{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
128 visninger | Oprettet:

Phillip L
Phillip L
Online Tilmeldt:
11. feb
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10

Knallert får ikke benzin til tændrøret {{forumTopicSubject}}

Hey folkens,

Har de sidste ugers tid prøvet at få min Baotian (4-takter) op at køre, uden held dog. Jeg har smækket nyt benzinfilter, tjekket benzinhanen og skilt kabu ad for at se om dysen skulle være stoppet, dog er der stadigvæk intet tegn på at der kommer benzin ned til tændrøret som er knastørt for olie og benzin.

Er det nogen herinde som har en idé hvad der kunne være galt?




Kommentarer på:  Knallert får ikke benzin til tændrøret
  • Phillip L
    Phillip L Online Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #1   11. feb Det skal dog også lige siges at benzin kommer fint igennem til kabu, så det er ikke en vakuum slange som den er gal med

  • #2   11. feb hvis den ikke laver nok kompression så har den ikke nok kræfter til at suge benzin ind.

    giv den en snaps benzin gennem tændrørs hullet, hvis den starter så er det karburatoren der er problemet.

    og hvis den ikke starter af det så er der enten noget galt med kompressionen, gnisten eller ventilerne.


  • Phillip L
    Phillip L Online Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #3   11. feb Tak for svaret, løb lige ned og fik det prøvet af - er lidt i tvivl om jeg smed en “snaps” i eller lidt mere, men resultatet var i hvert fald ikke en direkte start, men noget røg som røg ud af luftfilteret. Det er vel nok mig som overdrev lidt med benzinen og koldstarter-sprayen. Er dog lidt forvirret her, betyder det at kaburatoten skal have et tjek igen, og hvis ja - hvad kan så være årsagen, hvis ikke det er dysen?

  • #4   11. feb det lyder sku som ventiler der er ude af justering hvis du spørg mig, eller en knastkæde der står forkert.
    ellers burde det være fysisk umuligt for en 4 takter at skyde tilbage gennem karburatoren.

    har du tjekket op tændrøret gnister?


  • Phillip L
    Phillip L Online Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #5   11. feb Ja, det gnister fint - man kunne godt høre at den var lige ved at komme igang til sidst, så der er ikke et problem der.

    Ups, det minder mig da om at jeg fik skiftet topstykket da gevindet til tændrøret gav op på den gamle.. Dog justerede jeg den ene lidt løsere ligesom den anden, men burde det ikke være tilfældet at de er for stramt justeret, for at den skyder det tilbage igennem kabu?


  • Phillip L
    Phillip L Online Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #6   11. feb Kan ventilererne og knastkøden iøvrigt have en effekt på at der ikke kommer benzin ned til tændrøret? Undskyld hvis den er lidt ligetil, må indrømme at det her ikke er min stærkeste side, haha

  • #7   11. feb Røg ud af luftfilteret siger jo det hele....!

    Find fejlen og stop med at have fokus på om der kommer benzin det ene eller det andet sted.
    Den er helt gal med dine ventiler.


  • Phillip L
    Phillip L Online Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #8   11. feb Tak Tommy, det er ret klart for alle at jeg lige har været en klovn med dem, men gik nu og fiskede lidt efter om jeg skulle stramme dem, eller løsne dem. Min logiske tænkning ville da mene at de sad for stramt hvis den skød benzinen tilbage igennem kaburateren, men syntes nu bare at de havde en lille takt mere råderum end de burde have, så er bare en smule forvirret og tænkte på om der er nogen der kender lidt mere til det, som lige kunne pege mig på rette vej med hvilken vej de skal justeres

  • Phillip L
    Phillip L Online Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #9   11. feb Nevermind, har ligr læst lidt op på det og det er da mig som har helt overset at der skal være forskelligt spillerum på indsugningsventilen og udsugning .. Sorry :))

  • #10   11. feb husk at bruge et søgeblad... sjovt nok

  • Phillip L
    Phillip L Online Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #11   11. feb Jeps, det er skam allerede bestilt - laver ikke samme begynder fejl som sidst, hahah

  • #12   11. feb Har du haft kæden taget af, eller er den med stødstænger?

  • T.T
    T.T Tilmeldt:
    maj 2012

    Følgere: 14 Emner: 4 Svar: 2.643
    #13   11. feb Den er helt sikkert med kæde.
    Er der overhovedet kompression på den ? mange af 4takterne har den trælse vane at brænde udstødningsventilen.


  • #14   12. feb #13
    Det sker vel også den meget magere blanding?

    Gad vide om EFI motorene er bedre. ( Dem med indsprøjtning )


  • Phillip L
    Phillip L Online Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #15   i går kl. 13:10 Okay, jeg har nu justeret på ventilerne så ind.ventil er 0,6 og ud.ventil står på 0,8 som der står på nettet med Baotian, fik i samme omgang lige tjekket knastakslen og rettet lidt på den så alt står helt rigtigt, og den startede! Dog tog den ikke fat da jeg prøvede at få kørt en testtur, derimod skete der det at udstødningen blev brandhamrende varm efter 10-15 sekunder, så varm at den smeltede lidt af gummiet på mine arbejdshandsker .. Hvad fanden har jeg lige gjort galt her, folkens?

  • T.T
    T.T Tilmeldt:
    maj 2012

    Følgere: 14 Emner: 4 Svar: 2.643
    #16   i går kl. 16:49 Du skulle ha holdt fingrene fra knast/knastkæde.

Kommentér på:
Knallert får ikke benzin til tændrøret