{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor tager man Hash?
  • #1   8. jan 2014 Man tager det pgs. det virkning man får.

    Hvis man har meget at tænke på, kan det godt være afslappende at fyrer op for en pind. Det gør en afslappet, og glad. Det er i hvert fald sådan jeg oplever det. smiley


  • #2   8. jan 2014 for det første ^tager^? smiley

    jeg har selv røget i 7-8år da jeg har stærk adhd og noget med personligheden.. jeg røg det for det dæmpede hele min hverdag og kunne ^tænke^ før jeg handlede hvis man kan sige sårn. , blandet andet er det os meget hyggeligt sammen med vennerne lige og tage en stener foran ps3 smiley er så holdt nu da jeg lige er blevet far og han skal ikke opleve mig skæv ( selvom jeg var rar ingenting der ) , ikke så meget tid til det længere da man har noget mere vigtig i livet end en selv nu smiley

    håber det hjalp lidt & vil understrege det er BÅDE sundt og usundt at ryge kommer an på hvis man har en sygdom hvor det hjælper eller man bare ryger for at ryge.!

    mvh. MnP


  • #3   8. jan 2014 Det fucking lækkert.
    Ej. Elsker bare en pind om aftnen. Når man er kommet hjem fra arbejde. Så det lækkert.


  • #4   8. jan 2014 Enig, det gøre en dårlig dag bedre! smiley

  • #5   8. jan 2014 Jeg gør det fordi at stemmerne siger jeg skal.

  • #6   8. jan 2014 Det bedre end slik

  • #10   8. jan 2014 Mange gør det fordi det er blevet en vane og fordi de har for mange ting at tænke på og ikke lige kan overskue dem allesammen.
    jeg har selv været røgfri 12år. Både smøger og joints.
    jeg kom til et punkt hvor det gik op for mig at de 10-15 joints jeg røg om året var grunden til mine problemer og ikke løsningen på dem.

    her er en række tåbelige begrundelser for at ryge hash:
    Kan ikke sove uden at ha røget lidt.
    Bliver agressiv hvis jeg ikke ryger.
    Bliver smådeprimeret og ved at hash gør mig glad ( gør mig ligeglad med det hele ).
    Bliver restløs og kan ikke finde ro og slapper først rigtigt af når jeg ryger.

    Alle ovenstående tilfælde er faktisk direkte bivirkninger at ha røget hash.
    Dermed sagt, så er det hashen der gør at man har det sådan.
    Det kaldes abstinenser.
    Mange af ovenstående tilfælde kan forbindes med ADHD, men sandheden er at hashen kan forværre ADHD, da bivirkningerne forstærker ADHD symptomerne.
    Har selv noget ADHD/asberger, så jeg ved hvad jeg taler om.

    Jeg har personligt kendskab til 4 tilfælde af hashpsykose, hvor den ene førte et heroin grundet vanrøgt som barn.
    en anden førte til borderline grundet alkoholiker stedfar.
    en førte til skitzofreni af ren og skær dovenskab. Hvorfor arbejde når man kan få førtidspension.

    Jeg kan nævne flere.

    eneste solstrålehistorie er en af omgangskredsens største kleptomaner, som har suget hjernedødt meget bong og masser af streger.
    hans far er idag stadig dybt alkoholiker og tæver nok stadig både konen og hunden.
    han er den dag idag clean og har haft samme arbejde som mekaniker i samme store virksomhed i over 13år.

    uanset hvordan man vender og drejer det, så fører hash intet godt med sig.
    det eneste der kan virke positivt er pot, da det modvirker lungebetændelse.
    Til gengæld så får man KOL - kronisk obstruktiv lungelidelse af alt der kan ryges.
    og det kommer først 30år efter at man begyndte på at ryge.
    det KOL kommer også fra smøger.
    han er idag familiefar.


  • #11   8. jan 2014 Ps. Jeg går 100% ind for fri hash til schlerosepatienter mod at de indlevere deres kørekort og skriver under på friviligt kørselsforbud.
    stopper de med hashen, så kan de kvit og frit på kortet retur men mister så recepten på hash.


  • #12   8. jan 2014 Jeg har røget i noget der minder om 5-6 år efterhånden. Jeg ryger fordi virkningen er fed.. man holder sig selv under kontrol, istedet for at vælte rundt som f.eks alkohol. (hvilket iøvrigt er større gateway drug sammen med at gå i byen, end at ryge en fed...).. Jeg kan slukke mine tanker, og bare slappe af.. juuuust chiiiill... efter en lang dag f.eks. Har ofte problemer med at slukke mine tanker om natten når jeg skal sove osv også. Meget nemmere når jeg har røget mig en fed... Kender også en del stykker der ryger det pga. det får dem til at slappe af, fordi de lider af ADHD. Jeg har kun set hash gøre gode ting mod folk.. Det er min realitet. vil også gerne tilføje jeg ikke ryger hver dag.. langt ! fra. men røg næsten hver dag før hen, og kan hilse at sige.. abstinenser? hvilke? Jeg har ALDRIG haft svedeture, dårlig mave, eller noget andet når jeg er gået på pause. Det handler bare om at holde det på et forbrug, og ikke et misbrug.. smiley Men det er næsten ikke sjovt at være motor enthusiast og hasher på samme tid længere.. I mean come on... Bliver jeg stoppet.. så er det ligemeget om jeg røg igår.. eller for 14 dage siden... still get busted. det er dårlig stil danmark!

  • #16   8. jan 2014 Knoldteam. Junkier? smiley Hvad er dit argument for at vi skulle være junkies? Du er ligeså meget en junkie hvis du knapper en pils så smiley Argumenter gerne for dine standpunkter? kilder inkluderet tak. Jeg kender mange der har haft røget dagligt, og sidder idag i et rigtigt lækkert job.. Selvom de skulle igennem en længere uddannelse.. IMENS de har røget. Jeg siger ikke at det er godt at ryge hver dag.. eller at man skulle. Men selv med et fast forbrug kan man sagtens klare sig. Det er sgu op til personen selv, at nosse sig sammen.. jeg ville gerne se en undersøgelse på 2 personer.. den ene skulle så begynde et dagligt hashforbrug, den anden et dagligt forbrug at spiritus.. Jeg vil gerne smide en 100kr seddel til en god fed på at Hr. spiritus er i dårligere stand end Hr. Ganjaman ! Sjovt at alle de gamle undersøgelser så småt er skudt i sænk grundet nye resultater. smiley Til ignorante mennesker , der ikke ved hvad de snakker om... jeg vil gerne henvise jer til www.Hashfakta.dk .. altså come on, hvis du er klog nok til at sidde og rakke ned på os rygere, er du vel også klog nok til at bruge lidt tid derinde and get some stuff straight, Aye? smiley

  • #17   8. jan 2014 ¤ ¤¤¤>Knoldteam<¤¤¤ ¤
    "Det jo mere skadeligt end bajer og sprut som der også står alt om i mine indlæg "
    Det er ihvertfald en KÆMPE løgn det der. Alkohol er MEGET mere skadeligt end marijuana!

    Det er kun ulovligt, fordi de fjolser inde i folketinget ikke kan se marijuana plantens kæmpe potentiale!! Indenfor alt! Tøj, mad, medicin you name it!

    Og nej! Det er sgu ikke "kun" de unge som ryger! Kender mange over 35år der også ryger!


  • #18   8. jan 2014 100 dansker for en psykose af hash hver år (ikke bevist)
    3000 dansker dør hver år af alkohol
    14000 dansker dør af cigaret røg hver år

    Jeg ryger selv en pind i ny og næ for at kunne fokuser og holde mig i ro smiley
    Forstår ikke man bliver kaldt junkie eller stof misbrugere hvis man ryger Hash det er et naturligt stof som ikke skader kroppen det hjælper kroppen i stedet


    profilbillede
  • #20   8. jan 2014 Kevin det hedder alkoholiker eller bare at være åndssvag smiley

  • #22   8. jan 2014 Junkie eller alkoholiker. Det er sgu det samme..
    Du misbruger alkohollen, ligesom folk vil kalde andre der "bruger" eller misbruger hashen..

    Så der er sgu ikke nogen forskel i at misbruge alkohol eller marijuana..


  • #24   8. jan 2014 "Som de siger lægerne er største delen unge der ryger det."

    Der er mindst ligeså mange "ældre" der ryger det.

    "Og det kommer aldrig til at blive lovligt i det liv vi er i "
    Hvor ved DU så det fra?
    Se hvor mange steder der er blevet lovligt, bare inden for det sidste år. Du må få et meget kort liv hvis du ikke tror vi oplever det.. smiley


  • #25   8. jan 2014 Plus alkohol skader leveren og hjernen smiley og nej det ikke ulovligt i stor dele af verden det derimod lovligt for flere og flere lande gør det lovligt smiley plus det er nemt at importer hvis man kender en læge i Holland smiley

  • #28   8. jan 2014 Tag et smut til Holland få en recept på medicinsk hash som må ryges så er det lovligt i Danmark smiley

  • #29   8. jan 2014 Nej, men jeg ved da TYDELIGVIS MEGET mere om emnet, end du selv gør kammerat. smiley

    - Prøv at følg lidt med i hvad der sker i verden. smiley
    Det er blevet lovligt i FLERE amerikanske stater. Og der har været megen snak om at det skulle gøre i DK også, kontrolleret selvfølgelig..
    UPS SELV!


  • #31   8. jan 2014 Du kalder det hø men ved du overhovedet hvordan det ser ud lugter og smager ?

  • #34   8. jan 2014 Det er lovligt i USA og Holland uruguay og mange andre lande at ryge det?

  • #35   8. jan 2014 Tænk over vi for 1 milliard i kassen hver år hvis det er lovligt hvis ikke mere det skal bare styres af staten og kontrolleres og bruges til medicinske formål smiley

  • #37   8. jan 2014 Grin du bare alt det du vil.
    Du må da være snot dum, hvis du tror at jeg spiller smart?

    Prøv da selv og tag dig sammen.. Du lukker en masse lort ud som du ikke ved en skid om.
    Næh, han har vel fået hvad han har brug for, siden han ikke har skrevet andet end selve topic.


  • #40   8. jan 2014 Næh, men det har intet med sagen at gøre. Desuden ryger jeg ikke joints, det er spild af hash/marijuana..
    Du aner jo tydeligvis ikke hvordan sitiuationen med marijuana ser ud.. smiley


  • #41   8. jan 2014 Hvis der kommer farme og staten styre alt så ved jeg der ville være mange flere dansker der åbner øjene op og selvom Trine bramsen siger nej skal det nok gå i gennem smiley og har diskuteret med hende en gang

  • #42   8. jan 2014 Hash bliver legaliseret i danmark! Det er bare et spørgsmål om tid. smiley

  • #44   8. jan 2014 Nu vil jeg skride på toilet og skide og her kan i få et lille billede af min joint

    profilbillede
  • #46   8. jan 2014 Så lad være med at kommentere på det, hvis du ikke ved en skid om det.
    Det fint du har din mening. Den er så bare ikke rigtig. smiley
    Det kommer til Danmark, det er bare et spørgsmål om tid.

    Og jo, der er lavet "om" på planten de sidste 15 år.
    De er blevet lavet bedre, mere stærke med indhold af THC og CBD!

    Igen, du ved tydeligvis ikke hvad du snakker om.. smiley


  • #47   8. jan 2014 © ØstJysk Tuning Kreller
    God ryger!
    Den ser sgu god ud. smiley
    Bare lidt for stort filter efter min smag. smiley


  • #51   8. jan 2014 Hvilken opførsel? At jeg ved mere om emnet end du selv gør? Haha!
    Du skal ikke skrive i et forum, hvis du ikke kan tåle en lille diskution.

    Man skal ikke lukke lort ud, hvis man ikke ved hvad man snakker om. smiley

    Tak og ilige måde.


  • #53   8. jan 2014 Ja, det er den sidste stat der er hoppet på vognen. De er over 20 stater i usa, hvor det allerede er lovligt på den ene eller anden måde (Nogle kun til medicinsk brug). smiley

  • #55   8. jan 2014 Jep. Det virker også bedre medicinsk hvis man indtager det oralt, i pille/mad eller væske/olie-form. Man optager meget merer af CBD'en som er den aktive stof som kan helbrede eks Kræft. smiley

    Nej, Cannabis er ikke kun for at blive skæv! Det skulle lovliggøres så man kan starte kæmpe produktionj at tøj, huse og alt andet man kan bruge den skønne plante til! smiley
    Man kunne spare millioner ved at bruge cannabisplanten fremfor andre matrialer.


  • #56   8. jan 2014 Og så isolerer hamp også meget bedre end eks Rockwool.
    Der er MANGE store fordele ved at legalisere planten..


  • #58   8. jan 2014 Der går ikke bare lige sådan ild i det hamp som bruges til isolering. smiley
    Og så holder det også meget længere.
    Der bliver også lavet HELE huse ud af hamp. Lige fra vægge til isolering..

    http://www.hemp-technologies.com/page15/page15.html

    Tag et kig i menuen til højre. smiley


  • #59   8. jan 2014 Mange tak for alle svarene, der er helt sikkert noget vi kan bruge smiley

  • #60   8. jan 2014 Don Adi.
    Du har allerede abstinenserne....!!!!

    Manglende koncentration.
    Søvnbesvær.
    Har svært ved at slappe af.
    Har negative tanker.
    Føler en trang til at ryge når det hele bliver for meget.

    Bruger man hash som virkemiddel mod ovenstående, så er det et misbrug og ikke et forbrug.
    I et forbrug, der bruges det i selvskabelige lejligheder, som noget stemningsløftende som godt kan undværes.

    Om du drikker et par øl efter arbejde eller ryger en joint, fordi du har brug for det, det kommer ud på et.
    Begge dele er et misbrug.

    Sammenlign alle vanedannende ting på lige fod.
    Bruges det selvskabeligt ved særlige lejligheder ( det er det IKKE hver weekend ).
    Ellers bruges det fordi man har et behov for virkningen.

    heri ligger forskellen på forbrug og misbrug.

    Det handler kun om selverkendelse og ik en skid andet.
    begge dele er


  • #61   8. jan 2014 Det er ikke uden grund at både Holland Portugal, Uruguay, Og USA i større eller mindre grad er begyndt at legalisere eller har gjort det for længe siden.

    Den person der længere oppe sagde at det var det samme at misbruge Alkohol og Cannabis..
    ''Junkie eller alkoholiker. Det er sgu det samme..
    Du misbruger alkohollen, ligesom folk vil kalde andre der "bruger" eller misbruger hashen.. ''

    Det er jo det der er hele forskellen, FORBRUG VS MISBRUG.
    Der er en forskel, og jeg vil da helt klart nærmere betegne det at gå i byen og drikke 20 genstande 2 dage i træk, for et misbrug.
    I modsætning til at ryge et par joints på en aften og hygge sig med god mad og drikke og fede film.


  • #62   8. jan 2014 Næsten alle indlæggene er forkerte, enten går de for langt i den ene grøft (Hash er roden til alt ondt) Eller også er det, hash kunne redde verden.
    Og i virkelighedens er ingen af delene rigtig, hash kan sagtens sammenlignes med alkohol, når det kommer til hvor skadelige de er. De er dårlige for dig i for store mængder, men hvis man kan styre sit forbrug er de ikke farlige.
    Og det med at ryge hash giver paranoia, og det her (Jeg har personligt kendskab til 4 tilfælde af hashpsykose, hvor den ene førte et heroin grundet vanrøgt som barn.
    en anden førte til borderline grundet alkoholiker stedfar.
    en førte til skitzofreni af ren og skær dovenskab. Hvorfor arbejde når man kan få førtidspension. ) som tommy skrev. Er måske rigtigt nok, på en måde.
    Forstået Det at skulle sidde rundt omkring og gemme sig med sit hash, være bange hver gang man sætter sig i sin bil hvis man har røget 14 dage forinden. Hver gang man er nede ved dealeren og købe ind. Det har en kæmpe effekt på hvordan du ser dine omgivelser. Pludselig er enhver man ser en potentiel stikker. Så er det sgu ikke så mærkeligt der er nogen der for paranoia og angst og hvad det nu ellers er for nogen følge virkninger de tilskriver hashen.
    Som sådan rigtigt nok, men ville ikke være sådan hvis det var lovligt at ryge, og man havde en passende cut off værdi på de test de udfører. Man må jo også køre rundt med 0,5 promille. Og så kan det godt være du ikke føler dig fuld overhovedet, men derfor er du stadig målbart langsommere til at reagere.
    http://www.netdoktor.dk/sunderaad/fakta/alkohol.htm
    Til alle jer der synes cut off værdien for hash i blodet er fin hvor den er.
    Tjek denne side og gå ned og kig under hvad sker der når man drikker alkohol. Alkohol burde fucking helt forbydes at være bare den mindste smule påvirket af når man skal føre et køretøj.


  • #63   8. jan 2014 Det er da nøjagtig det samme, en alkoholiker (som misbruger alkohol) og en der misbruger hash. Er nøjagtig det samme, et misbrug! Så at man kalder folk der misbruger hash for junkier, så er de alkoholikere sgu også junkier.

    Du er jo ikke alkoholiker hvis du ikke har et misbrug!
    Og selvfølgelig kan man bruge begge tind med måde. Men et misbrug er et misbrug, uanset hvilket stof du indtager.


  • #64   8. jan 2014 Jeg går også personlig ind for at forbyde alkohol, og legaliser marijuana!
    Og det er ikke kun for at kunne ryge denne skønne plante, at den skal legaliseres! Der er så mange ting den kan bruges til, at det er til at blive åndsvag i hovedet hvis man skulle nævne det hele..



  • #65   8. jan 2014 Tommy , vil gerne høre hvor du får det pis fra egentlig ? smiley Jeg har altid haft problemer med at sove , det er kun blevet bedre af at ryge. Har altid haft tankemylder om aftenen. Men søvn besvær vil jeg ikke kalde det.. Jeg kan bare godt lide at have noget baggrunds støj at falde i søvn til, for det får fokus lidt væk. Men decideret søvnproblemer.. koncentrations besvær.. nej. Når jeg vil koncentrere mig, så har jeg ingen problemer med det smiley og kan falde i søvn på 10-20 minutter hver dag, så det ville jeg nu heller ikke ligefrem kalde søvn besvær.. nogle sjældne gange kan jeg måske ikke lige sove.. Men det oplever de fleste af os vel anyways. Og har ingenting sagt om negative tanker. Det er bare stuff.. everyday life.. Trang til at ryge når alt bare bliver for meget... tjah, det er vel præcis det samme som en trøste spiser gør.. den stressede mand der ryger 3 smøger i rap, eller fitness junkien der går ud og løber en tur midt i det hele.. Its in our nature smiley Dog ryger jeg ikke når alt bare bliver for meget.. måske en gang imellem. Men det er langt fra grunden til at jeg er ryger! Men dine argumenter mht. mig holder ikke ihvertfald smiley

  • #66   8. jan 2014 og svært ved at slappe af.... haha. Jeg gør næsten ikke andet smiley

  • #67   9. jan 2014 Don Adi.
    prøv et halvt år uden hash og se hvor stor din "trang" den er.
    eller skal vi bare kalde det afhængighed.

    begge mine børn har haft søvnbesvær med urolige nætter, men det undskylder da ikke rusmidler. Det gælder da også for dig.
    det er kun med til at gøre det værre.
    du har sikkert kørekort og vil sikkert være uforstående den dag at panserne tager det fra dig i en razzia. Hvis de ikke allerede har gjort det.

    måske du bliver klogere med alderen.
    Hvilket du næppe gør, for med Hip Hop og et hjerte i dit navn herinde, så er det så stor en del af din og din omgangskreds kultur/dagligdag, så det nærmest er umuligt ikke at støde på det igen og igen.
    Jeg er selv vokset op i ghettoen, så jeg snakker ikke i blinde her.


  • P K
    P K Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Svar: 3
    #68   9. jan 2014 De fleste der oplever abstinenser kan klare den med at tage en smøg, for det meste er det tobakken de er afhængige af og det er en djævel at slippe.

    Selv bruger jeg det rekreativt efter en hård dag med stres og unger der flyver rundt om ørene på en, så er det rart at tage en lille joint og så koble lidt fra. nogen gør det med en øl, jeg gør det med en joint da jeg overhovedet ikke indtager alkohol.

    Så bruger jeg det som smertestillende istedet for Morfin som slår mig fuldstændig ud, eller gigtpillerne som 100-200 dør af i Danmark om året. Her er Cannabis det eneste der direkte har kunne fjerne smerterne så meget at jeg kan være fungerende og være der for mine børn.

    Og nej man bliver ikke helt væk i låget af at indtage lidt Cannabis. De mennesker man har oplevet sidde i en Ghetto være helt væk i hovedet, ja de havde jo nok været det om de så havde været hash, alkohol, speed, eller noget helt andet, og husker man lidt tilbage, så var de sku også et par tabere inden de overhovedet røg hash.
    Dumme mennesker der ikke kan finde ud af at underholde dem selv, ja de griber hurtigt til hash eller andre substanser for at få tiden til at gå.




  • #69   9. jan 2014 Ryger dagligt hash både i bong og som joints, og ryger KUN fordi at det er en syg førelse man får... Men på det seneste er effekten af det blevet lavere? Nogle som har svaret på det?

  • P K
    P K Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Svar: 3
    #70   9. jan 2014 Det kaldes tolerance smiley På et tidspunkt vil du nå en grænse for hvor tolerant du bliver overfor Cannabis. Hvilket skåret ud i pap vil sige at du altså ikke ender med at skulle ryge 20 gram for at blive skæv, eller jo det kan man da godt, hvis man ryger provins pap hash. Men god kvalitet vil du aldrig ende med at skulle ryge som en gal for at blive skæv, dette kunne en legalisering i den grad være med til at gøre noget ved. Lige nu sidder folk og ryger hash som er fyldt med alle mulige ting for at få den dårlige kvalitet til at hænge sammen, da den som regel mangler harpiks (Olie) for at kunne binde. Lige nu ved folk ikke hvad det er de ryger, med mindre de dyrker det selv eller kender den som dyrker det. Meget skunk som man kan købe er så overgødet at det er gifttig, der bliver nok heller ikke brugt naturlige midler i brug for at bekæmpe skadedyr, og Cannabisen som der bliver lavet hash af i udlandet bliver også proppet med P gødning at det ikke kan være sundt at ryge.





  • P K
    P K Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Svar: 3
    #71   9. jan 2014 Og så skal det liger siges for en god ordens skyld, at jeg synes folk skal lade være med at ryge før de er kommet op i 20´rne og deres hjerner er ved at være færdigudviklet. Dette gælder også alkohol. I ved alle godt at drikke hver dag er ikke ok. det samme gælder hash, det virker måske ikke som et problem med hash, da påvirkningen af hash ikke så kraftig som det at være fuld. Men når ens hjerne er igang med bearbejdelser af alle de erfaringer man har gjort sig i sin barndom og udvikle sig til den personlighed man bliver senere i livet, ja så er det bedst lige at have hovedet med sig det meste af tiden.

    Her er lidt om hash rygning i teenage årene og hvorfor man skal vente til man er voksen. Og ja jeg lyder drøn hamrende moralsk, ved det godt.

    http://videnskab.dk/kort-nyt/hash-i-teenagearene-medforer-permanente-aendringer-i-hjernen


  • #72   9. jan 2014 Men hvad er det der får jer til det når i ved at det dårligt for jer?

  • #73   9. jan 2014 P K.
    Det der er et misbrug.
    Det er sgu da ikke rekreativt at bruge en joint efter en stresset dag.
    Det er det samme som at ryge en smøg, når man er stresset.
    Det er en TRANG!!!!! Og ik en skid andet.
    "Nogle" drikker ikke en øl, efter en hård dag.
    "Alkoholikere" drikker en øl eller flere, efter en stresset dag.
    Hash afhængige personer føler trangen til en joint efter en stresset dag og det samme gør rygere.
    Jeg har enkelte venner som har et hash forbrug.
    De ryger 5 gange om året, til de store fester, så som julefrokost, påskefrokost, nytårs aften osv.
    Det kaldes et forbrug, når det er i den sammenhæng.

    Et enkelt glas rødvin til aftensmaden ( bemærk at der står et glas og ikke en flaske ), har en gavnlig virkning på 50år+

    Der er tydeligvis riiiiigtig mange herinde, som forveksler lyst med trang.
    Jeg har ALDRIG trang og ALDRIG lyst til en smøg, en joint, eller noget andet.

    Det eneste jeg kan få lyst til, er sprut til større fester.
    Forrige julefrokost kørte jeg bilen, så jeg var sprit-fri.
    2 uger senere var jeg stang stiv.

    Ryger du den fede på en hverdag eller ryger du smøger på en hverdag, så har du helt sikkert en afhængighed, for ellers havde du ikke "lysten" til det.
    ISÆR hvis du synes at din dag har været nedren.

    At bruge hash rekreativt, menes at det bruges opløftende i selskabelige tilfælde og ikke som tankedulmende rusmiddel.


  • #74   9. jan 2014 ps. jeg synes at straffen for narko er AAAAAALT for lille.
    Hvis vi virkelig skal have det her væk fra vores land, så skal pushere mindst havde 1års ubetinget for salg og købere en smæk bøde.
    Gengangskøbere skal tilbydes afvænding og tager de ikke imod det 2. gang og tages 3. gang, så er det 2 ugers isolation som en straks dom.

    Helt seriøst, hvor mange mennesker har lyst til en tur i brummen pga en skide joint?
    Så lader man sgu da være.


  • #75   9. jan 2014 Hash kan jo sammenlignes med alkohol på mange måder, hashen virker bare hurtigere, og man får en meget mere "chill" fornemmelse.
    Personligt kan jeg bedre lide at drikke mig pissefuld, men kan da heller ikke sige jeg er helt fri for at ryge en pind en gang imellem.
    Jeg gør det kun, fordi jeg har Angst, og en depression, hvor hvis jeg virkelig har haft et vildt angstanfald, så er hash og alkohol det eneste der hjælper, og når jeg har brug for det har jeg ikke sgu ikke tid til at drikke mig fuld.
    Derudover er det jo også meget hyggeligt at ryge en lille pind med vennerne smiley


  • #76   9. jan 2014 Jeg glæder mig allerede til min fyraftens pind! Wuuupididuuu!
    Tror det bliver en skunk kæp smiley


  • #77   9. jan 2014 Humlebien kommer du ikke forbi mig og deler den :D?

  • #78   9. jan 2014 PK>
    Skaden er sket, og unge drikker og ryger, og nogle tager endda hårde stoffer - Den er sgu svær at lave om på! smiley


  • #79   9. jan 2014 Hvad er det for nogen hårde stoffer?

  • #80   9. jan 2014 Den er helt gal når man glæder sig til sit daglige fix.

  • #81   9. jan 2014 Jaaaaay!

    profilbillede
  • #82   9. jan 2014 Humle!!!!! Kom med den!!

  • #85   11. jan 2014 troede alle mennesker røg en pind i ny og næ?????

  • #86   11. jan 2014 Im not gonna argue with a guy, making false asumptions with no actual proof. smiley

  • #87   12. jan 2014 Tyv tror hver mand stjæler?

    Sådan fungere det i ghettoen og andre lorte lejeboligområder.


  • #88   12. jan 2014 Nu bor jeg så i hus, ikke en ghetto. Endvidere er jeg heller ikke arab-scum smiley

  • Christian S
    Christian S Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #89   12. jan 2014 Nogle ryger det fordi de er i et misbrug, andre fordi de nyder at ryge det en gang i mellem - ligesom folk drikker øl og andet alkohol. smiley

  • Thomas J
    Thomas J Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Svar: 1
    #90   15. jan 2014 Hash er jo ikke bare et rusmiddel, det er også et rigtig godt lægemiddel (se på USA, som endelig er ved at komme til fornuft)

    Nu skal jeg fortælle jer hvorfor jeg ryger hash en gang imellem.

    Jeg står i den situation at jeg for 3 år siden var til noget fest på HHX, er så ude og danse og en fyr bliver åbenbart ophidset af en eller anden grund og vil slås med mig. Jeg vender ham ryggen og vil til at gå, og bam! så smækker han mig et knytnæveslag i ryggen.

    Det har betydet at mine nervebaner i ryggen er blevet ødelagte og jeg fra den dag af får konstante signaler sendt op til hjernen om at det gør ondt, mit liv gik bare nedaf derefter, jeg gik fra et gennemsnit på omkring de 9 til et gennemsnit på 3,5 jeg fik dolol af min egen læge, som kun lige tog toppen og gav mig en ubehagelig rus/kløen i kroppen. Jeg var så desperat at jeg var parat til alt, en ven foreslog mig så at prøve hash.

    Jeg har aldrig rørt stoffer før men valgte at sige ja til at prøve det for mit liv var ødelagt og jeg var ved at ryge ud af HHX pga. fravær. Jeg prøvede det så i ædru tilstand i gode omgivelser og hold da op, jeg havde ikke ondt, jeg grinte lige pludselig som aldrig før og jeg følte velvære. Det var noget af det bedste der var sket for mig i lang tid.

    Sidenhen har jeg røget en gang imellem, og det har den gode virkning at smertelindringen kan vare flere dage selvom jeg ikke er skæv de efterfølgende dage kan smerterne være langt mildere end de er normalt. Jeg gennemførte HHX sidste år med et gennemsnit på 6,6 med et fravær på 25% og jeg kan takke hash/cannabis for at jeg gennemførte uddannelsen.

    Jeg er sidenhen kommet hen på en smerteklinik hvor de gav mig alt muligt medicin, til sidst sagde de til mig at jeg ville aldrig blive helbredt og skal gå og have ondt 24/7 resten af mit liv. Da jeg skulle køre hjem(ca. 70 km, motorvej det meste af vejen) tudede jeg hele vejen hjem mens jeg kørte 240 km/t på motorvejen fordi jeg overvejede selvmord ved at køre bilen af vejen. Jeg er glad i dag for at jeg ikke gjorde det men tro mig jeg ville aldrig ønske nogen at gå og have konstante smerter det er et helvede.

    I dag får jeg hvad jeg vil kalde et vidundermiddel til smertepatienter, nemlig metadon(3-5mg 3 gange dagligt, en narkoman får ca. 200mg) og jeg ryger kun en sjældent gang hash. Det gør jeg fordi at metadonen er god til stoppe tarmsystemet og ved at ryge hash kan jeg gå et par dage uden metadon dvs. maven kommer i gang igen.

    Jeg skulle have læst videre og blevet ingeniør eller noget andet bogligt, det kommer jeg ikke til med min skulder og jeg starter derfor her d. 20 på elektrikerlinien på teknisk skole. Det er hvad jeg kan overkomme og for mig er det bedre end ingenting og jeg glæder mig rigtig meget til at starte.

    Jeg vil fortsætte med at tage hash/cannabis til den dag jeg dør eller den dag hvor at de kan helbrede min skulder, og hvis du mener jeg er en narkoman så kald mig det, jeg vil skide på hvad andre tænker om mig, det er ikke dem der står i min situation.

    Håber i kan bruge det til noget smiley


Kommentér på:
Hvorfor tager man Hash?

Annonce