køre (selv om der drejes på gassen) så efter lidt kan den køre men begrænset (kun 10-20 km/t) for så pludselig at få fuld gas igen.
    Nogen ideer om hvad det kan være??


  • #16   22. mar 2018 Kan se der sidder resten af en stelledning under frontskjoldet ved hornet, men den sidder ikke sammen med ledningsnettet, skal der være en stelforbindelse under frontskjoldet?

  • #17   22. mar 2018 Det plejer der ik og skulle være, at man sætter stel under frontskjoldet. Når den taber gassen, skyder så eller lyder det som at den mister tændingen?.

  • #18   22. mar 2018 Den skyder ikke, men “dør” ligesom tilbage i tomgang?


  • #19   22. mar 2018 Hvordan er krompressionen på den, er der modstand når du træder på kickstarter??.
    Er det kommet kort efter at du har tanket, for så kunne det tyde på dårlig benzin.


  • #20   22. mar 2018 Har du skiftet benzinen? for det lyder rigtig meget som der problemet ligger...!!
    Prøv med et nyt tændrør også?


  • #21   24. mar 2018 #19 fin modstand på kickstarter

    #20 har ikke skiftet benzinen, kan være jeg bliver nød til at prøve det???? Har sat nyt tændrør på.

    Ville en dårlig forbindelse til tændingslåsen kunne give disse problemer?? Tænker bare når nu det er opstået efter jeg skiftede tændingslåsen, måske jeg ikke har gjort det grundigt nok?


  • #22   24. mar 2018 Nej det har ikke noget med din tændingslås at gøre.....!!

    Skift dit benzin og rens din karburator igen, på billedet i #6 kan du se hvordan det IKKE skal se ud...!!


  • #23   25. mar 2018 Nu kører den igen:)????
    Den sorte elektriske klods i bunden af tændingslåsen, skulle drejes en kvart omgang mere, så spillede det hele.

    Tror Thansen har solgt mig en tændingslås der ikke passer til min årsmodel. De sagde der kun fandtes en slags, men kan se på andre sider de har flere:/

    Tusind tak for alle inputs de har hjulpet og givet mig ideer til at prøve nye løsninger????


  • #24   25. mar 2018 Det er godt nok første gang jeg har hørt om en scooter som starter fint og står fint i tomgang, men går ud når der gives gas, og løsningen så er et løst bundstykke i tændingslåsen smiley
    Et dårligt bundstykke kan sagtens give problemer, men så burde den heller ikke kunne starte og stå i tomgang....!!
    Men hvad, du fik den fixet og det må være det vigtigste smiley


  • #25   25. mar 2018 Helt sikkert det vigtigste at den kører.
    Har skruet på den i 1 1/2 uge nu.
    Har renser karburator 2 gange, sidste gang efter den døde ved gas, så tænker det måske også har hjulpet på det:)


  • #26   25. mar 2018 at rense karburator er ligesom et nyt tændrør

    Det skader aldrig smiley


  • #27   26. mar 2018 Dejligt at du har fået den til og spinde igen.
    Det med oplysninger fra Thansen på deres reservedele, har gjort at jeg er delvist gået helt væk fra dem. Med delviste mener jeg at skal jeg bruge et sodsæt - tændrør - benzinslange eller pærer, så kan jeg godt købe hos dem ellers samler jeg sammen så jeg kan spare fragt fra enten Speedline eller KGI.
    Kigger man på Speedline´s hejmmeside og klikker på varen passer til, skal man lige huske årgangen.
    https://speedline.dk/scooter/pgo-hot50-12-3-eger/laasesaet


  • #28   26. mar 2018 #27 det gav i hvert fald mig mange problemer. Men det gode ved Thansen er de har stort set alt hjemme til hot50. Havde dog i dette tilfælde hellere ventet et par dage på posten.

Kommentér på:
Scooter går ud når jeg giver gas

Annonce