{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
436 visninger | Oprettet:

Pgo Pmx trækker ... mærkeligt indimellem, lige pludselig? {{forumTopicSubject}}

Hey Gutter og gutinder.

Har et lille et problem med min pmx. Har købt scooteren for ca. 2 uger siden og har brugt den hver dag (Søndag-fredag), og den kører fantastisk når man kører ligeud eller ned/op af bakker. Kører ca. 60. Men så idag da jeg fik fri, skulle jeg jo køre hjem, men allerede da jeg havde kørt 2 km lagde jeg mærke til at den begyndte nærmest at trække hurtigere, hvor den ligesom havde et interval hvor den skiftede gear (Hvis det giver mening?) og pludselig flyver den op i fart, som om at remmen pludselig tager ordentlig fat, men så da jeg var ca. 5 km hjemmefra begyndte den at trække med 40 km/t ca. 500m, men så holdte jeg for rød og ventede jo selvfølgelig på at det blev grønt igen, og da jeg kørte igen lavede den pludselig et slags ''gearskift'' igen, og fløj op på 60? Jeg er virkelig forundret. Bruger som sagt scooteren til arbejde, så den skal jo laves, men nogen der har et rigtig godt forslag til hvad det kunne være, eller selv havde stået med et ligende problem?
Scooteren har kørt 5825, og er fra 2006.
Mvh. C smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pgo Pmx trækker ... mærkeligt indimellem, lige pludselig?
  • #1   16. mar 2018 I din bagerste remskive er der 3 slidser "ses på billedet" der sidder 3 stifter som skal køre i de riller. Der kan sagtens være slidt et hak i de riller, oftest hvis scooteren har kørt lovlig i lang tid, og derfor ikke har brugt hele rillen, når man så laver scooteren ulovlig og hele rillen bruges så vil den skulle forbi det hak, og det mærkes som et gearskifte, og hvis hakket er stort nok vil den også kunne sidde fast der er stykke tid, og når den så kommer over hakket vil det klart føles som om den flyver op på 60 igen smiley

    Du kan slibe hakket væk med en fil så det er nemt at reparere...!!

    Ud fra din beskrivelse af symptomer kunne det sagtens være en plausibel grund til dit problem smiley

    Jeg oplevede det selv efter at have kørt lovlig, dog uden begrænsninger i mange tusinde km. Da jeg så satte tun cylinder på og topfarten steg fra 60 til 80 km/t, sad min ofte fast på 60 km/t i flere hundrede meter, før den kom forbi hakket og fanden tog ved scooteren smiley


  • #2   16. mar 2018

    profilbillede
  • #3   16. mar 2018 Den er skam lovlig. Kun pillet skive, og har aldrig været tunet.
    Men godt forslag ellers. smiley vil nok prøve det som sidste mulighed, efter jeg tjekker remmen og variatoren for synlig slid.


  • #4   16. mar 2018 Den er ikke lovlig hvis den kører 60km/t.
    er også ret sikker på at henrik har ret.


  • #5   16. mar 2018 Der er slidt et spor i vario.

  • #6   16. mar 2018 #4 der er ikke skiftet noget, så i mine øjne er den “lovlig”. Specielt når man tænker på at det er os danskerne, som begrænser og smadrer de stakkels motorer. Men alt taget i betragtning ville jeg frem til at den aldrig har været tunet, men bare pillede Skive, hele sin levetid..

    Har haft lortet skildt ad, og det hele ser fint ud. Så nu er jeg da først på bar bund.
    Og nu kører den normalt igen - men hvem ved hvor længe det varer... :-S


  • #7   16. mar 2018 Nu gav du det godt med fedt inde ved de 3 stifter? Det kan næsten kun få for lidt smiley

  • #8   17. mar 2018 #6
    Motoren smadrer kun fordi at forhandlerne er nærige og ikke vil ofre tiden og pengene, på en CDI med begrænsede omdrejninger.
    Det bruger de i Tyskland og har gjort det i rigtig mange år.
    Dernede kan du ofte købe en 25kmt, som er registreret om til 50kmt og så følger 25kmt CDIen med, så køber kan få den synet tilbage til 25kmt.


  • #9   17. mar 2018 Den har fået ny rem, tændrør, variator original med skive, nyt speedometerdrev og speedometer kabel... kører godt, dog tager den lidt mange omdrejninger, og mit speedometer siger jeg kører på den gode side af 100 km/t... Fantastisk! smiley :-S
    (Den kører maks 40 nu)


Kommentér på:
Pgo Pmx trækker ... mærkeligt indimellem, lige pludselig?

Annonce