{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.622 visninger | Oprettet:

Hjælp til Justering af oilpumpe PGO COMET {{forumTopicSubject}}

Hej Scootergalleri!

Jeg har lidt problemer med at min PGO Comet ikke får nok olie til motoren.

Lad mig lige give en "forhistorie" til den begrundelse jeg er havnet i:

Jeg var på vej hjem fra arbejde med min dejlige PGO Comet. Pludselig gik motoren ud. Derefter prøvede jeg at starte den igen og kørte nok lige et par 100 meter og gik ud igen. Det var meget koldt den dag jeg kørte, nok -10 grader, så det kunne nok være det var karburator-sprit den skulle have, men det var det så ikke for det testede jeg så. Men motor sat sig simpelthen. Oliepumpen var røget, så den virker så ikke. Oveni i det var stempelt og cylinder også gået i stykker.

Men fik så monteret et nyt stempel og cylinder og købt en brugt oliepumpe.

Men den forrige oliepumpe var automatisk, altså det vil sige at gaskablet var ikke monteret på oliepumpe.

Den brugte oliepumpe jeg købte til den var altså beregnet til med montering til gaskablet, men mit gashånd har ikke et kabel til den. Så jeg tog den så af (den som er beregnet til gaskablet) og prøvede så at give den fuld åbning til olie. Men syntes der næsten ikke kommer noget ud af slangen (slangen til karburatoren fra oliepumpen).
Men.... når jeg taget slangen er kommer fra karburatoren kommer der en gang i mellem olie ud.

Spørgsmålet er så her: Hvordan justere man oliepumpe som er beregnet med tilslutning gaskabel til automatisk? Kan det lade sig gøre?

Håber nogen som har kendskab til PGO Comet kan hjælpe mig med problemet her!

Tak på forhånd!

Mvh. Mark

Spar penge på din forsikring



  • Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
Hjælp til Justering af oilpumpe PGO COMET

Annonce