{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
359 visninger | Oprettet:

Phillip L
Phillip L
Tilmeldt:
11. feb 2019
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 17

Knallert får ikke benzin til tændrøret {{forumTopicSubject}}

Hey folkens,

Har de sidste ugers tid prøvet at få min Baotian (4-takter) op at køre, uden held dog. Jeg har smækket nyt benzinfilter, tjekket benzinhanen og skilt kabu ad for at se om dysen skulle være stoppet, dog er der stadigvæk intet tegn på at der kommer benzin ned til tændrøret som er knastørt for olie og benzin.

Er det nogen herinde som har en idé hvad der kunne være galt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Knallert får ikke benzin til tændrøret
  • Phillip L
    Phillip L Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 17
    #1   11. feb 2019 Det skal dog også lige siges at benzin kommer fint igennem til kabu, så det er ikke en vakuum slange som den er gal med smiley

  • #2   11. feb 2019 hvis den ikke laver nok kompression så har den ikke nok kræfter til at suge benzin ind.

    giv den en snaps benzin gennem tændrørs hullet, hvis den starter så er det karburatoren der er problemet.

    og hvis den ikke starter af det så er der enten noget galt med kompressionen, gnisten eller ventilerne.


  • Phillip L
    Phillip L Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 17
    #3   11. feb 2019 Tak for svaret, løb lige ned og fik det prøvet af - er lidt i tvivl om jeg smed en “snaps” i eller lidt mere, men resultatet var i hvert fald ikke en direkte start, men noget røg som røg ud af luftfilteret. Det er vel nok mig som overdrev lidt med benzinen og koldstarter-sprayen. Er dog lidt forvirret her, betyder det at kaburatoten skal have et tjek igen, og hvis ja - hvad kan så være årsagen, hvis ikke det er dysen?

  • #4   11. feb 2019 det lyder sku som ventiler der er ude af justering hvis du spørg mig, eller en knastkæde der står forkert.
    ellers burde det være fysisk umuligt for en 4 takter at skyde tilbage gennem karburatoren.

    har du tjekket op tændrøret gnister?


  • Phillip L
    Phillip L Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 17
    #5   11. feb 2019 Ja, det gnister fint - man kunne godt høre at den var lige ved at komme igang til sidst, så der er ikke et problem der.

    Ups, det minder mig da om at jeg fik skiftet topstykket da gevindet til tændrøret gav op på den gamle.. Dog justerede jeg den ene lidt løsere ligesom den anden, men burde det ikke være tilfældet at de er for stramt justeret, for at den skyder det tilbage igennem kabu?


  • Phillip L
    Phillip L Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 17
    #6   11. feb 2019 Kan ventilererne og knastkøden iøvrigt have en effekt på at der ikke kommer benzin ned til tændrøret? Undskyld hvis den er lidt ligetil, må indrømme at det her ikke er min stærkeste side, haha

  • #7   11. feb 2019 Røg ud af luftfilteret siger jo det hele....!

    Find fejlen og stop med at have fokus på om der kommer benzin det ene eller det andet sted.
    Den er helt gal med dine ventiler.


  • Phillip L
    Phillip L Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 17
    #8   11. feb 2019 Tak Tommy, det er ret klart for alle at jeg lige har været en klovn med dem, men gik nu og fiskede lidt efter om jeg skulle stramme dem, eller løsne dem. Min logiske tænkning ville da mene at de sad for stramt hvis den skød benzinen tilbage igennem kaburateren, men syntes nu bare at de havde en lille takt mere råderum end de burde have, så er bare en smule forvirret og tænkte på om der er nogen der kender lidt mere til det, som lige kunne pege mig på rette vej med hvilken vej de skal justeres smiley

  • Phillip L
    Phillip L Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 17
    #9   11. feb 2019 Nevermind, har ligr læst lidt op på det og det er da mig som har helt overset at der skal være forskelligt spillerum på indsugningsventilen og udsugning .. Sorry :))

  • #10   11. feb 2019 husk at bruge et søgeblad... sjovt nok

  • Phillip L
    Phillip L Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 17
    #11   11. feb 2019 Jeps, det er skam allerede bestilt - laver ikke samme begynder fejl som sidst, hahah

  • #12   11. feb 2019 Har du haft kæden taget af, eller er den med stødstænger?

  • #14   12. feb 2019 #13
    Det sker vel også den meget magere blanding?

    Gad vide om EFI motorene er bedre. ( Dem med indsprøjtning )


  • Phillip L
    Phillip L Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 17
    #15   15. feb 2019 Okay, jeg har nu justeret på ventilerne så ind.ventil er 0,6 og ud.ventil står på 0,8 som der står på nettet med Baotian, fik i samme omgang lige tjekket knastakslen og rettet lidt på den så alt står helt rigtigt, og den startede! Dog tog den ikke fat da jeg prøvede at få kørt en testtur, derimod skete der det at udstødningen blev brandhamrende varm efter 10-15 sekunder, så varm at den smeltede lidt af gummiet på mine arbejdshandsker .. Hvad fanden har jeg lige gjort galt her, folkens?

  • #17   16. feb 2019 4 taktere bliver hurtigere varm end 2 taktere, min crosser yz250f bliver varm nok til at man kan brænde sig seriøst efter kun 2 sekunder.

    Men blandingen er nok for mager nu, især hvis forrige ejer har dysset den til de forkerte justerede ventiler, nu da den er justeret korrekt så yder den jo meget mere.

    prøv med nye dyser (større sjovt nok) og rens karburatoren så burde du være godt på vej.


  • Phillip L
    Phillip L Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 17
    #18   24. feb 2019 T.T. Har nok ret i denne omgang, tror min indstiling af timingen på tændingen er helt off. Er der nogle er jer som tilfældigvis skulle vide hvordan svinghjulet skal stå for at ramme dødspunktet? Har styr på hvordan knastkæden skal stå når dødspunktet er fundet på svinghjulet, men har prøvet mig frem på nettet, kun med ovenstående problem til følge, eller ingen tænding

  • #19   24. feb 2019 Du kan vidst nok få en Haynes manual eller noget tilsvarende, til de små kinesermotore.
    Fordi der er solgt så mange af dem.
    Søg lidt på det.


  • Phillip L
    Phillip L Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 17
    #21   27. feb 2019 Fik fundet en manual via. En anden tråd hvor jeg beskrev problemet, det hele var dog til min overraskelse korrigeret korrekt (udfra manualen), så jeg er sgu på bar bund her.. ventilerede er på henholdsvis 0,1 og 0,08 som manualen forelægger. Samme problem er dog gældende, ingen trækkræft på trods af at den starter, og udstødningen bliver brændende varm efter 5-10 sek

  • Phillip L
    Phillip L Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 17
    #22   27. feb 2019 Knastakslen er indstillet efter bogen, t-mærket står timet i siden (præcis i midten på venstre side) og knastakslen står med største hul peget udfra motorblokken, med de to mindre huller peget ud af motorblokken.

  • Morten L
    Morten L Tilmeldt:
    dec 2018

    Følger: 3 Svar: 50
    #23   27. feb 2019 Hvis udstødningen bliver så varm, skulle man tro at enten udstødning eller evt. katalysator er faldet sammen

  • Phillip L
    Phillip L Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 17
    #26   27. feb 2019 Hmm.. Altså, jeg skiftede faktisk udstødningen før alt det her. Kan det evt. Være fordi jeg måske har købt en udstødning uden katalysator, og endnu har sls systemet tilkoblet? Eller er jeg helt gal på den her?

  • Phillip L
    Phillip L Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 17
    #27   27. feb 2019 Det skal dog lige siges at jeg er i tvivl om der er en katalysator på min udstødning, eller om der overhovedet var før jeg skiftede den. Er virkelig på bar bund når vi kommer herud hvor det bliver lidt mere kompliceret end at skifte ruller på knallerten smiley

Kommentér på:
Knallert får ikke benzin til tændrøret

Annonce