{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ingen gnist..
  • #1   23. apr 2017 Det kan også være noget som simpelt som stel den mangler... evt træk en ledning fra batteri direkte over til den gamle

  • #2   23. apr 2017 Er der noget el der virker?

  • scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

    Følgere: 23 Svar: 2.502
    #3   23. apr 2017 Er det originale dele du har sat på?
    Du kan bøje pickupen så den sidder helt tæt på forhøjningen på svinghjulet men uden at den rør.
    Test alt det elektriske på scooteren og se hvad der ellers ikke virker.
    Tag diverse stik/ledninger fra hinanden og sørg for at der er god forbindelse.
    Du kan måle om der er forbindelse diverse steder med et multimeter og modstand i spolerne.
    Tjek stelforbindelsen. Sikringer.


  • #4   23. apr 2017 Det er originale dele der er sat på, udover cdi. Men den virker.

    Ved ikke om noget el virker da jeg ikke har batteri på den, men det plejede at virke. Der var vidst lidt strøm/modstand i stel så vidt jeg husker.


  • scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

    Følgere: 23 Svar: 2.502
    #5   23. apr 2017 Prøv og sæt batteri i og se forskellen.
    Prøv så og sæt original CDI-boks i og se forskellen.


  • #6   23. apr 2017 Det har ingen betydning i dette tilfælde med batteri og CDI, da det har virket førhen og lige er testet på anden maskine..

  • scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

    Følgere: 23 Svar: 2.502
    #7   23. apr 2017 Hvis du sætter batteri i kan du bedre fejlsøge.
    Så kan du teste hvad der virker og ikke virker af alt det elektriske for bedre at vide hvor du skal kigge efter fejlen.
    Hvis nu alt det elektriske ikke virker så kan det være sikring eller stelforbindelse.


  • #8   23. apr 2017 Må sige jeg er enig med scootergrisen... batteriet ville hjælpe dig med fejlsøgning og intet andet, men dog skulle den gerne starte selvom sikringen er gået, den tager sig kun af alt el

  • #9   23. apr 2017 Det kan også være bundstykket i tændingslåsen

  • #10   24. apr 2017 Jeg har nu været nede og måle strøm med et multimeter(volt meter?) og målte tændspolen osv. Det gav et par udslag når jeg kørte langsomt med cylle(altså med boremaskine). Jeg fik en masse når jeg kun målte stel, men skulle hele tiden flytte på stel ellers ville den gå i 0.. Fatter hat af hvad der sker..

  • scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

    Følgere: 23 Svar: 2.502
    #11   24. apr 2017 Ikke sikkert du kan måle spændingen i tændrørskablet med et almindeligt multimeter fordi det er så kort tid strømmen er der af gangen men du kan måle modstanden.
    https://scootergrisen.dk/scooterhjemmeside/service_fejlfinding_elektrisk.php

    Prøv og mål alt muligt og skriv ned hvad du måler og hvor så kan det være vi kan se om der er noget galt.


  • #12   24. apr 2017 Jeg målte et maks på 12 watt tror jeg ved tændspolen, men der var i maks 1 sekund, så faldt den til 0 hvor jeg så skulle rykke lidt på følerne og derefter kom der 9-12 igen.

Kommentér på:
Ingen gnist..

Annonce