{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.947 visninger | Oprettet:

Klaus G
Klaus G
Tilmeldt:
17. jul 2006
Følger: 2 Emner: 6 Svar: 23

Scooter vil kun starte med bundgas og tager ingen omdrejninger. {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har lige fjernet tragten på min Hot50(12" 3eger hjul, købt i år og 1000km gammel).I samme omgang har jeg købt en dyse 74 hos Thansen og sat den i, i stedet for den originale dyse 72. Skiven i vario er også fjernet, men det er længe siden.

Jeg starter skidtet, som faktisk slår fint igang, jeg køre en testtur på 4-5km. Da jeg er tilbage i værkstedet og holder i tomgang går den så ud. Nå, jeg prøver at starte den igen, men nu vil den kun slå igang hvis jeg giver fuld gas og den vil ikke tage omdrejninger, men kan holde sig igang ved tomgangs niveau. Samme opførsel gør sig gældende 2timer senere, så problemet er nok ikke relateret til varmen.

Hvad siger jeres erfaringer med den her opførsel?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Scooter vil kun starte med bundgas og tager ingen omdrejninger.
  • Mads F
    Mads F Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 12 Følgere: 11 Svar: 2
    #1   7. jul 2015 Smid et powerfilter på dys op til 80 så er du kørende. Tjek din membran.
    Sæt en op til munden og sug. Det skal du helst ikke kunne. Hvis du kan, køb en ny.
    Eller hold den op mod solen. hvis du kan se igennem ny...
    Ps skru din blandings skrue helt i bund smiley
    Jeg har taget skiven og tragten på min.
    Powerfilter og smidt 50cc dr racing cylinder og stempel kit på min pmx naked. Samme som hot 50's system...
    Jeg har en dyse 82 i. Min render omkring de 80. Med godt mellemtræk smiley


  • Klaus G
    Klaus G Tilmeldt:
    jul 2006

    Følger: 2 Emner: 6 Svar: 23
    #2   7. jul 2015 Membranen burde ikke være defekt, når den kun har kørt 1000km. Desuden er det påfaldende det sker lige efter jeg har fjernet tragten og dyset om.

    Jeg er ikke interesseret i powerfilter og anden cyl, men vil gerne vide hvorfor den ter sig som den gør og hvad løsningen kan være.


  • Mads F
    Mads F Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 12 Følgere: 11 Svar: 2
    #3   7. jul 2015 Dys den på 78 - 80.
    Køb et dyse sæt og prøv dig frem...


  • #4   7. jul 2015 Det lyder umiddelbart som et benzinproblem, men hvad det skyldes er jo et sværere spørgsmål. smiley

    Mit umiddelbart første gæt er at det ikke er blevet samlet helt godt nok, så studs eller karburator har rystet sig en smule løs under prøveturen og den nu så suger ret meget falsk luft. smiley

    Mit umiddelbart næste gæt er at der er kommet noget skidt i karburatoren da du har skiftet dysen. Hvis du har adgang til trykluft, så vil en adskillelse af karburatoren og gennemblæsning fikse det problem. smiley

    Man kan altid frygte at du har kørt for magert og at noget er gået i stykker når du så er kommet tilbage i værkstedet og der på grund af færre omdrejninger er mindre køling. smiley
    Men tjek først de ting der kan være sket, som ikke kræver nye dele. Oftest er det det mest simple. smiley


  • Klaus G
    Klaus G Tilmeldt:
    jul 2006

    Følger: 2 Emner: 6 Svar: 23
    #6   7. jul 2015 Tak for input.

    Jeg vil prøve at efterspænde studs og karburatoren, for at se om det hjælper. Hvis ikke, så må jeg prøve at afmontere luftfilter, for at se om det mere luft hjælper den.

    Dysen blev spændt så hårt jeg turde gøre det, så det er utroligt hvis den skulle være raslet løs, men man ved jo aldrig smiley


  • #7   7. jul 2015 Måske dyse har rystet sig løs eller svømmer sidder fast skild kabu ad og rens og så samle det igen

  • Klaus G
    Klaus G Tilmeldt:
    jul 2006

    Følger: 2 Emner: 6 Svar: 23
    #8   7. jul 2015 Jeg har lige efterspændt studs og karb, uden det virker til at der var noget der sad det mindste løs. Hjalp intet. Luftfilteret kom af og så har den noget nemmere ved at starte, dog skal der drejes en del på gashåndtaget, men den vil gerne tage gassen nu, dog ikke såen heelt godt.

    Der er tilgengæld en del mere røg end der plejer at være...

    Hvordan er kvaliteten på Thansen dyser? Kan man regne med nummeret der står på dem? Eller skal jeg bare bide i det sure æble og få købt nogen et ordentligt sted?


  • #9   7. jul 2015 samme dyser de sælger alle andre steder af med bundkaret og tjek svømmer

  • #10   7. jul 2015 Ja, som Team-giver-dig-baghjul siger, så lyder det som om der må være gået et eller andet galt med svømmer eller nåleventil da du samlede den, så du får for meget benzin, hvis den er nemmere når filteret er af. smiley

  • #11   7. jul 2015 kørte den fint på din tur er der jo tydeligvis gået noget galt da du slukkede den efterfølgende

  • Klaus G
    Klaus G Tilmeldt:
    jul 2006

    Følger: 2 Emner: 6 Svar: 23
    #12   7. jul 2015 Har haft det hele skildt ad. Denne gang haft karb helt afmonteret. Ingen synlige tegn på fejl og mangler nogen steder. Men den blev blæst igennem, tjekket for gennemgang alle steder, samlet og den starter som en mis, præcis som første gang jeg samlede den.

    Det kniber med tiden her til aften, så det blev kun en kort prøvetur, men ingen problemer endnu. Update kommer engang i morgen, efter en længere tur.

    Men det kan da godt være der har været et eller andet microskobisk skidt i karb, hvem ved...


  • #13   7. jul 2015 Godt at høre at det fungerer igen. smiley

    Som du selv siger kan det sagtens have været noget skidt et sted. Den slags sker jo relativt nemt i en karburator, hvor det er luft- og benzinstrømme gennem små kanaler der sørger for at det hele duer som det skal. smiley


  • #14   7. jul 2015 Der skal bare et lille støvkorn til at sætte svømmer fast så super det løst evt skift benzin filter eller monter et vis du ikke har et så slipper du for lort fra tanken sætter sig fast i kabu

  • Klaus G
    Klaus G Tilmeldt:
    jul 2006

    Følger: 2 Emner: 6 Svar: 23
    #15   7. jul 2015 Scooteren er købt d. 26/3-2015 og har pt rundet 1075km. Så den er med benzinfilter og aldrig noget jeg kunne drømme om at undvære smiley

    Jeg køre lige skidtet ordentligt varm i morgen og så må vi se om det holder som det skal og så kan jeg også få et indtryk af om tændrøret ser ud som det skal jo.


  • #16   7. jul 2015 Ja god ide Held og lykke med den ellers ved du hvor problemet er nu vis den gør det igen

  • #17   7. jul 2015 Skulle til at sige du starter med at ignorere det Mads F har skrevet, men kan se du har fået den fikset.. Så det er super smiley

  • #18   7. jul 2015 Han vil jo ikke have power filter på så dur jo ikke

  • #19   7. jul 2015 Og det skal han skam heller ikke smiley

  • #20   7. jul 2015 Nej tror den valgte dyse passer nogenlunde okay så en god tur med masser af bundgas imorgen så må han jo vudere om den passer

  • Klaus G
    Klaus G Tilmeldt:
    jul 2006

    Følger: 2 Emner: 6 Svar: 23
    #21   9. jul 2015 Nu køre maskinen som den skal. Tændrøret har jeg også nuppet et billede af. Synes dog bare det bliver noget hvidt på ydersiden af elektroden...

    profilbillede
  • #22   9. jul 2015 Den er fin indstillet vis du bange for at den skal sæt sig så gå en dyse op det skal jo være lysebrun som en urystet cocio flaske

  • Klaus G
    Klaus G Tilmeldt:
    jul 2006

    Følger: 2 Emner: 6 Svar: 23
    #23   9. jul 2015 Umildbart skriger den jo ikke for mager blanding. Jeg ser hvad den siger efter et par ture mere smiley

  • #24   9. jul 2015 Kunne godt se lidt mager ud men alligevel ikke da den ikke er jævnt farvet men ja kør lidt mere og se hvad den siger husk at gi kun fuld gas ellers kan du ikke finde det rette rasultat

  • #25   9. jul 2015 Til en to-takter er den farve fin, men kører nogle ture mere og hold meget øje med det, så du er sikker på at farven nu ikke blot er sod fra før der lige så stille brændes væk smiley

Kommentér på:
Scooter vil kun starte med bundgas og tager ingen omdrejninger.

Annonce