{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Frese aftapventil med slangeforskruning 3/4" 1.200 kr.
  • Vaske vindueri stuen 205 kr.
  • Maling af stue på 1 dag 6.000 kr.
  • Der skal lægges boen plankegulv i et rum på 16 kvm 2.900 kr.
  • Skrue armatur fast på køkkenvask. 260 kr.
  • Montering af fronter hvidevarer + rensning af afløb 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Husk nu hjelm tøser ;)
  • #1   18. maj 2013 Amen hvem køre også uden hjelm? Det er farligt og du kan få en bøde for det...

• #2   18. maj 2013 Haha, det er der sku mange der gør. Ser til daglig rigtig mange som kører uden hjelm, og det er alene hvis jeg kigger ud af vinduet når folk kører forbi på scooter smiley

• #3   18. maj 2013 Derfor jeg aldrig køre uden hjelm!:-)

• #5   18. maj 2013 Fuck du er da en idiot? "Gad vide om torsken er herinde?" Få dog lidt fucking respekt man, han ligger i fucking koma. Tag dig sammen..

• #7   18. maj 2013 N0t Really.

Stikker af fra politiet uden hjelm og falder uden hjælp fra politiet. Er man så ikke en klovn?

• #8   18. maj 2013 N0t Really. en skam han er i koma. Det var bedre han var kradset af så skulle mine skattepenge ikke bruges på noget så tåbeligt som en selvforskyldt skade. Gu er det tragisk men det er jo altså bare konsekvenserne ved at tage den beslutning om ikke at bruge hjelm.

• #9   18. maj 2013 N0t Really
    Det har han HELT selv været uden om. Som Katjiiing lige har sagt stikker han af fra politiet uden hjelm.

• #10   18. maj 2013 Og det var klokken 3 i nat. Skulle ikke undre mig at han var påvirket af enten alkohol, stoffer eller begge dele smiley

• #11   19. maj 2013 Nej det skulle ikke undre dig, men han kunne lige så godt være på vej hjem til hans familie. Tænk dog lige på alle dem der har mistet ham, ingen kan vide om han vågner, og hvis han vågner kunne han måske være en grønsag. Fuck hvor er SG blevet en folk ignorante, små egoistiske børn. SKAM JER!!

• #12   19. maj 2013 Præcist Ginger..

• #13   19. maj 2013 Og så tænker folk på den fucking 0.00001 øre de giver til ham som er ved at miste livet..

• #14   19. maj 2013 Hehe smiley

Fredag nat (garanteret alkohol og måske stoffer) uden hjelm og stikker af fra panserne. Skal vi ikke bare sige det var godt at han ikke ramte folk i en gågade og DE blev dræbt eller endte i hans situation? smiley

Stikker af fra panserne, muligvis påvirket af alkohol og uden hjelm. Man ligger som man har redt. Så smut pattebarn smiley

• #15   19. maj 2013 Lige præcis. De burde bare have nakkeskudet, dumme svin de er.

• #16   19. maj 2013 Gider ikke engang bruge min tid på 2 små 15 årige knægte. Som at skulle lære en hund at sige ''Jeg elsker dig'' på menneskesprog. smiley

• #17   19. maj 2013 Du er da det koldeste kyniske svin jeg længe har mødt. Du fortjener ikke engang at leve, hvis du kan være så kold overfor samfundet.

JA, han kunne sagtens have ramt et andet menneske, det havde da uden tvivl også været forfærdeligt. Men det gjorde han ikke, bum.

• #19   19. maj 2013 Han styrtede uden at få hjælp fra andre til hans styrt. Ergo var han muligvis påvirket af et eller andet. Enten stoffer eller alkohol (jeg holder mest på 2'eren) og da det var Fredag nat ved 03:00 tiden, så er det garanteret en af de ting som var skyld i at HAN SELV faldt og slog sit hoved smiley

Gider ikke engang tage den her med jer. Jeg er hverken kold eller kynisk. Men flygter han, uden hjelm, på en ulovlig scooter og muligvis påvirket, så fryder jeg mig bare over at det kun var ham selv det gik udover og ikke over nogle folk som personen ikke kunne se i mørket, som han lige hamrede ind i. smiley

Havde han hjelm på var han ikke i den situation som han er i nu.
    Havde han ikke drukket (som ingen af os ved om han havde, men som er højst sandsynligt en Fredag aften på den tid;)) var der nok også mindre chance for at der skete som der skete smiley

Han er hverken død eller blevet til en grøntsag, så jeg fryder mig alt det jeg vil. Var han død var sagen en anden.

• #20   19. maj 2013 Præcis. Knægten var helt selv skyld i faldet og når han så enda flygter fra politiet gør det ikke lige frem sagen bedre. Og som sagt er chancen ret stor for at han kunne have haft alkohol i blodet når man tænker på at han var ude og køre kl 03 om natten.

• #21   19. maj 2013 Harald

Du glemte helt at nævne at det faktisk var en FREDAG nat ved 03:00 tiden smiley
    At det var en Fredag nat har jo også en stor indflydelse, fremfor hvis det var en helt almindelig hverdag som en Tirsdag nat. smiley

• #22   19. maj 2013 Uden hjelm eller ej, hav dog lidt fucking respekt altså? Du ville nok ikke sidde og være så pisse rapkæftet hvis det var dig.

• #23   19. maj 2013 - eller en i din familie, for den sags skyld!

• #24   19. maj 2013 LeaBaun

Jeg har heldigvis ikke andet familie som kører scooter end min farfar på 77 år, så den slags bekymringer behøver jeg ikke gå med hver weekend smiley

Hvis det var mig? Hvordan ville det nogensinde kunne ske for mig når jeg selv om sommeren med 27 grader i skyggen ligger og kører rundt med hjelm og jakke på? smiley

• #25   19. maj 2013 Du er da bare åååh så hellig, hva?

• #26   19. maj 2013 Ginger

Jeg har noget som jeg KUN vil dele med dig (så jer andre, læs ikke dette)
    Jeg ser til daglig unge knægte som ligger og kører på ulovlige scootere, 2 på 1 scooter og uden hjelm og uden trøjer på. Her kan jeg afsløre at jeg håber at deres forbremse får for hårdt fat når de kører et sted hvor der på vejen er noget grus, så de falder og slår sig voldsomt. Og i sådan en situation så skal det sku nok gøre ondt på dem når deres bare maver eller bare ryg rammer den hårde asfalt smiley

Hvorfor er jeg så kold i sådan en situation? Fordi at keglerne selv vælger det.

• #27   19. maj 2013 Nogen mennesker ejer virkelig bare ikke det der hedder medfølelse og omsorg for andre mennesker, men fred være med det smiley Godt jeg ikke skal spilde min tid på sådan nogle klaphatte.

• #28   19. maj 2013 LeaBaun

så du ber og håber på at folk uden hjelme, uden trøjer, på ulovlige scootere som de kører hasarderet på og som de kører 2 på, at de slipper uden skrammer eller noget som helst, hvis de skulle ende med at falde en dag? Kan med garanti fortælle dig at jeg er sikker på at de vil forsøge at flygte fra politiet. Og ender det galt, ja så griner jeg så højlydt når de køres væk i ambulances og skal på traume smiley

• #29   19. maj 2013 Vi kan da alle blive enige om at det er ærgeligt at han "væltede" og fik de skader som han nu fik.
    Men sagen er at han som sagt flygtede fra politiet uden hjelm (KLOKKEN 03 EN FREDAG NAT!) så han er vel også beruset. Det er så meget hans egen fejl.

• #30   19. maj 2013 Harald, ja, det er hans egen fejl, men det retfærdiggøre vel for fanden ikke, at man kan sidde og sige han har godt af det, og faktisk tage det som en fucking joke?
    Han er et menneske, han laver fejl, end of story.

Katjiiiiiiiiiing: Nej, jeg håber han er klog nok til at huske han skal have hjelm på, eller der er nogen til at huske ham på det. Jeg synes ikke nogen ulykker er velfortjent, for lortet kan kraftedeme slå dig ihjel. Hvis man sidder og synes det er sjovt, at nogen slår sig selv halvt ihjel, så fejler man selv et eller andet fuldkommen forskruet oppe i hjernen. Måske burde du søge hjælp, føj for satan, at du kan sidde og skrive sådan noget om en person der svæver mellem liv og død.

• #31   19. maj 2013 ''(KLOKKEN 3 FREDAG NAT!) Så er han vel også beruset. Det er så meget hans ejen fejl.''

Hold nu din forpulede kæft, du ved ikke en skid om han er påvirket eller ej. Du antager bare at han er påvirket, fordi at han kører klokken 3 om natten fredag, og det er da heeelt vildt snæversynet. Står der nogen steder at han er påvirket? NEJ. Så luk røven, og snak om det der er aktuelt, og er fakta på.

• #32   19. maj 2013 LeaBaun

Jeg flækker af grin over din tekst, hahahahahahaha smiley

Hvad kan du gøre for at sikre dig at du ikke ender i sådan en situation?
    Bære hjelm under kørsel. Bære tøj på så din hud ikke er i direkte kontakt med asfalten ved en eventuelle ulykke. Lade være med at køre hasarderet (som rigtig mange unge gør) og så stoppe når politiet vil bringe dem tiil standsning. Jeg er fløjtende ligeglad med hvad du mener, for jeg er ikke den eneste med den holdning. Når du engang vokser op og bliver klogere, så bliver du også på et tidspunkt træt af de aber som fræser op og ned af vejen, hver dag, hele tiden og skal prøve og virke seje når de kommer kørende på deres larmende scootere og uden hjelme på og i små flokke smiley

• #33   19. maj 2013 Lea. Jeg har ikke på noget tidspunkt lavet en 'joke' med ham. Jeg har kun sagt at det var dumt at han kørte uden hjeml og bakket Katjiiing op i et af hans argumenter.

• #34   19. maj 2013 Ginger

Flet nu bare næbet lille knægt smiley
    Sandsynligheden for at han havde drukket er stor. At der ikke er skrevet noget om det, udelukker ikke at han har kunne være påvirket af spiritus. Og sandsynligheden er stor en Fredag nat. Du lærer det engang når du bliver voksen knægt smiley

• #35   19. maj 2013 Det problem har jeg heldigvis ikke, da jeg bor på landet, men det er også sagen ligegyldig.
    Ville ønsk ejeg kunne sige jeg ku flække over din tekst, men det er desværre ikke tilfældet.. Det er fandme sørgeligt, du er jo fuldstændig kogt. Den dag uheldet er ude, og om du render rundt i en fucking kedeldrag og hjelm og stadig kommer til skade, så tror jeg ikke du er så pisse sej længere.

Godnat, mit liv er for kort til at diskutere med sådan en klaphat. Håber din samvittighed indhenter dig en dag, for det der, det fandme vammelt at høre på smiley

• #36   19. maj 2013 Ginger det var blot min tro. Jeg har ikke på noget tidspunkt sagt at han var beruset, men at han NOK var det. For overvej hvem køre rundt kl 03 om aftnen alene? Det gør de fleste nok hjem fra fester og lignene.

• #37   19. maj 2013 Harald, ja og Katjing vælger at lave en joke ud af en persons livsfare.

• #38   19. maj 2013 Hvis nu bare politiet ikke havde jagtet ham, var der heller ikke sket noget. Politiet er mere for skyldt i den ulykke og skade han har fået. Hvis politiet nu bare tog sig sammen og fangede de rigtige banditter som narkohandlere, tyve osv, så ville det slet ikke være sket. De bruger alt for mange ressourcer på at fange folk på scootere.

• #39   19. maj 2013 Lea.
    ~ Et af hans argumenter

• #40   19. maj 2013 Nomack.
    Det er deres job at stoppe folk som køre ulovligt, men ja det har NOK været derfor at han vælter.

• #41   19. maj 2013 Så en gammel Honda komme kørende i dag, lige igennem en rundkørsel, uden at kigge sig for, med mindst 60 i timen, uden hjelm, med shorts, og så havde han ingen trøje på, maskinen var sikkert hellere ikke forsikret, det kunne da nok lige koste lidt hvis han blev stoppet...

• #42   19. maj 2013 Så fordi man kører en tur sent på natten så er man enten misbruger af stoffer eller fuld? Det var da tåbeligt.

Okay, lad mig lige få styr på det her. Fordi at jeg er yngre end dig, så gør det mig betydeligt dummere end mig? Aaargh, den holder vidst ikke. Og med den indstilling du har, så tror jeg faktisk at du er decideret dummere end mig. Men nu vil jeg gå i seng, har et liv der skal passes. Håber du bliver kørt fronttalt ned af en 4x4 Nissan Patrol og bliver lam fra halsen og end af. Sov godt og hav en god dag smiley

• #43   19. maj 2013 Det er sku en sjov holdning folk har herinde, hahahah.
    Han KUNNE være påvirket af alkohol (ses ingen steder i linket)
    Men HVIS han var (som der er STOR sandsynlighed for, når knægten er 18 år, flygter fra politiet og det er en Fredag nat hvor han sagtens kunne være på vej hjem fra en fest.)

Lad os sige han kørte i en bil istedet og politiet ville bringe denne føre til standsning, og der skete det at han kørte galt og svingede mellem liv og død. Så kunne jeg stadigvæk ikke fryde mig over at han ikke ramte andre i den (måske) 1,5 tons tunge bil og kunne slå andre ihjel?

Som sagt, i lærer det med alderen børn smiley

• #44   19. maj 2013 Jeg sagde at han nok var beruset. Jeg indsætter et ord som ikke bekræfter at han er det, men at han måske var. Nok.

Jeg tvivler stærkt på at du er yngre end mig da jeg først fylder mine 16 år om 8 dage^^

• #46   19. maj 2013 undskyld.. men hvor fanden står der i teksten knejten ikke havde hjelm på?

• #47   19. maj 2013 <b>Den 18-årige mand, der natten til lørdag kørte galt på sin knallert og fik kraniebrud, er stadigvæk ikke ude af livsfare.</b>

Der skal ske noget meget alvorligt hvis man med hjelm på alligevel kan påføre sig selv et kraniebrud, i så slem en skala hvor man svinger mellem liv og død smiley

Skal vi så ikke også bare antage at det var uden hjelm? smiley

• #48   19. maj 2013 Skulle lige til at poste den sætning ^^

• #49   19. maj 2013 tjo men såvidt jeg er orienteret så hedder det vel stadig uskyldig til det modsatte er bevist smiley

og rammer man rigtig med en hjelm der måske ikke har passet korrekt og nok er i den billige ende fra thansens hylde hvor jeg tvivler på sikkerheds testene har fået til ug så kan det såmænd meget vel lade sig gøre alligevel, rammer man ''rigtig'' eller uheldig nok så er det ingen problem selv med relativt lav hastighed.

jeg siger sq ikke at han havde en gryde på knolden og sandsynlighedden for han havde er ikke overvældende men så længe ingen ved noget kan man vel heller ikke dømme personen.

jeg har pers ikke ret meget tilovers for folk der vælger at kører uden hjelm, bar overkrop og hvad der ellers er blevet nævnt. jeg håber bare det kun går ud over dem selv når det går galt, for man ligger sq som man selv har redt og så må man håbe de lærer noget af det

• #50   19. maj 2013 klinikken

Og i dette tilfælde gik det udover ham selv, og heldigvis for det smiley
    Om han så også var påvirket af spiritus (som min mistanke er) så har han bare fortjent det smiley

• #51   19. maj 2013 Det undre mig også at de ikke direkte har sagt at han ikke havde hjelm på. Min hovedpunkt er vel at han flygter fra policen' ...

• #52   19. maj 2013 Ingen ved om han er påvirket katjing, jeg har da flere gange kørt hjem fra venner kl lort om natten uden så meget som og ha snuset til en øl ( eller andet spiritus )
    Dog med hjelm.

Men syntes ikke det er ok du sidder og "joker" med en anden mand der ligger i koma, JEG kunne aldrig finde på det, lige meget hvor meget jeg hadede personen. Men vi er forskellige......heldigvis......

• #53   19. maj 2013 Jeg syntes bare at vi skal lade tråden dø nu...

• #54   19. maj 2013 Og du skal ikke bilde mig ind du aldrig har kørt på en ulovlig knallert og spillet lidt "sej" for det har alle drenge sku i 15-16 års alderen om de vil indrømme det eller ej smiley

• #55   19. maj 2013 Har svært ved at se det seje i at køre uden hjelm kl 3 om natten hvor man næsten ikke kan se sine omgivelser smiley ... Anyways ja, du har helt ret i at man spiller sådan lidt "sej" i nu og næ smiley

• #56   19. maj 2013 Jeg syntes ikke han er alt for klog men HVIS nu han havde stoffer alk. i blodet så kan man jo heller ikke styre sig selv hvis han har været meget påvirket men anyways ingen ved det smiley

• #57   19. maj 2013 Katjiiiiiiiiiing
    siden du har så travlt med at føre dig frem med din alder i forhold til dem der er et par år yngre end dig, så må jeg lige på banen.
    Jeg er 12 år ældre end dig og i følge din logik så en hel del klogere end dig... og ja det tror jeg heldigvis også smiley
    det kan være når du selv stopper med at være en lille unge og bliver voksen at du så lærer at få noget empati over for dine med menesker,
    at gøre grin med folk der kommer til skade er simpelthen for lavt og alt for dårlig stil.
    jeg synes da selv han er et fjols ved at køre uden hjelm og derefter prøve at stikke af fra politiet.
    jeg er selv fritaget fra at kører med hjelm bruger dog den som regel altid alligevel for kører nemlig kun de dage hvor jeg har det godt nok til det, men stop dog med alle de antagelser og vent med at dømme den unge mand til der er nogle fakta på bordet

• #58   19. maj 2013 Empati fordi han har taget nogle dårlige beslutninger og høstet konsekvensen af det? Har du empati med den pædofile der får bank af rockerne i fængslet?

Gu er det vildt tragisk at knægten er kommet til skade og risikere at dø, men når man tager beslutningen om at køre uden hjelm og samtidig stikker af fra panserne så ved man også at der følger en god del risici med den beslutning.
    Min empati med folk der kører uden hjelm ligger på et meget lille punkt når de kommer til skade. Nuvel der er folk der kan blive fritaget for det, deribland dig, forstår så ikke hvordan det kan lade sig gøre, da det er en sikkerheds foranstaltning der er lovpligtig. Det burde derimod begrænse vedkommende til ikke at kunne føre køretøjer der kræver hjelm. Hvis jeg er svagt seende kan jeg jo heller ikke blive fritaget fra at bruge briller når jeg fører et køretøj.

• #60   19. maj 2013 Jeg havde da selvfølgelig været dybt ulykkelig over at mit barn lå i den situation men jeg ville stadig have ment at det var dybt dumt at køre uden hjelm og stikke af fra politiet.
    Kald mig kold og hjerteløs, men hvis man ikke er i stand til at tænke over de valg man foretager sig i livet så ligger man altså som man reder.

• #62   19. maj 2013 LaLLe
    vi er helt enige i at det er hans egen skyld og det er dumt, men er overrasket over et par af de reaktioner der er inde,
    for mig vil det aldrig være i orden at håne en tilskadekomne som den måde fx Katjiiiiiiiiiing. gør det på.
    manden her på scooteren har dummet sig, men derfor synes jeg bestemt ikke han fortjene så hård en medfart, i mine øjne har han da fået mere end rigeligt straf for sin dumhed uden man behøver at gøre det værre, tænker her er et ungt meneske der måske aldrig kommer sig igen, blot for en enkelt fejltagelse, det er ikke noget at gøre grin med.
    til gengæld kunne man jo så fratage alle de der prøver stikker af fra politiet retten til at kører på scooter igen hvis de ellers bliver fanget.
    det andet her er at sparke til en der ligger ned og det er for lavt

• #63   20. maj 2013 What he said ^

• #65   21. maj 2013 Deler du ud af andet Cilliemus? smiley

• #67   24. maj 2013 køre altid uden hjelm altid altid,,,

Kommentér på:
Husk nu hjelm tøser ;)

Annonce