{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  VGA explora fejl køb. Nogle der kan Anbefale dele at skifte?
  • #1   20. jan 2018 det er ikke være ind en pgo ca samme kvalitet

  • #2   20. jan 2018 T Hansen´s er som udemærket har en G Buddy i garagen med 13.000 på klokken starter og kører hver dag er dog lovlig måske derfor har selv lavet service på den ikke de store udgifter ud over udstødning og dæk med er jo en sliddel rem og ruller er stadig dem der sad i da den blev købt i 2010 så rigtigt brug holder det såmænd nogenlunde.

  • #3   20. jan 2018 #1
    Det er ikke sandt.
    PGO er ganske udemærkede, når bare det ikke er uvidne amatøre, som skruer på dem.

    VGA hedder faktisk slet ikke VGA. Det er Longjia.
    Det gør det nemmere for at finde dele i udlandet, når Thansen er for dyrt eller hvis de ikke har delene.
    Mange af VGA motorene er identiske med CPI og passer dele fra CPI.
    F.eks. krumtap, vario osv, som jo ellers kan være svære at få fat i, i god kvalitet.

    #0
    Du skal slet ikke skifte noget som helst, før det er tiltrængt.
    Det er dog en god ide, at vaske den en gang om ugen med højtryksrenser på god afstand, så længe at der kan ligge salt på vejene.

    Skal den være 100% lovlig eller skal du have lidt mere skub i den?


  • Niklas T
    Niklas T Tilmeldt:
    jan 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #4   20. jan 2018 Jeg har tænkt mig lovligt

  • #5   20. jan 2018 jeg siger jo heller ikke at de passer dele sammen bare at kvaliteten er ca det samme

  • #6   20. jan 2018 CPI er lidt under PGO, vil jeg mene.

  • #7   20. jan 2018 Ja er det også men vga er lidt over cpi

  • #8   20. jan 2018 Har set en vga explora holde uden for en kinagrill som udbringnings knallert.
    Plasticcen ved forlygten og speedometer og blinklys var blevet gulligt og nærmest ikke gennemsigtigt mere.
    Der står to giantco i min opgangskælder hvor man slet ikke kan se speedo mere på grund af samme problem.

    Den ene har afmonteret motor og skal love for slangerne er revnede på den.

    De kan sagtens køre langt de skal bare have en kærlig hånd oftere end taiwanesiske/italienske/japanske maskiner


  • #9   20. jan 2018 Kan anbefale at give diverse blottet metal med wd40 tit og ofte. Vask skjolde tit. Især transparent plastik som det i speedo og lygter.
    Læste forleden i en piaggio zip manual at man faktisk skal vaske den og ikke lade trafiksnavs m.v. sidde på, da der er kemikalier i som angriber plastic metal lak osv.

    Desuden bør man ikke stille den under træer da de drysser skadelige ting også.

    Og det er piaggio som jo ellers er kendt for super kval.

    Jeg stiller aldrig mine maskiner ude foran min opgang da der står træer som regner harpiks hele tiden.
    Står den der en halv time så er der små glinsede pletter klister overalt på den og det kræver en del sæbe at få af

    Silikonespray er også godt for gummi...

    Og så et sprøjt låsespray i låsene ind imellem så man ikke behøver bryde tankdækslet op som på mik første knallert... det var en cpi.

    Eller som på min peugeot buxy hvor det var tændingslåsen der spiste nøglen.

    Eller den thansen kædelås jeg havde engang der spiste nøglen. Heldigvis i åbningstiden og tæt på en smed der hjalp med at skære den op. Efter at have båret min gilera storm 20 minutter derhen smiley puha det var træls


  • #10   20. jan 2018 Blottet metal skal ikke have WD40.
    Det skal have samme undervognsbehandling, som man giver bilers undervogne, mod rust.


  • #11   21. jan 2018 Tommy
    Også sådan noget som den bolt/møtrik der går gennem forhjulet?


    profilbillede
  • #12   21. jan 2018 Og hvad med fjederen til støtteben?
    I mangel på bedre plejer jeg bare at give sådan nogen dele et sprøjt wd40/kædespray ind imellem.
    Faktisk helst en god klistret kædespray så det bliver siddende på længst mulig


    profilbillede
  • #13   21. jan 2018 Og den der går igennem motorophænget.
    Alle knallerter bør splittes ad ved køb og tilføres kobberfedt på alle bolte.

    Prøv tektyl til fjedre, blottet metal osv næste gang.


  • #14   21. jan 2018 Nå ja kobberfedt!
    Jeg splittede min ad da jeg fik den, for at montere cylinder udstødning vario osv. Nærmest alle bolte fik kobberfedt.
    En af de skruer der holdt blæserskjoldet på motoren knak, og jeg fik boret skævt da jeg skulle have den ud, så har måtte stripse blæserskjold fast på det ene punkt.
    Der irriterede mig så meget at jeg satme ikke ville spare på kobberfedtet smiley hader knækkede bolte! Hader hader hader det. Så meget ekstra besvær bare fordi man ikke lige gad bruge 5 sekunder på at give kobberfedt da der blev monteret
    Skal overveje at købe en spand tektyl

    Fås det i transparent?

    Tøver dog med at komme det på støttebens fjeder. Forestiller mig det ikke kan komme ind i alle fjederens drejninger, og hvis det gør at fjederen så vil gnide det af når man strækker den og lader den komprimere igen flere gange dagligt?
    Der er kædefedt/wd40 godt fordi det kommer ind i små revner, bliver siddende selvom overfladerne gnider mod hinanden og er nemt at påføre en gang imellem.


  • #15   21. jan 2018 Min Ibiza har fået PAVA behandling i 2013 og der er intet sort i dørene eller andre hulrum.
    Alt er dog klistret og der lå en lille pøl ved en af propperne og denne pøl mindede om palmin, som bruges til at stege klejner i, omkring juletid.
    Så det er lettere gennemsigtigt.


Kommentér på:
VGA explora fejl køb. Nogle der kan Anbefale dele at skifte?

Annonce