{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.550 visninger | Oprettet:

sebastian S
sebastian S
Tilmeldt:
6. mar 2017
Følgere: 47 Emner: 23 Svar: 73

lys {{forumTopicSubject}}

hej sg jeg kunne godt tænke mig noget mere lys på min knallert kan i anbefale noget som ville være godt og som knallerten kan trække (det er en hot 50) tænker noget i stil med sådan en her http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/Bil-tilbehor/Belysning/Arbejdslys/Arbejdslampe-LED-GEN-II-2000040395/

og er det lovligt?

-Sebastian


Kommentarer på:  lys
  • #1   29. jan 2018 stop stop haha xD

    Så længe du ikke blænder folk med det Stadion lys så går det nok ellers spørg en syns mand eller undersøg det under Lovgivningen af ekstra monteret lyset.


  • #2   29. jan 2018 til bil er den lovlig men ikke til scooter men igen kender flere som har gjort det samme og sat det til en ekstra kontakt så forlygte ikke bliver ændret og husk lige at tage plus fra batteri fordi det er diode de blinker når de kommer til ac som forlygte køre på

  • #3   29. jan 2018 Havde tænkt (hvis jeg laver det) at sætte den til en ekstra kontakt så jeg kan slukke for den også have normalt lys når den er slukket

  • #4   29. jan 2018 god idé

  • #6   29. jan 2018 jep tak for hjælpen
    jeg har bare lige et sidste spørgsmål er det lovligt med en arbejds lampe hvis nu jeg laver det så den kan slukkes og der så er normalt lys


  • #7   29. jan 2018 nej men når du laver så original lygte virker som den skal ved siden ved siden af så plejer de ikke at sige noget

  • #8   29. jan 2018 Hvorfor benytte den type lampe? Den lyser bredt og ikke langt... Det er da spild af krudt... Monter istedet for godkendte led pærer i din originale lygte som tidligere foreslået.

  • #12   29. jan 2018 jeg går ikke efter en lampe der kan lyse langt men til gengæld en der bare kan lyse bredt og måske lidt længere.
    lyset på knallerter idag er utroligt dårligt.


  • #13   29. jan 2018 Det er fordi du køre på skrammel maskiner

  • #15   29. jan 2018 Den speedline sælger har en farve på mellem 8000 og 10000 kelvin.
    Der bliver megrt blåligt tror jeg.
    I min yamaha slider havde jeg engang en blålig halogen pære. Den lyste noget mere end standard, men da den døde og jeg skulle have ny læste jeg mig frem til at det blålige lys faktisk lader en se Mindre selvom det ser kraftigere ud. Sammenlignet med hvidt lys.
    Der blå skær har en gennemtrængende effekt på øjet hvorfor det ser skarpere ud sammenlignet med hvidt lys, men når man sammenligner dem direkte mod hinanden, så kan man faktisk se bedre/flere detaljer i det hvide lys end man kan i det blå. Selvom det blå lys føles kraftigere i øjnene.
    Det har jeg sidenhen især kunne se med lommelygter fra kina jeg har.
    Tilføjer lige et billede med en skala af kelvin farve spektret.

    På ebay har de en ba20d led pære med en farve på ca 6000kelvin. Koster omkring 40kr inkl forsendelse fra hamburg.

    Noget helt trdje er at de pærer lyser direkte fremad og altså både lyser opad og nedad gennem lygteglasset. Så man kommer nok til at blænde noget mere.


    profilbillede
  • #16   29. jan 2018 Vil give dig ret i lyset på nogen knallerter idag er ufattelig dårligt.

    Lyset på min nrg power er imidlertid fint fint. Selv med standard pære. Tror derfor ikke jeg gider eksperimentre med pærer, selv ikke engang når min standard pære en dag dør.

    På min slider var standard pæren simpelthen for svag til gengæld. Men halogen pære gjorde lyset fint


  • #18   29. jan 2018 det er synd at lyset på knallerter skal være så dårligt

  • #20   31. jan 2018 Prøv dette..
    Du ødelægger ikke din forlygte og kan til enhver tid sætte den gamle pærer i igen.
    Og så koster det kun en H4 pærer.
    Du laver 3 tilpassede huller i forlygtens fatning(som på billedet).
    Du skal lige klippe halvdelen af pærens stikben. Ellers støder fatningen på stellet inden front skjoldet er helt på plads.
    Skriv hvis du skal bruge hjælp.


    profilbillede
  • #22   31. jan 2018 Takker smiley
    Det er ikke det optimale, men det virker..
    Giver meget bedre lys.


  • #24   31. jan 2018 smiley Det skal jeg da lige love for..hehehe!
    Nu hedder den vel ikke Hr eller Fru. Dam smiley


  • #25   31. jan 2018 Fedt med ternet marsvin!
    Elsker selv de svin forresten. De er så hygge. Savner helt mine nu


Kommentér på:
lys

Annonce