{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Famlet plast sort igen?
  • #1   13. jun 2018 nogle siger wd40 andre gammel motor olie andre varme fra varmepistol

  • #2   13. jun 2018 WD og motorolie er lort.
    Du bliver selv beskidt, når det smitter af, eller også så suger det snavs til sig.

    En varmepistol, det er vejen frem.

    Men undgå af smelte det, så lang afstand, indtil du har fundet fidusen.

    Der kommer snart billeder af min scooter. ( den bliver oprettet )
    Så ser du det rundt om baglygten, hvor jeg har måtte varme det knækkede baglygteglas af. ( skulle blødgøre limen/fugen )


  • #3   13. jun 2018 Brug noget vinyl rens dog ikke på sædet for så glider du af det billigt og godt !! smiley

  • #4   13. jun 2018 Vinylrens er kun godt inde i biler.

  • #5   13. jun 2018 #4 brugte det selv på spoiler udvendigt på min gamle opel corsa fra 83 og har også brugt med held på min gamle stelth på alt det der ikke er lakeret men vender indad på scooter !!

  • #6   13. jun 2018 Nu kigger jeg på biltemas hjemmeside smiley er det vinylpolish eller sort vinyl jeg skal ha fat i? Eller er vinyl make-up fra thansen bedre?

  • #7   13. jun 2018 Varmepistol..mm det holder i flere år.

  • #8   13. jun 2018 Make up ! smiley

  • #9   13. jun 2018 Harald nyborg har en vinyl make up til 20kr.

    Den køber jeg når min alaska vinyl frisk-op er tom.... om 10 år hehe.

    Jeg hørte en englænder fortælle om vinylens struktur og at den skal have olie i sig.

    Han sagde det bedste han havde prøvet var varmepistol + linolie tror jeg det var.

    Det vigtige er at vinylen er mættet med olie. Det fungerer lidt som en svamp.

    Sol, regn, vind og vask "tømmer" med tiden vinylen for olier.

    Wd40 og motorolie trænger ikke rigtig ind i vinylen.
    Og det binder vist ikke så godt. Så det holder ikke ret længe

    Der er vinyl frisk-op lavet af olier der har en anden molekylær størrelse / struktur. Så det kan trænge længere ind og mætte.


    Man kan bare varme vinylen op.
    Det får olierne fra inde i vinylen ud i overfladen igen.
    Det er de rigtige olier, og holder derfor længere.

    Men det der holder længst og giver det mest friske look må være at man mætter overfladen med korrekt olie,. Så opvarmer vinylen så det rigtig fordeler sig og får mættet vinylen til fulde. Hele vejen igennem.

    De sidste par år har jeg gjort det i solen...
    Uden varmepistol.

    Har været bange for om det sku være skadeligt at gøre i solen.

    Men nu jeg tænker over det er det måske genialt.
    Hvis solen kan varme vinylen op jævnt. Til en 70 grader eller gerne lidt højere.

    Har ellers en varmepistol liggende.
    Men synes resultatet har været fint uden. Og jeg er lidt doven smiley

    De første gange gjorde jeg det med wd40 eller lignende. Og det holdt ikke et halvt år.
    Min nrg har jeg kørt på et år nu og den er først begyndt at vise tegn på brug nu..
    Efter bl.a. ca 50 vaske i vinter for at få salt af..
    Det er så lækkert når vand og skidt bare perler af med et sprøjt vand


    profilbillede
  • #10   13. jun 2018 Man ka godt se at bagskærmen på den til højre trænger.. den er helt lysegrå

  • #11   14. jun 2018 MAF det var det bedste og mest uddybede svar jeg nogensinde har fået på SG. Tak! smiley

  • #12   15. jun 2018 Jeg har brugt varmepistol på den nederste del af skjoldene.
    Det er ret tydeligt.
    Og det var 2 uger siden.

    Til vinter får resten også en tur.


    profilbillede
Kommentér på:
Famlet plast sort igen?

Annonce