{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.686 visninger | Oprettet:

RMX skyder ud af kaburatoren {{forumTopicSubject}}

Davs herlige SG'ere.

Nu har jeg sku efterhånden prøvet en masse for at få min RMX startet, så nu syntesj eg det var på tiden med en video til jer, så i måske kan hjælpe lidt.

<b>symptomer</b>

Når jeg enten løber den igang eller benytter en boremaskine, så kan den godt starte, men ikke trække sig selv og ikke engang stå i tomgang. Hvis jeg giver den lidt gas så skyder den ud af kaburatoren. Nogle gange gør den det også selvom jeg intet gas giver.

<b>Jeg har prøvet at skifte følgende dele</b>

2 x cylindere(1 std og 1 airsal 48mm)

3 x kaburator(1 std, 1 19mm dellorto BE og 1 21mm noname til 150kr)

dyse 80, 88 og 92(i BE'eren)

tændrørshætte

et hav af tændrør(heriblandt 1 der kun havde været startet i 20sek og 2 der aldrig havde været startet før)

<b>jeg har også prøvet at gøre følgende</b>

trække nye kabler fra stator til den sorte boks(tændspolen/cdi tingest)

ny stelforbindelse - har også prøvet med 2 stelforbindelser på samme tid

skåret nyt gevind i tændrørskablet

Pillet lyddæmberen af

Forskelige indstilninger af kaburator(19mm BE). Herunder en indstilning som den kørte 60 med(std cylinder). Des mere benz des "bedre" kører den selvom den stadig ikke starte - forskelne er minimal

Kig lige på videoen her. Den tager 20 sekunder. Jeg starter med boremaskine.

http://www.scootergalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=86433

Som i ser og hører så skyder den ud af kaburatoren. Jeg provokerer den lidt ved at give give den gas ngole gange for at få den til at skyde.I kan også høre den er ved at starte i starten, men den kan altså ikke holde sig kørende selv.

Jeg mistænker det selv for at være for tidlig tænding? Siden den skyder ud igennem kaburatoren. Tændingen står rigtigt(har tjekket nede ved statoren), så jeg kan kun forestille mig at det er den sorteboks/tændspolen den er galt med.

Hva siger i?

På forhån tak:)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Frese aftapventil med slangeforskruning 3/4" 1.200 kr.
  • Vaske vindueri stuen 205 kr.
  • Maling af stue på 1 dag 6.000 kr.
  • Der skal lægges boen plankegulv i et rum på 16 kvm 2.900 kr.
  • Skrue armatur fast på køkkenvask. 260 kr.
  • Montering af fronter hvidevarer + rensning af afløb 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  RMX skyder ud af kaburatoren
  • #1   23. jan 2011 har du kigget på din membran?

• #2   23. jan 2011 Er der justerbar tænding på? Og i så fald, har du så rodet med indstillingen?

• #3   23. jan 2011 Jeg glemte helt at skrive membran på.

Jeg tænkte at det kunne være membranen, som var en barikit membran med carbon plader på. Så jeg tog en hvad jeg tror er en std membran med metalplader på, og tjekkede om den var tæt ved at gå ind i et mørk rum og rette stærkt lys på membranen, men jeg kunne ikke se noget lys.

Med hensyn til tændingen, så har jeg tjekket at statoren står som den skal . Dvs at den lille ridse i statoren står ud for den lille ridse i motorblokken. Det står som det skal.

Jeg forestiller mig at den tænder for tidligt og derfor ikke når at lukke skyllekanaler og membran plader. Den for tidlige tænding er ikke fordi statoren står forkert, så jeg kan ikke se andre muligheder end at tændspolen(den sorte boks) ikke fungerer korrekt.

• #4   23. jan 2011 Den KAN IKKE skyde ud af karburatoren hvis membranen er tæt.
    Det ligsom hele ideen med en membran.
    Så det er 100% det at din fejl den ligger.

• #5   23. jan 2011 Hvorfor kan den ikke det? Hvis membranen stadig er åben i indsugningsfasen når den fejlgnister, så kan den vel godt skyde ud af kaburatoren.
    Ikke at jeg ikke tror på dig, for det lyder da sandsynligt, men jeg må da lige spørge ind til det:)

For så må jeg jo bare købe ny membran. Den er jo heller ikke alt for dyr.

• #6   23. jan 2011 Det er rigtigt som tommy siger, den bør i teorien ikke kunne skyde ud af karburatoren hvis membranen intet fejler. Membranen åbner sig jo fordi der dannes et undertryk, ryger trykket tilbage så lukker membranen og så kan den ikke skyde ud af karburatoren, da membranen er lukket.

• #7   23. jan 2011 Tjoe det kan i jo have ret i. Fatter bare ikke hvordan en membran kan gå i stykker ved at jeg skifter topstykke. Og slet ikke at 2 membraner er i stykker.

Men jeg må vel bare købe en ny en så.

• #8   23. jan 2011 Det du tænker på, det er en styret ventil.
    Altså som på en bil hvor den står åben når knastakslen presser den åben.
    En membran virker på samme måde som en kugleventil til en cykel og til andre køretøjer.
    Luften går KUN en vej, medmindre at den er defekt.

Det du dog kan opleve, kan vel kaldes for toileteffekten???!!!
    Altså når du laver en pølle i kummen og vandet så sprøjter op på balderne.
    Altså luften bevæger sig med stort hast ind i karburator og studs.
    Når membranen lukker, så dannes der et meget lille overtryk i studsen, som så vender og skyder lidt ud.
    Men du skal helt sikkert se din membran igennem for fejl.

• #9   23. jan 2011 Jo jeg forstår sagtens principet i en membran og kender en del til tryk. P = Ru * h * g --> F = P * A hehe.

Jeg tænker bare at når den er åben, så vil der gå et øjeblik hvor der kan komme gas den forkerte vej. Men det kan måske være så lille et øjeblik at det ikke betyder noget. Det er dét jeg ikke lige kan regne ud:)

• #10   23. jan 2011 Er du sikker på at den lukker tæt? Det er jo selvfølgelig tosset at købe en ny hvis det ikke er den, men jeg har svært ved at se hvad det ellers skulle være.

Du kan jo prøve at suge i den og se om der slipper luft igennem. Du skal selvfølgelig sørge for at munden slutter helt tæt om "membranhullet"

• #11   23. jan 2011 Tror sku bare jeg køber en ny for at være helt sikker.En ny en koster 100kr ved Thansen. Det erjo så nok ikke lige den sygeste gode membran selvfølgelig, men den burde være tæt og så kan det jo testes om det er der den er gall.

Alternativt koster den billigste jeg kan finde på nettet 250kr plus porto. Kedeligt at smide så mange penge efter det hvis det ikke er problemet.

• #12   23. jan 2011 Det splitsekund du snakker om, der skulle den stå åben længe nok ved 1500-2000 rpm?
    Hvis det skulle være tilfældet, så ville motoren ikke kunne tage 10.000 rpm da den nærmest vil være åben hele tiden så?

• jan w
    jan w Tilmeldt:
    aug 2009

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 16
    #14   22. mar 2011 gad ikk lige læse alle indlæg. men har du tjekket din tænding står rigtig. jeg prøvede det samme på min og det var fejltænding. der er jo mærker der skal stå overfor hinanden.

• jan w
    jan w Tilmeldt:
    aug 2009

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 16
    #15   22. mar 2011 humm nu læste jeg lige det sidste du havde skrevet. humm hvad kan det så lige være. den må jeg sku nok lige tykke lidt på. fik du tjekket skiftet din membran.....

• #16   23. mar 2011 Well jeg har ikke RMX'en længere. Byttede den til en Stalker. Men tændingen burde stå rigtigt og membranen havde jeg udskiftet. Faktisk udskiftede jeg stort set alt på RMX'en undtagen krumtap og stator. Så gad jeg ikke mere og byttede den væk.

Kommentér på:
RMX skyder ud af kaburatoren

Annonce