VGA explora fejl køb. Nogle der kan Anbefale dele at skifte? {{forumTopicSubject}}
Ok så jeg fik en ny scooter fra thansen, har hørt at de går i stykker hurtigt og bare er looort. Nogle anbefalinger for dele jeg kan skifte?
Ok så jeg fik en ny scooter fra thansen, har hørt at de går i stykker hurtigt og bare er looort. Nogle anbefalinger for dele jeg kan skifte?
Spar penge på din forsikring
jan 2010
Følgere: 267 Scootere: 14 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 24.179
jan 2017
Følger: 1 Følgere: 4 Emner: 6 Svar: 223
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 424 Scootere: 7 Emner: 59 Svar: 35.108
Det er ikke sandt.
PGO er ganske udemærkede, når bare det ikke er uvidne amatøre, som skruer på dem.
VGA hedder faktisk slet ikke VGA. Det er Longjia.
Det gør det nemmere for at finde dele i udlandet, når Thansen er for dyrt eller hvis de ikke har delene.
Mange af VGA motorene er identiske med CPI og passer dele fra CPI.
F.eks. krumtap, vario osv, som jo ellers kan være svære at få fat i, i god kvalitet.
#0
Du skal slet ikke skifte noget som helst, før det er tiltrængt.
Det er dog en god ide, at vaske den en gang om ugen med højtryksrenser på god afstand, så længe at der kan ligge salt på vejene.
Skal den være 100% lovlig eller skal du have lidt mere skub i den?
jan 2018
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
jan 2010
Følgere: 267 Scootere: 14 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 24.179
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 424 Scootere: 7 Emner: 59 Svar: 35.108
jan 2010
Følgere: 267 Scootere: 14 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 24.179
sep 2003
Følger: 17 Følgere: 654 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.018
Plasticcen ved forlygten og speedometer og blinklys var blevet gulligt og nærmest ikke gennemsigtigt mere.
Der står to giantco i min opgangskælder hvor man slet ikke kan se speedo mere på grund af samme problem.
Den ene har afmonteret motor og skal love for slangerne er revnede på den.
De kan sagtens køre langt de skal bare have en kærlig hånd oftere end taiwanesiske/italienske/japanske maskiner
sep 2003
Følger: 17 Følgere: 654 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.018
Læste forleden i en piaggio zip manual at man faktisk skal vaske den og ikke lade trafiksnavs m.v. sidde på, da der er kemikalier i som angriber plastic metal lak osv.
Desuden bør man ikke stille den under træer da de drysser skadelige ting også.
Og det er piaggio som jo ellers er kendt for super kval.
Jeg stiller aldrig mine maskiner ude foran min opgang da der står træer som regner harpiks hele tiden.
Står den der en halv time så er der små glinsede pletter klister overalt på den og det kræver en del sæbe at få af
Silikonespray er også godt for gummi...
Og så et sprøjt låsespray i låsene ind imellem så man ikke behøver bryde tankdækslet op som på mik første knallert... det var en cpi.
Eller som på min peugeot buxy hvor det var tændingslåsen der spiste nøglen.
Eller den thansen kædelås jeg havde engang der spiste nøglen. Heldigvis i åbningstiden og tæt på en smed der hjalp med at skære den op. Efter at have båret min gilera storm 20 minutter derhen puha det var træls
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 424 Scootere: 7 Emner: 59 Svar: 35.108
Det skal have samme undervognsbehandling, som man giver bilers undervogne, mod rust.
sep 2003
Følger: 17 Følgere: 654 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.018
Også sådan noget som den bolt/møtrik der går gennem forhjulet?
sep 2003
Følger: 17 Følgere: 654 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.018
I mangel på bedre plejer jeg bare at give sådan nogen dele et sprøjt wd40/kædespray ind imellem.
Faktisk helst en god klistret kædespray så det bliver siddende på længst mulig
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 424 Scootere: 7 Emner: 59 Svar: 35.108
Alle knallerter bør splittes ad ved køb og tilføres kobberfedt på alle bolte.
Prøv tektyl til fjedre, blottet metal osv næste gang.
sep 2003
Følger: 17 Følgere: 654 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.018
Jeg splittede min ad da jeg fik den, for at montere cylinder udstødning vario osv. Nærmest alle bolte fik kobberfedt.
En af de skruer der holdt blæserskjoldet på motoren knak, og jeg fik boret skævt da jeg skulle have den ud, så har måtte stripse blæserskjold fast på det ene punkt.
Der irriterede mig så meget at jeg satme ikke ville spare på kobberfedtet hader knækkede bolte! Hader hader hader det. Så meget ekstra besvær bare fordi man ikke lige gad bruge 5 sekunder på at give kobberfedt da der blev monteret
Skal overveje at købe en spand tektyl
Fås det i transparent?
Tøver dog med at komme det på støttebens fjeder. Forestiller mig det ikke kan komme ind i alle fjederens drejninger, og hvis det gør at fjederen så vil gnide det af når man strækker den og lader den komprimere igen flere gange dagligt?
Der er kædefedt/wd40 godt fordi det kommer ind i små revner, bliver siddende selvom overfladerne gnider mod hinanden og er nemt at påføre en gang imellem.
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 424 Scootere: 7 Emner: 59 Svar: 35.108
Alt er dog klistret og der lå en lille pøl ved en af propperne og denne pøl mindede om palmin, som bruges til at stege klejner i, omkring juletid.
Så det er lettere gennemsigtigt.
VGA explora fejl køb. Nogle der kan Anbefale dele at skifte?