{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
267 visninger | Oprettet:

Cigaretter {{forumTopicSubject}}

Hvad fanden skal man gøre for at få fat i en pakke smøger når man ikke er 18? En ven købte til mig men han vil ikke mere, hvad skal jeg gøre? Og det ikke fordi jeg vil ryge til dagligt, det er bare til mig og nogle andre venner..

Kommentarer på:  Cigaretter
  • #1   11. jun Da jeg var 11 og ikke selv kunne købe smøger plejede jeg at spørge en flok junkies der hang rundt om en kiosk, om de ikke ville købe en pakke smøger for mig, og så kunne de købe et par pilsner til dem selv... Det endte aldrig med at jeg fik det mærke jeg havde bedt om, nok fordi de var så visne

• #2   11. jun Jaa der plejer ikke og være nogle "junkies" lige her og var rundt i de forskellige butikker og prøve igår men ingen held..

• #3   12. jun Den der kiosk la den er nem

• #4   12. jun Ellers så bare hvis dit kørekort det dur 50% af gangene

• #5   12. jun Stop med at ryge.

Lige nu ser du ikke ret mange personer over 50-60 år, så du ser ikke hvordan at rygning påvirker ens liv.

Når du en dag kommer ud på arbejdsmarkedet og har været det i 10 år, så begynder du at se ting du ikke så tidligere.
    Du ser ting "mellem linierne".

Jeg har ikke rørt en smøg i 15 år nu.
    Det er det bedste jeg har gjort, nogensinde.

• #7   12. jun Prøv at gå ind i en kiosk eller ved den lokale bager.

• #8   12. jun hvorfor begynde at ryge ??

det er jo bare dumt

• #9   12. jun Hk man skal vise id når man er ung så den går ikke

• #10   12. jun Ja, selvfølgelig. Men der er altså nogle der kun lige spørger om man har ID med, og så kigger de ikke på årstallet.

• #11   12. jun Man styrer sguda vel selv man gerne vil have en stang tobak? Det er noget underligt noget i skal til at lege forældre men prøv en bager, og sørg for ikke at parkere scooterne foran biksen, så får du nok ikke nogen smøger nej

• #12   12. jun #11
    Lege forældre?

Rygerne forlader arbejdsmarkedet lang tid før ikkerygerne.
    De holder flere pauser i løbet af en arbejdsdag.
    De er mere syge.
    De koster samfundet en masse penge.

Altsammen noget, som gør at jeg skal betale mere i skat og ender med ingenting i pension.

Giv det 10 år. Så koster smøgerne 100kr for en pakke og smugling giver samme straf som narko.

• #13   12. jun Det har du ret i Tommy, arbejder i en brugs hvor at vi har en lukkeansvarlig. Han holder nok 20-30 minutter ryge pause på en dag med ca 6 timers arbejde

• #14   12. jun #13
    Derudover har han også morgenpause og frokostpause.

• #16   12. jun Altså at de ryger i pauserne som alle har er jo helt fair nok, men rygepauserne udover burde egentlig trækkes fra i løn

• #17   12. jun Tommy, hvordan kan rygere koste penge for samfundet? Det sgu da rygere der spytter mange penge i statskassen?

• #18   12. jun #17
    Rygere løber cirka lige op.
    De koster kassen i sygeomkostninger, samlet set i deres livsforløb, men de dør så lang tid før tid, så vi sparer en del på den pension de ikke når at få og på den pleje, som de ikke når at skulle få brug for.

Uanset hvad, så er det mega lort for samfundet.

De gamle kunne have været brugt til at passe syge børnebørn/oldebørn, når forældrene skulle passe deres arbejde, men må tage en "barn syg dag". Som både koster forældrene og samfundet en masse penge.

• #19   12. jun Tommy, man kan godt høre du er eks ryger min morfar døde som 92 årig og da han begyndte at blive dårlig pga alderdom, havde det intet med tobakken at gøre, han havde lunge kapacitet som en på 40 som aldrig havde røget. Og hvis du absolut mener at rygere koster mange penge, hvad gør hypokondere så ikke?
    Det er da lige så slemt og spild af stats penge, dovne mennesker er også spild af stats penge.

Jeg ryger selv, og tager også hensyn til folk som ikke ryger, men der er ikke nogen grund til at være på nakken af folk konstant

• T.T
    T.T Tilmeldt:
    maj 2012

Følgere: 13 Emner: 3 Svar: 2.449
    #20   12. jun Lyt til eks rygeren.

Siger han som startede med at ryge som 13årig, og endte på hospitalet med en blodprop i kranspulsårerne som 47årig, og for få dage siden med en halvdød højre hånd/arm, efter al sandsynlighed pga en forbigående blodprop i hjernen. Så sjovt er det heller ikke at skulle igennem, det hedder medicin resten af livet, og blodfortyndede nok til at man pisser lyserødt og får næseblod bare man nyser eller pudser næse.

Det er bevist at rygning øger risikoen for åreforkalkning og slagtilfælde, man kan også ende op med KOL og en parkeringsplads i rullestolen med tilhørende iltflaske, det er ikke noget nyt og heller ikke bare en dum advarsel der nu er på cigaretpakkerne.

Ja, der er mennesker der ryger hele livet og dør som 100årige af naturlige årsager, og deres blodårer ser ud som nye. Der er desværre også unge mennesker på 20-30år der vælter omkuld med hjertetilfælde og blodårer der er lukket til.

Det er meget langt hen af vejen genetisk betinget om man aflejrer fedt (kolesterol) i årerne, og rygning mangedobler risikoen for at dø ung hvis man er en af dem der er genetisk betinget for åreforkalkning.

Du er stadig en ung knægt. STOP !! og find dig en bedre hobby end at brænde penge af på smøger. Ryger du en pakke om dagen er det 14-15000 hver år.

• #21   12. jun Hk er det ved lov at de unge ikke må købe tobak og det overholder de butikker ellers giver det bøder. gælder over hele landet. Så ingen undtagelse.

• #22   12. jun Arbejder selv i en brugs, så kender da udemærket godt reglerne og spørger selv om id.
    Du ved også godt selv, at langt fra alle spørger om id.
    Men ja det er dumt, ryger da også selv lidt en gang imellem og det er da også pissedumt.

• #23   12. jun Hk så ved du godt selv hvorfor de regler er til

• #24   12. jun Ja, ved jeg godt.Men det er jo folks eget valg om de vil have nikotin i kroppen. Og hvis han vil have fat i smøger, så skal han sku nok få fat i dem.

Kommentér på:
Cigaretter