{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.166 visninger | Oprettet:

Puch Maxi krumtapleje - Hvilket leje til min "Piaggio" 1989 Maxi? {{forumTopicSubject}}

Hey SG

Jeg har et lille problem. Jeg har åbenbart den "nye" model krumtap i min Maxi E50 motor fra 1989, produceret af Piaggio efter de overtog, og dét krumtapleje med ringen på, som Thansen har, er til den gamle model. Det vil sige at jeg skal have lejet hvor den indeste ring er lavere, men jeg er i tvivl om hvilket jeg skal købe.

Enten hedder det 6203NR-S eller 6203ST - men hvilket?

Kan det passe at det er dette, som de kalder for "small" ? -> (link fjernet)

Jeg har læst denne tråd ( (link fjernet) ), hvor der linkes til et meget dyrere leje, også kaldet small.

Er der nogen der kan fortælle mig hvilket leje jeg skal bruge til min 1989'er? smiley Det haster lidt smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Puch Maxi krumtapleje - Hvilket leje til min "Piaggio" 1989 Maxi?
  • #1   11. aug 2013 (link fjernet)

• #2   11. aug 2013 Jep, samme som er linket til i den anden tråd. Men er det så ikke magen til dette? (link fjernet)

• #4   11. aug 2013 Det vi fik i Thansen hedder 6203Z, og er beregnet til den gamle krumtap, vi har pillet ét magen til af en gammel ødelagt krumtap, og kan tydeligt se forskel på både leje og tap - men det endte med at vi sleb den 1mm af, som var for meget, så lejet sidder nu mellem de to låseringe på min Piaggio-tap, så det skulle jo umiddelbart være fint smiley

Er der andre forskelle på Piaggio-blokken, og en "almindelig" Maxi?

• #5   11. aug 2013 Nu har vi bare et andet problem... Det kan da ikke passe at bare fordi det er en '89, skal der et specielt stempel i? Har købt et tol4 52,5mm stempel, men det er som om krumtappen skal over et punkt/hak når den går i top når vi drejer på svinghjulet, altså tvinges over det, så det går ikke rent - det gamle stempel var kun 50mm højt, men tror der er skåret af det, eller hvad? Der er forskel på målet fra krydspind til top osv, så der er sgu noget galt... smiley

Kommentér på:
Puch Maxi krumtapleje - Hvilket leje til min "Piaggio" 1989 Maxi?

Annonce