{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
87 visninger | Oprettet:

Male min scooter. {{forumTopicSubject}}

Hej Gutter. For første gang skal jeg prøve male min scooter. Den er brugt. Så vil gerne shine den op. Har i nogen gode råd, om hvilke er gode bruge ? Evt spray maling. Og skal man bruge grunder før, mangler den ønsket maling. Jeg tænker at mørke grå kofanger maling ved knæene og ned. Og sort på resten. Den er sort grå nu. Udstødning er top ok. Men ser gammel ud. Kan det betale sig slibe den og male den sort. Mvh Lisbeth

Kommentarer på:  Male min scooter.
  • #1   23. maj Du skal slibe skjoldene du vil male ned.Så give dem primer/grunder.Derefter maling/spraymaling også noget klar lak.Husk hvis du maler udstødningen skal malingen være varmefast.

• #2   23. maj Skjoldene skal slibes med korn 800.

Men du skal helt sikkert se rigtig mange videoer på YouTube, for minimere risici, for at du får lavet noget grimt.

• #3   i går kl. 06:18 De gråsorte inderskjolde, prøv at giv det med noget vinylopfrisker eller bare wd40.
    Efter et par gange ligner det tit nyt.
    Der er vist en grund tii ingen fabrikanter maler inderskjoldene. Har ikke set det hvor jeg synes det så pænt ud, især efter de første måneders brug.
    Men frisk plejet vinyl er som regel rimelig pænt, og nemt at holde rent.
    Modsat når det er helt tørt
    Mange tror det er løgn når jeg siger hvor gammel min scooter er. Siger den ikke ser to år ud

profilbillede
  • #4   i går kl. 06:24 Man kan godt lakere skjolde derhjemme så det bliver pænt.
    Men det kræver man gør det rigtigt mht arbejdsmiljøet. Temperatur osv.
    Hvis du har bedre ting at tage dig til end at studere lakeringsteknikker, så ville jeg anbefale en autolaker. Så dyre er de heller ikke. Især ikke hvis man betaler kontant og kan leve med en af de farver han har rester tilovers af smiley
    Det ville jeg gøre.

Men hvis du har mod på det så giv den gas.
    Der er nogen der får meget pæne resultater

• #5   i går kl. 09:25 #3
    Jeg har set noget virkelig pæne resultater, men det har også kostet derefter, da det først er blevet renset meget grundigt og derefter grundet med en stærk plastgrunder og så autolak, hos en vognmaler.
    De bedste resultater kommer på f.eks. PGO, som har gummimåtter, så ens sko ikke ridser løs på lakken.

Jeg vil dog sige at man skal droppe både WD40 og vinylopfrisker og så tage delene af og give dem en tur med en varmepistol.
    Eller dække de dele til, som ikke skal have varme, med en våd klud.
    Jeg har selv gjort det på nogle af delene, på min Sym og det er stadig pænt.

• #6   i går kl. 09:28 https://www.youtube.com/watch?v=R9tDq1oRy9U

Han siger at plastikke bliver "skørt" af det, så det nemmere revner.
    Det har jeg ikke oplevet.

• #7   i går kl. 20:27 Mig bekendt er den type vinyl "permeable", dvs visse substanser kan vandre igennem materialet. Heriblandt nogle olier/polymerer, som man kan bringe til overfladen ved at ophede materialet.
    Men de olier kommer indefra, så med tiden bliver materialet gennemsprødt istedet for fleksibelt.

Men hvis overfladen får lov at tørre helt ud kommer der en masse mikroskopiske krater i overfladen, som man kan lukke ved at give den med varmepistol så det tørreste yderlag smelter lidt og lukker af?, hvilket giver et mørknet resultat som holder længere, men også glatter overfladen ud en smule?

Det mest effektive jeg har set tror jeg var en der brugte føntørrer på lavt blus før under og efter linolie på en gammel mcs vinyl

• #8   i går kl. 21:30 Årh, vildt nok, læste lige beskrivelsen på den video du linkede til.
    Han skriver præcis det jeg taler om.

Har kun hørt folks staldtips, gjort mine egne erfaringer og så på et tidspunkt læst op på kemien om det kunne passe. Og jeg kom aldrig frem til en endelig konklusion med sikkerhed, men umiddelbart peger næsten alt i retning af at den er god nok.

Det skal vedligeholdes med olier udefra ligesom man smører tør hud med creme, hvis man lider af ikke at kunne mætte huden indefra

Kommentér på:
Male min scooter.

x