{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.745 visninger | Oprettet:

Tina N
Tina N
Tilmeldt:
10. jul 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8

Scooter kan ikke starte {{forumTopicSubject}}

Hejsa. Er ret ny i scooter verdenen, da min søn har fået en sådan. Nu prøver vi så sammen at få den fikset, så den kan køre igen. Har en to takts som selv blander olien i benzinen. Kom kørende og pludselig døde knallerten. Siden har den ikke kunnet køre. Den kan startes, men kan ikke holdes i gang. Der er skiftet tændrør og der er god gnist. Kan konstatere at der kommer ret meget olie ud på tændrør og i det hele taget så snart den startes. Den dør nærmest med det samme igen. Hvad gør man?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Scooter kan ikke starte
  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 48 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.034
    #1   10. jul 2017 Hvilken scooter ?

    Ryger den voldsomt når den starter ? Hvis ja, så kunne man mistænke oliepumpen, slangerne kan være forbundet forkert, pumpen kan være defekt så olien render lige igennem den.

    Det kan selvfølgelig også være andre ting, men man er nødt til at starte fra en ende.


  • Tina N
    Tina N Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #2   10. jul 2017 Den ryger helt vildt meget, når den starter. Den har kørt fint en måneds tid efter at han havde fået den. Kan det løses ved at lukke af for pumpen til olie, tømme tanken og så hælde færdigbehandlet på?

    Det er en Sym Jet Euro X 50 to takts


  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 48 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.034
    #3   10. jul 2017 Jeg ville starte med at fejlsøge, inden der blev lukket af for pumpen, men det kan lade sig gøre at gøre som du siger, blot klem slangen fra oliepumpe, og så hæld en omgang premix på, og se om det løser problemet.

  • Tina N
    Tina N Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #4   10. jul 2017 Tusind tak. Undersøger lige om slangen sætter rigtigt på, men umiddelbart ser det sådan ud.... Kan for meget olie få den til at gå i stå?

  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 48 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.034
    #5   10. jul 2017 Ja, den kan ikke forbrænde alt det olie, og det kokser tændrøret til.

    Hvad er det for en scooter ?


  • Tina N
    Tina N Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #6   10. jul 2017 Det en Sym Jet Euro X 50 to takts

    ....og tak for det hurtige svar... Kender ikke rigtigt nogle der kan hjælpe mig og sønnike, så må lære det lidt fra bunden....


  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 48 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.034
    #7   10. jul 2017 Sym har jeg desværre ikke rodet ret meget med, men det burde være ret basalt alligevel og finde ud af hvad pokker der er gået galt.

    Jeg har oplevet oliepumper der er gået til, og blot har tømt olietanken ind i cylinderen, med samme resultat.

    At rode er også den bedste måde at lære på, det var selv sådan jeg startede. smiley


  • Tina N
    Tina N Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #8   11. jul 2017 Tænker at vi lærer det sammen og så med hjælp fra nogle som dig smiley

  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 48 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.034
    #9   11. jul 2017 Held og lykke med projektet, og mon ikke det lykkes - ellers må du spørge igen. smiley

  • #10   11. jul 2017 Kan se den kører med kabelstyrret oliepumpe, så tjek om kablet enten er knækket / sat sig fast eller om vippenarmen overhovedet bevæger sig på oliepumpen. Når i drejer gashåndtaget, skulle vippearmen på oliepumpen også gøre det ( kan tjekkes uden og starte den ). Lige hvor den sidder ved jeg desværre ik, så i må følge olieslangen evt. fra karburatoren eller fra olietanken.
    For meget olie kan gøre, at den har svært ved og starte eller ik kan holde sig igang.
    Oliepumpen på den, ser sådan her ud ;).
    https://speedline.dk/oliepumpe-original-s-sy-1510a-tfb-000

    Umiddelbart tror jeg mere, at den ik for nok eller slet ingen benzin. Men som Reject skriver, så tag en ting af gangen.


  • #11   11. jul 2017 Tina N. Hmmm var det dig som ringede til mig i søndags, for der var en som ringede med en Sym der havde startvanskeligheder ??.

  • Tina N
    Tina N Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #12   11. jul 2017 Det var det ikke nej. Det ville nu ellers være godt med en livline.... Tjekker om vippearmen er korrekt. Spørger nok dumt, da vi tog skjoldet af på knallerten så vi kan se ind til oliepumpen,så er der ligesom et lille hul, som osen kommer ud af.... Min første tanke var derfor, om der var noget, som at røget af?

  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 48 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.034
    #13   11. jul 2017 Lige i det her tilfælde ville et billede være rigtigt godt smiley

  • Tina N
    Tina N Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #14   11. jul 2017 Får taget et billede af det i morgen eller onsdag når vi har mulighed for at rode med det. Det ligner at der måske skulle være en lille prop eller noget. Lægger billede i tråden.... Foreløbig tusind, tusind tak for jeres hjælp smiley Venligst Tina

  • #15   11. jul 2017 Du / i spørger bare løs og lad være med og tænke... det er for åndsvagt / pinligt og spørge om, for vi har alle skulle kravle før vi kunne gå. Hmmm er det muligt imorgen, at i kan tage og lægge et billed op af det lille hul den oser ud af ??.
    Syndes det er fedt, at i begge går på med krum hals og sidevind.


  • #16   11. jul 2017 Hvis det går helt galt eller er totalt uoverskueligt, så send mig en PB og vi kan finde ud af noget.

  • Tina N
    Tina N Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #17   11. jul 2017 Tusind tak Uwe smiley Ser om vi kan få taget billeder i morgen.

  • thomas e
    thomas e Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #18   16. jul 2017 Har selv haft det samme problem.stod min scooter stille i en uge så var den næsten umulig at starte,den røg helt vildt de førete minutter,og derefter var den ok. det var oliepumpen der var defekt.olien løb langsomt ind i motoren når den stod stille.

  • Tina N
    Tina N Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #19   16. jul 2017 Har fået lidt hjælp til at kigge på den. Vi prøvede at give den præblandet brændstof, men det fik den ikke til at starte. Der er tilsyneladende røget en vakuumslange af. Ved dog ikke helt, hvordan sådan en ser ud, så er lidt usikker på, hvor jeg kan få fat i sådan en.

  • Kasper C
    Kasper C Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 22 Følgere: 4 Svar: 187
    #20   16. jul 2017 Det er ganske alm benzin slange. Det kan ihvertfald bruges. Tjek alle slanger for brud og utætheder. Lugter tændrøret af benzin?

  • #21   16. jul 2017 Jeg plejer og bruge denne her, så jeg holder vacum i sort slange. Ved godt at flere scootere han både benzin og vacum i sort, men for ik og komme til og bytte om ændre jeg det mange gange til vacum = sort og benzin = klar slange .
    https://www.thansen.dk/scooter-knallert-mc-atv/knallert-og-scooterdele/universal/benzinslange-filtre/benzinslange-sort-pr.-meter-st%C3%A6rk/n1686024798/pn1686024800/


  • Kasper C
    Kasper C Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 22 Følgere: 4 Svar: 187
    #22   16. jul 2017 Det skal nok virke ! Tag for god ordens skyld og skift alle slanger

Kommentér på:
Scooter kan ikke starte

Annonce